شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا

شرایط زندگی برندگان لاتاری-آمریکا

رویای بسیاری از ما ایرانیان،زندگی و اقامت در ایالات متحده آمریکا است؛ رویایی که از طریق برنامه لاتاری با کمترین هزینه ممکن برای همه محقق می شود.

مسیری که بدون نیاز به داشتن تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار و حتی بدون نیاز به سرمایه برای همه امکان پذیر است و در این پروسه همه شانس برابر دارند.

 زندگی برندگان لاتاری در آمریکا

بدون شک یکی از بهترین کشور های جهان برای زندگی ایالات متحده آمریکا است و اگر شما این فرصت را داشته باشید که به این کشور بی نظیر مهاجرت کنید، بهتر است لاتاری را از دست ندهید.

برای اینکه در لاتاری سال آینده آمریکا، که ثبت نامش در کمتر از یک ماه دیگر آغاز می گردد، شرکت کنید، می توانید در مقاله ی لاتاری آمریکا  با صفر تا ۱۰۰ پروسه ثبت نام آشنا شوید.

اما اگر شما یکی از ۵۰۰۰ برنده ایرانی خوش شانس لاتاری بودید، چه کار باید کنید؟ هزینه های بعد از انتخاب شدن لاتاری چگونه است؟ مزایای برنده شدن در لاتاری چیست؟ شرایط زندگی برای شما چگونه خواهد بود و سوالاتی از این قبیل که برای بسیاری از ما پیش می آید را در این مقاله پاسخ خواهیم داد.

با ما همراه باشید تا از مسیری که یک شخص از لحظه ی برنده شدنش در لاتاری تا زندگی و کار در ایالات متحده، طی می کند، مطلع شوید.

پس از برنده شدن در لاتاری چه اتفاقی می افتد؟

اواسط اردیبهشت سال ۱۴۰۳، زمانی است که نتایج لاتاری سال قبل اعلام می شود.

شما حداکثر تا اواخر شهریور ماه فرصت دارید تا مراحل بعدی این پروسه را انجام دهید.

برای اینکه از برنده شدنتان مطلع شوید، باید به همان وبسایت dvprogram.state.gov که ثبت نام تان را انجام دادید، مراجعه کنید و اطلاعات تان را وارد کنید تا نتیجه نشان داده شود.

اگر شما پیام زیر را دریافت کردید، یعنی یکی از منتخبین این برنامه هستید و می توانید برای ادامه ی این پروسه اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برنده شدن در لاتاری به معنای دریافت گرین کارت نیست و تنها به معنای واجد الشرایط بودن شما برای ادامه در مراحل بعدی این پروسه می باشد.

در مرحله بعد باید فرم DS-260 را بصورت آنلاین پر کنید.

21
مرحله بعدی، گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آمریکا در یکی از کشور های همسایه است.

هزینه های انجام این سفر نیز موردی است که شما باید در ذهن خود داشته باشید.

شما با در دست داشتن تائید فرم تکمیل شده DS-260 و مدارک مورد نیاز، باید به سفارت آمریکا بروید و مصاحبه انجام دهید.

اگر همه ی مدارکتان کامل و صحیح باشد و آفیسر پرونده ی شما را تائید کند، پاسپورتتان در سفارت باقی مانده تا زمانیکه ویزا روی آن مهر شود.
با این ویزا می توانید به آمریکا سفر کنید و پس از مدتی اقامت در آنجا، درخواست گرین کارت دهید.

هنگامی که گرین کارت خود را دریافت کردید، شما مقیم دائم قانونی ایالات متحده هستید و از تمام حقوق شهروندان آمریکایی برخوردار هستید.

تنها تفاوتی که با شهروندان آن کشور دارید، نداشتن پاسپورت است که می توانید بعد از ۵ سال اقامت در این کشور، برای گرفتن پاسپورت خود اقدام کنید.

31

چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می شوند؟

مصاحبه لاتاری آخرین مرحله در گرفتن ویزای شما برای ورود به ایالات متحده و اخذ گرین کارت این کشور است.

دلایل متعددی برای رد شدن افراد پس از انجام مصاحبه وجود دارد که می توانیم آن ها را در ۴ گروه اصلی دسته بندی کنیم.

به جز موارد یاد شده، ممکن است مصاحبه کننده یا همان آفیسر پرونده شما با صلاحیت خودش با ورود شما و اعطاء ویزا به شما مخالفت کند، زیرا این حق به او داده شده است.
مدارک مورد نیاز لاتاری

هزینه های بعد از قبولی لاتاری به چه صورت است؟

  • هزینه ثبت نام لاتاری

همانطور که همه ما می دانیم، ثبت نام در برنامه لاتاری آمریکا کاملا رایگان است اما اگر شما در این برنامه برنده شوید و تصمیم داشته باشید که مسیر مهاجرت را ادامه دهید، نیاز است هزینه هایی نیز پرداخت کنید.

هزینه ثبت نام لاتاری

  • هزینه آزمایش های پزشکی لاتاری

بعد از اینکه به شما زمان مصاحبه اختصاص داده شد، زمانی می رسد که شما باید آزمایش ها و معاینات پزشکی را در مراکز تعیین شده ی سفارت آمریکا، انجام دهید.

هزینه این معاینات و آزمایشات معمولا ۲۱۵ دلار برای هر عضو خانواده است.

51

  • هزینه ویزای لاتاری

بعد از اینکه شما به عنوان یکی از برگزیدگان برنامه انتخاب شدید،برای ادامه پروسه خود باید یک هزینه ۳۳۰ دلاری را به ازای هر عضو خانواده پرداخت کنید.

این هزینه غیر قابل برگشت بوده و می تواند هم به صورت آنلاین و هم در سفارت پیش از انجام مصاحبه پرداخت گردد.

 هزینه ی دیگری که شما باید در نظر داشته باشید، هزینه سفر به یکی از کشور هایی است که سفارت آمریکا در آن جا وجود دارد که می تواند از چند صد دلار شروع شود.

هزینه ویزای لاتاری

  • پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا

این هزینه جدای هزینه صدور ویزا بوده و برای هر فرد مبلغ ۲۲۰ دلار می باشد. شما باید این هزینه را پیش از ورودتان به آمریکا از طریق وبسایت USCIS پرداخت کنید.

پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا

  • سفر به آمریکا و دریافت گرین کارت آمریکا

بعد از قبولی در مصاحبه و دریافت ویزا شما می توانید به آمریکا سفر کرده و وارد خاک آمریکا شوید، این امر نیز با هزینه ی خودتان می باشد.

بلیط های هواپیما برای سفر آمریکا به طور میانگین حدود ۵۳۶ دلار هزینه خواهند داشت.

پس از آنکه وارد آمریکا شدید می توانید درخواست گرین کارت خود را بدهید که پس از چند هفته برای شما پست خواهد شد.

هزینه این مرحله که به آن فرم I-485 می گویند،۱۱۴۰ دلار برای هر فرد می باشد.

سفر به آمریکا با ویزای آمریکا

مزایای برنده شدن در لاتاری

برنده شدن در لاتاری شاید آرزوی خیلی از افراد باشد چرا که می توانند به ایالات متحده آمریکا رفته و در آنجا به عنوان یک مقیم دائم کار، تحصیل و زندگی کنند.

به جز این موارد، مزیت های دیگری همچون بهره گیری از خدمات دولتی مانند خدمات رفاهی و درمانی و همینطور فرصتی برای دریافت پاسپورت ایالات متحده نیز وجود دارد.

شما با ۵ سال زندگی در کشور آمریکا می توانید درخواست پاسپورت داده و به یک شهروند قانونی آمریکایی تبدیل گردید.

 

برنده شدن در لاتاری2مزایای برنده شدن در لاتاری

 

بهترین شهر های آمریکا برای زندگی برندگان لاتاری کدامند؟

بهترین شهر های آمریکا برای زندگی برندگان لاتاری کدامند؟

افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند، به انتخاب خود و به دلخواه می توانند در هر کجای کشور پهناور آمریکا که بخواهند، زندگی کنند.

ما در این بخش به سه شهری که برای زندگی برندگان لاتاری بهتر است می پردازیم چرا که این شهر ها از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مهاجر پذیر تر بوده و تنوع نژادی و ملیتی در آن ها بیشتر است.

از آنجاییکه وجود فرصت های شغلی و امکان پیدا کردن کار برای افرادی که تازه مهاجرت کرده اند، موضوع بسیار مهمی است، آشنایی با شهر هایی که نرخ بیکاری پایین و فرصت های شغلی زیادی دارند، اهمیت زیادی خواهد داشت.

زندگی در این ۳ شهر می تواند برای مهاجران بسیار لذت بخش باشد و یکی از بهترین تصمیمات زندگی این افراد باشد. در مقاله بهترین شهر های آمریکا برای زندگی، لیست جامع تری و کامل تری آورده شده است و ۱۰ شهر برتر آمریکا برای زندگی مورد بررسی قرار گرفته است.

لس آنجلس

Los Angeles, California

لس آنجلس آمریکا

شهر لس آنجلس بدون شک شناخته شده ترین شهر آمریکا برای ایرانیان است و در حال حاضر حدود ۱۳۸,۰۰۰ نفر ایرانی در این شهر زندگی می کنند.

بیشترین جمعیت ایرانیان در یک شهر آمریکایی، مربوط به این شهر است.

همین امر باعث شده تا شهر لس آنجلس به تهرانجلس معروف باشد.

رستوران ها، فروشگاه ها، کتابفروشی ها، بستنی فروشی ها و کسب و کار های ایرانی بسیاری در شهر لس آنجلس وجود دارند و شما هیچوقت احساس تنهایی در این شهر نخواهید داشت. لس آنجلس یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های آمریکا بوده و تعداد ملیت ها و افراد خارجی که در این شهر حضور دارند، بسیار زیاد می باشد.

پیدا کردن شغل در این شهر کار زیاد سختی نیست اما به دلیل اینکه زندگی در این شهر کمی گرانتر از دیگر شهر های آمریکا است، پیدا کردن شغلی که بتوان درآمد زندگی خوبی داشت، کمی سخت تر از دیگر شهر های آمریکا است. مشاغل پر تقاضا در این شهر، مشاغل درمانی هستند.

بوستون

Boston, Massachusetts

بوستون Boston, Massachusetts

بوستون همواره یکی از شهر های مهاجر پذیر آمریکا بوده و سابقه غنی ای از مهاجرت افراد به آن دارد.

در سال ۲۰۲۱، بوستون بیش از ۶۷۲,۰۰۰ جمعیت داشت که نزدیک به یک سوم جمعیت آن را متولدین خارجی و فرزندان مهاجران تشکیل داده اند.

این موضوع باعث شده تا بوستون تنوع نژادی و ملیتی زیادی باشد و از طرفی افراد این شهر رابطه بسیار خوبی نیز با مهاجران دارند.

دانشگاه های بسیار مشهوری مانند دانشگاه بوستون در این شهر وجود دارد و از طرفی دانشگاه هاروارد نیز در فاصله کمی از بوستون قرار گرفته است.

شاید یکی از معایب این شهر، رقابتی بودن بازار کار آن باشد.

از آنجا که تعداد افراد متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شهر زیاد است، پیدا کردن کار کمی سخت تر از دیگر شهر های آمریکا است.

اما از طرف دیگر متوسط حقوق ماهانه در این شهر ۸۰ هزار دلار در ماه بوده که در مقایسه با دیگر شهر های آمریکا، بالاتر می باشد.

نیویورک

New York city, New York

121

شهر نیویورک، قرار گرفته در ایالت نیویورک و یکی از شناخته شده ترین شهر های جهان، می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای مهاجران ایرانی باشد.

در ایالت نیویورک بیش از ۲۷۷۰۰ ایرانی زندگی می کنند که اکثر آن ها در شهر نیویورک حضور دارند.    

موقعیت های شغلی فراوان، سیستم حمل و نقل عمومی بی نظیر، آمار جرم و جنایت پایین، خونگرم بودن افراد و رفتار بسیار دوستانه ساکنین این شهر و نزدیک تر بودن این شهر به ایران از مواردی هستند که این شهر را به انتخابی مناسب برای ایرانیان تبدیل می کنند.

نیویورک شهری با بیش از ۸.۵ میلیون نفر جمعیت بوده و از طرفی یکی از متنوع ترین شهر های جهان از لحاظ ملیت و نژاد افراد است.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به مجسمه آزادی، آبشار نیاگارا و ساختمان امپایر استیت اشاره کرد.

تجربیات برندگان لاتاری

در این بخش می خواهیم به مجموع تجربیات افراد خوش شانسی که توانستند گرین کارت آمریکا را از طریق برنامه لاتاری اخذ کنند، بپردازیم.

پروسه لاتاری گاها می تواند کمی استرس آور باشد اما یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به آمریکا همین برنامه لاتاری است.

پس از اینکه شما برنده شدید و وارد آمریکا شدید، مسیر رو بروی شما بدین صورت خواهد بود:

خانه

خانه در آمریکا

به عنوان یک دارنده گرین کارت، شما می توانید در هر کجای آمریکا بصورت قانونی زندگی کنید.

هیچ گونه محدودیتی برای شما در خصوص خرید ملک وجود ندارد و از طرفی شما می توانید وام های بسیار خوبی برای خرید خانه بگیرید.

برای اجاره خانه، یکی از قوانین در این کشور آن است که شخص باید نشان دهد که درآمدش حداقل ۳ برابر مبلغ اجاره بهای آن ملک می باشد.

شماره تامین اجتماعی

شماره تامین اجتماعی

Social Security Number که در فارسی به سوشیال معروف است، شماره ای است که تمام کسانی که می خواهند در آمریکا کار و زندگی کنند، باید داشته باشند. این شماره چیزی شبیه به کد ملی ما است و شما باید حتما در بدو ورودتان، برای اخذ سوشیال خود، اقدام کنید.

پس از درخواستتان، حدود ۱ ماه زمان می برد تا این کارت به دستتان برسد.

افتتاح حساب بانکی

افتتاح حساب بانکی

کسانی که با گرین کارت وارد آمریکا می شوند، مانند برندگان لاتاری، نیازی به داشتن سوشیال برای افتتاح حساب ندارند.

شما می توانید در ابتدای ورودتان، به یکی از بانک های آمریکایی مراجعه کنید و حساب بانکی باز کنید.

مدارکی همچون، گذرنامه، گرین کارت، قبض آب و برق و کپی از قرارداد اجاره از جمله مدارکی هستند که شما برای افتتاح حسابتان به آن نیاز خواهید داشت.

گواهینامه رانندگی

رانندگی

در کشور آمریکا، حداقل سن دریافت گواهینامه ۱۶ سال می باشد و افراد باید در دو مرحله کتبی و عملی آزمون رانندگی شرکت کنند.

در خصوص تبدیل گواهینامه ایرانی یا بین المللی به گواهینامه آمریکایی بدون شرکت در امتحان، هر ایالت شرایط خاص خود را دارد.

در برخی از ایالت ها، اشخاص با گواهینامه خارجی، بدون شرکت در آزمون رانندگی می توانند گواهینامه آمریکا را دریافت کنند. همینطور بسته به ایالت، داشتن سوشیال نامبر نیز ممکن است اجباری یا اختیاری باشد.

بهترین مشاغل برای برندگان لاتاری کدامند؟

برندگان خوش شانس برنامه لاتاری، امکان کار در هر کجای آمریکا را دارند و می توانند در جایگاه شغلی مد نظرشان مشغول به کار شوند.

تعدادی از مشاغل را که بازار کار بسیار خوبی در ایالات متحده داشته و تقاضا بالایی برای جذب نیروی کار دارند، در این بخش آورده شدند.

نوع شغلبرنامه نویس کامپیوترپرستاربرقکارمتخصص علم داده
تعداد موقعیت های شغلی خالی۱۵۸۰۰۰+۳۵۰۰۰۰+۲۹۰۰۰+۱۵۳۰۰۰+
میانگین حقوق سالانه
 
۱۲۰,۰۰۰ دلار۷۷,۰۰۰ دلار۶۰,۰۰۰ دلار۱۲۵,۰۰۰ دلار
بهترین ایالت ها برای این شغلواشینگتن ماساچوست ویرجینیاواشینگتن نیویورک

 دلاور

آلاسکا

 داکوتا شمالی

اورگان

واشینگتن نیویورک

 دلاور

سخن پایانی رویال اپلای

ایالات متحده آمریکا به سرزمین فرصت ها ( Land of Opportunity ) معروف است و بدون شک یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین کشور های جهان برای مهاجران به خصوص ایرانیان است.

بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی در کشور آمریکا زندگی می کنند که بیشترین جمعیت ایرانیان مقیم خارج در یک کشور است. لاتاری، بلیطی است که می تواند منجر به اقامت دائم و گرین کارت این کشور با کمترین هزینه شود. شما برای دریافت گرین کارتتان از این طریق تنها نیاز به داشتن شانس دارید اما اگر می خواهید خودتان سرنوشتتان را رغم بزنید، روش های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

روش های چون ویزای نخبگان EB-1 یا ویزای سرمایه گذاری EB-5 از راه های دیگر مهاجرت به ایالات متحده آمریکا است.

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *