مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای امکان پذیر است؟

کانادا، با اقتصاد قوی و بازار کار رو به رشد، همواره به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجران در سال های اخیر شناخته می شود. مهاجران بسیاری از سرتا سر دنیا با توانمندی ها و سطح تحصیلات مختلف برای کار در این کشور داوطلب هستند. مهاجرت به کانادا نه تنها به شما امکان زندگی در یک کشور پیشرفته و با کیفیت زندگی بالا را می دهد، بلکه به شما این فرصت را می دهد تا در حوزه تخصصی خود رشد کرده و آینده ای روشن برای خود و خانواده تان بسازید. یکی از پر تکرارترین سوالات در این زمینه این است که آیا امکان کار در کانادا با مدرک فنی و حرفه ای وجود دارد یا خیر؟در این مقاله، به بررسی شرایط، مراحل و مشاغل مورد نیاز فنی برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

افراد دارای توانمندی های فنی (دانش آموختگان دوره های فنی و حرفه ای) مانند آهنگران، نقاشان ساختمان، تکنسین های سیستم های برقی، نجاران، آشپزها، رانندگان کامیون و… درصورتیکه شرایط لازم را داشته باشند به راحتی امکان مهاجرت به کانادا را خواهد داشت. با توجه به نیازمندی های بازار کانادا به نیروی کار ماهر، مهاجران دارای مدرک فنی و حرفه‌ای که سابقه کار مناسبی را ارائه دهند می توانند شانس بالایی در اکسپرس اینتری داشته و واجدالشرایط دریافت ویزای کانادا شوند.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای شرایط خاصی لازم است. در ادامه بررسی این شرایط پرداخته خواهد شد:

سابقه کار برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای در زمینه مرتبط با مدرک یکی از شرایط اصلی است. به طور کلی، اغلب برنامه‌ها حداقل دو سال سابقه کار تمام ‌وقت مرتبط با مدرک ارائه شده را نیاز دارند. سابقه کار تمام‌وقت به معنای کار حداقل ۳۰ ساعت در هفته است. اگر به صورت نیمه‌وقت کار کرده‌اید، باید مدت زمان بیشتری کار کرده باشید تا به مجموع ساعات مورد نیاز برسید (مثلاً ۱۵ ساعت در هفته به مدت ۴ سال). توجه داشته باشید که سابقه کاری شما باید در ۵ سال گذشته قبل از ارسال درخواست باشد و در صورتیکه مدت زمان بیشتری از آخرین بار که شما مشغول به فعالیت در آن شغل بوده اید گذشته باشد، سابقه کاری شما مورد پذیرش نیست. توجه داشته باشید یکی از مهمترین نکات برای واجدالشرایط شدن این است که سابقه کاری شما باید در حوزه تخصصی مدرک فنی و حرفه‌ای شما باشد. به عنوان مثال، اگر مدرک فنی در رشته برق دارید، سابقه کار شما باید در زمینه برق باشد.

سابقه کار نشان می‌دهد که شما مهارت‌های لازم برای انجام کار در کانادا دارید درنتیجه سریع‌تر در بازار کار کانادا مشغول به فعالیت خواهید شد و در زمینه مورد نظر مفید خواهید بود. ضمنا برای برنامه اکسپرس اینتری، سابقه کار به عنوان یکی از عوامل مهم در ارزیابی درخواست شما در نظر گرفته می‌شود و به افزایش امتیاز شما کمک می‌کند.

مدرک فنی و حرفه ای معتبر که با مشاغل مورد نیاز کانادا مرتبط باشد، مورد قبول اداره مهاجرت است. هنگامی که شما برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنید، اداره مهاجرت به دقت تمامی مدارک ارسالی شما را بررسی می‌کند. توجه داشته باشید که هرگونه تقلب یا جعل در مدارک می‌تواند منجر به رد درخواست شما و حتی ممنوعیت ورود به کانادا شود.

مدرک فنی و حرفه ای برای مهاجرت به کانادا به تنهایی کافی نیست. داشتن دانش زبان برای مهاجرت به کانادا در سطح آیلتس جنرال و یا مدرک زبان فرانسه) در کنار مدرک فنی حرفه ای  ضروری است. برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه‌ای هستند، به طور معمول به دنبال افرادی با سطح زبان حداقل متوسط هستند.  ضرورت دانش زبانی به این دلیل است که شما برای زندگی و کار در کانادا نیاز به برقراری ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی یا فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا) هستید، نمرات زبان مورد نیاز در جدول زیر آورده شده است:

آزمون آیلتس (برای انگلیسی)

آزمون (CELPIP) برای انگلیسی

آزمون (TEF) برای فرانسوی

معیار

۳.۵+

۴+

۱۲۱+

خواندن

۴+

۴+

۱۸۱+

نوشتن

۵+

۵+

۲۲۶+

صحبت کردن

۵+

۵+

۱۸۱+

شنیدن

۴.۵

۴.۵

۱۷۷.۲۵

میانگین

 

دارندگان مدارک فنی و حرفه ای که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید یک جاب آفر حداقل یک ساله برای کار در یکی از استان های کانادا از یک کارفرما داشته باشند. درصورتیکه با مدرک فنی و حرفه ای از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید، با توجه به فاکتورهای سن، سابقه کار، سطح زبان و… باید امتیاز دریافت کنید و درصورتیکه امتیاز شما در مقایسه با سایر متقاضیان بالاتر باشد  می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

گواهی احراز صلاحیت یکی از مدارک بسیار مهم برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک متخصص فنی است. این گواهی نشان می‌دهد که فرد مهارت‌ها و دانش لازم برای انجام یک شغل فنی خاص در کانادا را دارد. داشتن این گواهی می‌تواند امتیاز قابل توجهی در سیستم اکسپرس اینتری به شما بدهد و احتمال دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم را افزایش دهد. برای اخذ این گواهی، معمولاً باید به شکل حضوری در آزمون‌های تخصصی که توسط دولت فدرال برگزار می شود شرکت کنید تا صلاحیت شما تایید شود. سپس می توانید برای دریافت مدرک مربوطه درخواست دهید. توجه کنید شرایط این آزمون در استان های مختلف متفاوت است و از قانون واحدی پیروی نمی کند.

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای
مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان ( انگلیسی یا فرانسوی)
  • مدرک فنی و حرفه ای
  • مدارک مربوط به اثبات سابقه کار (گواهی‌های کاری، توصیه نامه ها و …)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک شناسایی به همراه ترجمه
  • فرم های تکمیل شده مورد نیاز
مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

نحوه مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

پروسه‌ مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای به شرح زیر است:

  • مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید (مدارک شناسایی، تحصیلی و کاری).
  • اخذ جاب آفر از کارفرمای کانادایی که برای تشکیل پروفایل در اکسپرس برای مشاغل فنی ضروری است.
  • تشکیل پروفایل اکسپرس اینتری
  • آپلود کلیه مدارک مورد نیاز آماده شده در سایت اداره مهاجرت (IRCC). بعد از آپلود مدارک با فرمت خواسته شده شما باید منتظر اعلام نتیجه نهایی بمانید.
  • سیستم اکسپرس اینتری با توجه به مدارک شما، سن، سابقه کار و سایر موارد امتیازی با عنوان (CRS) برای شما تعیین می کند.
  • سپس در طی دراوهای CRS که در بازه های زمانی مختلف برگزار می شوند، افرادی که امتیاز لازم را داشته باشند و واجد شرایط برای دریافت اقامت دائم شوند انتخاب شده و می توانند برای دریافت ویزای کانادا و در نهایت دریافت PR کانادا و اقامت دائم اقدام نمایند.
مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

مشاغل فنی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

افراد دارای مدرک فنی و حرفه ای که شرایط لازم را دارند می توانند برای مشاغل زیر درخواست دهند:

ردیف

کد

گروه

مثال

مشاغل گروه اول

۷۲
به جز زیرگروه ۷۲۶

کلیه مشاغل فنی

نجاری، آهنگری، لوله کش،کابینت ساز برق کاری، مکانیک و… .

مشاغل گروه سوم

۸۲

مشاغل مربوط به پرسنل ارشد حوزه منابع طبیعی، کشاورزی و موارد مرتبط

سرپرست معدن، سرپرست درخت بری و جنگلداری، پیمانکار مزرعه و خدمات کشاورزی، پیمانکار و سرپرست حفاری چاه‌های نفت و گاز، پیمانکار و سرپرست فضای سبز، نگهداری زمین و خدمات باغداری،

مشاغل گروه چهارم

۹۲

مشاغل مختص به سرپرستان تولید و فرآوری و تاسیسات

سرپرست فرآوری غذا و نوشیدنی، مهندس و اپراتور سیستم‌های قدرت، سرپرست فرآوری نفت و گاز و مواد شیمیایی، سرپرست تولید محصولات پلاستیکی و لاستیکی و… .

مشاغل گروه دوم

۷۳

مشاغل متوسط حوزه حمل و نقل و ساخت و ساز

 نقاش ساختمان و دکوراتور، راننده کامیون، بتن ریز، کاشی کار، بنا و نصاب دیوارهای پیش ساخته، شیشه بر،

مشاغل گروه پنجم

۹۳
به جز زیرگروه ۹۳۲

اپراتورهای کنترل و پردازش مرکزی 

اپراتور کنترل و پردازش مرکزی حوزه فرآوری مواد معدنی و فلزات، اپراتور کنترل و پردازش مرکزی حوزه فرآوری نفت و گاز و مواد شیمیایی، اپراتور کاغذ سازی

مشاغل گروه ششم

*
گروه کوچک ۶۳۲۰

آشپزی، قصابی و نانوایی

آشپز، قصاب، نانوا، قناد و شیرینی پز

مشاغل گروه هفتم

**
گروه واحد ۶۲۲۰۰

سرآشپزان حرفه ای

سرآشپز شرکتی، سرآشپز قنادی

* گروه کوچک : در طبقه بندی مشاغل کانادا یک گروه کوچک شامل تمام مشاغل جزئی زیر مجموعه آن دسته می شود.

** گروه واحد: زمانی که تمام زیر گروه های یک گروه کوچک را تعیین کنیم به واحد کوچکتری با عنوان گروه واحد تقسیم می شود. یک گروه واحد، بخشی از یک گروه کوچک است که سطح وظایف نیز در آن مشخص شده است.

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

کانادا با توجه به رشد اقتصادی قوی، نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص در حوزه‌های فنی دارد. بنابراین سیاست‌های حمایتی از مهاجرت نیروی کار متخصص، فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی را برای متخصصان فنی فراهم کرده است. با توجه به این شرایط، مهاجرت به کانادا و یافتن شغل مناسب برای متخصصان فنی، می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه برای آینده شغلی و زندگی باشد. البته، برای موفقیت در این مسیر، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری مناسب و کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی معتبر ضروری است.

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.