ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا با اهداف گردشگری و تفریح و یا بازدید از خانواده و دوستان صادر می شود. مهمترین پرسشی که برای افراد در این زمینه ایجاد می شود این است که چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟

طبق آمارهای موجود سالانه تقریبا ۳۵ میلیون نفر از این کشور بازدید می‌کنند.

همچنین در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۳۲ میلیون نفر از این کشور بازدید کردند که منجر شد کانادا، نهمین مقصد پرطرفدار برای سفر شود. با این حال در دوسال متوالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به علت شیوع کرونا این آمار و ارقام با کاهش چشم گیری مواجه  شد.

اگر قصد بازدید از این کشور را دارید با اخذ ویزای توریستی کانادا می توانید به طور موقت وارد این کشور شوید.

همچنین برای رسیدن به کشور مقصد باید از یکی از فرودگاه‌های کانادایی عبور کنید نیاز به اخذ این نوع ویزا خواهید داشت.

ویزای توریستی نوعی ویزای موقت است و به افرادی اعطا می‌شود که شرایط لازم برای ورود به کانادا را داشته باشند.

اعتبار ویزای توریستی کانادا معمولا ۵ سال است.

 

فهرست مطالب

تعداد ویزا های توریستی کانادا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳

آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا۲۰۲۴

بر اساس آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا ۲۰۲۴، کانادا مزایای ویژه ای که برای ایرانیانی که ویزای  توریستی کانادا را دارند یا موفق به دریافت آن می شوند،  در نظر گرفته است.

این پالیسی جدید برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ تصویب شده بود  که تا سال ۲۰۲۵ تمدید شده است. براساس قوانین جدید ویزای توریستی کانادا، ایرانی هایی که ویزای توریستی کانادا را دارند تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵می توانند برای تبدیل ویزای خود به مجوز کار یا تحصیل اقدام کنند. دارندگان ویزای توریسیتی می توانند به صورت رایگان اپن ورک پرمیت کانادا را دریافت کنند و اپن ورک پرمیت مجوز کار کاناداست که با دریافت آن می توانید در موقعیت شغلی دلخواه  و با هر کارفرمایی مشغول به کار شوید. به عبارت دیگر امکان مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی برای ایرانیان ایجاد شده است.

علاوه بر این قوانین جدید تسهیلات جدیدی را به شرخ زیر اعلام می کند:

  • تمدید ویزای موقت افرادی که ویزای تحصیلی، کاری یا توریستی کانادا را دارند ، تسهیل می شود.
  • درخواست های ایرانیان مقیم کانادا بر اساس الویت پردازش می شود.
  • ایرانیانی که قصد تمدید اقامت موقت خود در کانادا را دارند از پرداخت هزینه تمدید و بایو متریک معاف هستند.

ویدیو ویزا توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا بر اساس مدت زمان اقامت در دو نوع سینگل و مولتیپل صادر می شود. ویزای سینگل فقط به شما اجازه یک بار ورود به کانادا می دهد و ویزای مولتیپل به شما اجازه می دهد تا پایان اعتبار ویزا  چندین بار به کانادا رفت و امد داشته باشند.  

هنگامی برای ویزای توریستی کانادا درخواست می دهید نیازی ندارید نوع ویزا یخود را انتخاب کنید . در پروسه ی درخواست ویزا معمولا به طور خودکار ویزای چند بار ورود برای متقاضیان در نظر گرفته می شوند و تنها تحت شرایط خاصی ویزای یک بار ورود صادر می شود. به طور مثال، اگر برای برنامه‌ی خاصی  یا شرکت در یک کنفرانس یا رویداد که برای مدت محدودی در کانادا برگزار می‌شود درخواست ‌دهید،  ویزای یک بار ورود دریافت می کنید.

کانادا ویزای دیگری با نام سوپر ویزای والدین کانادا(super visa) دارد که یک ویزای مولتیپل یا چند بار ورود است و مختص افرادیست که فرزند و یا نوه آن ها شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دارند. همچنین درخواست ویزای توریستی برای والدین کانادا نیز از روش های متداول برای ورود والدین به خاک کانادا است.

انواع ویزای توریستی کانادا عبارتند از :

  • ویزای ‌سینگل یا یک ‌بار ورود (single entry)
  • ویزای مولتیپل یا چند بار ورود (multiple entry)
  • ویزای والدین یا سوپر ویزا (super visa)

هر سه نوع ویزای توریستی کانادا اعتبار معینی دارند و پس از انقضای اعتبار ویزا باید کانادا را ترک کنید و یا برای تمدید ویزا اقدام کنید. در ادامه به تعریف ویزای سینگل، مولتیپل و سوپر ویزای کانادا و همچنین به بررسی شرایط کلی اخذ ویزا توریستی و نحوه درخواست  برای آن می پردازیم.

ویزای والدین کانادا (سوپر ویزا)

ویزای والدین کانادا (سوپر ویزای کانادا) یکی از انواع ویزاهای توریستی کانادا برای والدین است. این ویزا برای  کسانی است که فرزندان و نوه هایشان شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم این کشور را دارند.

سوپر ویزا یک ویزای چند بار ورود ( مولتیپل) است که اعتبار آن می تواند حداکثر ۱۰ سال باشد. با این ویزا می توانید در هر بار ورود به مدت ۵ سال متوالی در کانادا در کنار فرزندان یا نوه های خود بمانید. شرایط خاصی برای سوپر ویزا وجود دارد که باید تمام این شرایط را رعایت کنید.

برای اخذ این ویزا داشتن دعوت‌نامه­ی رسمی از  فرزند یا نوه ­ی بالای ۱۸ سال برای متقاضی ضروری است.  همچنین فرد دعوت کننده باید ثابت کند در طول اقامت متقاضی می تواند از عهده­ ی هزینه­ هایش بر‌آید؛ بنابراین درآمد فرد میزبان و همچنین مدارک اقامت دائم یا شهروندی وی و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی‌اش ضمیمه ­ی پرونده درخواست ویزای متقاضی گردد.

در ادامه شرایط دریافت ویزای توریستی سینگل و مولتیپل و همچنین ویزای توریستی کانادا برای والدین می پردازیم.

شرایط ویزای توریستی کانادا

شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا که در ادامه مشاهده می کنید، شرایطی است که توسط اداره مهاجرت کانادا تعیین شده و اگر فرد متقاضی تمام شرایط ویزای توریستی کانادا را نداشته باشد، ریجکت می‌شود.

شرایط ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است :

 پاسپورت شما باید معتبر باشد و اگر تاریخ انقضای پاسپورت شما نزدیک است قبل از اقدام برای ویزا برای تمدید آن اقدام کنید. اگر یک ویزای معتبر در یک پاسپورت قدیمی دارید، همچنان می توانید از ویزا استفاده کنید.

اداره مهاجرت کانادا تعریف مشخصی از مشکل سلامت جسمی و ذهنی ارائه نمی دهد. به طور کلی منظور مواردی است که موجب به خطر انداختن سلامت یا امنیت عمومی می شود و یا هزینه هی زیادی را به دولت کانادا تحمیل می کند.  

ارائه تمکن مالی برای تامین هزینه‌های اقامت و گردشگری در کانادا ضروریست. شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد می توانید در طول اقامت یا سفر هزینه های خود و خانواده تان را تامین کنید. این مدارک شامل:

  • اسناد بانکی
  • مدارک شغلی که نشان دهنده درآمد سالانه شماست
  • مدارکی که نشان دهنده درآمد شخصی است که در کانادا میزبان شماست.
  • سوابق مالیاتی شما درسه سال گذشته

 اگر به دیدن خانواده یا دوستان خود می روید، باید دعوت نامه ای را که از آنها دریافت کرده اید، ارائه دهید. داشتن دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی کانادا ضروری نیست اما می تواند برای دریافت ویزا مفید باشد.

 برنامه‌ی سفر خود، محل اسکان و بلیط هواپیما‌یی رفت و برگشت را باید ارائه دهید.

ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا از طریق وب سایت اداره مهاجرت کانادا انجام می شود. همچنین  فرم های مورد نیاز را از طریق  این وبسایت می توانید دانلود کنید.

ترک کشور پس از به پایان رسیدن تاریخ انقضای ویزا اهمیت دارد. باید به افیسر این باور را بدهید که قصد اقامت  دائم در کانادا  یا کار و تحصیل ندارید. پس از پایان اعتبار ویزا باید کشور کانادا را ترک کنید.

ارائه سایر مدارک مانند گواهی عدم سو پیشینه کیفری، انجام معاینات پزشکی، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان  و مدارک شغلی، جواز کسب یا مدارک بازنشستگی.

شرایط ویزای توریستی کانادا برای والدین

شرایط ویزای توریستی کاناد برای والدین که متقاضی ویزا هستند به شرح زیر است:

  • متقاضی باید پدر یا مادر یا پدربزرگ یا مادربزرگ یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشد .
  • داشتن دعوتنامه از فرزند یا نوه که شامل سه مورد  زیر باشد:

حمایت مالی از متقاضی: فرزند یا نوه‌ی  شما که قصد دارد اسپانسر شما شود، باید بتواند میزان در آمد خود را  با ارئه گواهی شغلی، فیش حقوقی و نامه بانکی و ثابت کند.  در جدول زیر حداقل میزان درآمد ماهیانه اسپانسر در کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده  او را مشاهده می کنید در نظر داشته باشید منظور از تعداد اعضای خانواده در جدول زیر تعداد اعضای خانواده فرد اسپانسر شونده در کانادا به علاوه پدر یا مادر یا پدر بزرگ یا مادر بزرگ اوست  که قصد دارن تحت حمایت او به کانادا بیاید.

تعداد اعضای خانواده

حداقل در آمد ضروری برای اسپانسر

۲ نفر

۳۶۵۷۶ دلار

۳ نفر

۴۴۹۶۶ دلار

۴ نفر

۵۴۵۹۴ دلار

۵ نفر

۶۱۹۲۰ دلار

۶ نفر

۶۹۸۳۴ دلار

۷ نفر یا بیشتر

۷۷۷۵۰ دلار

بیش از ۷ نفر به ازای هر یک نفر اضافی

۷۹۱۶ دلار

  1. لیست و تعداد اعضای خانواده
  2. کپی از مدارک شهروندی یا اقامت دائم کانادا
  • متقاضی این ویزا همچنین باید برای حداقل یک سال بیمه‌ ی درمانی خریداری کند.
  • متقاضی باید از از خارج از کانادا اقدام کند.

در نظر داشته باشید سوپر ویزای کانادا یک نوع ویزای توریستی است و متقاضیان این ویزا باید اثبات کنند که بعد از انقضای مدت زمان ویزا، کانادا را ترک کند. بنابراین همانند سایر ویزاهای توریستی هنگام ارسال درخواست سوپر ویزا،  سفارت مواردی از جمله پیوند متقاضی با کشور خود، هدف او از بازدید از کانادا، تمکن مالی و شرایط خانوادگی فرد و ثبات کلی کشور او را در نظر می گیرد. 

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم ویزای توریستی کانادا شامل چهار دسته کلی مدارک شخصی و شناسایی، مدارک مالی و شغلی ، سوابق سفر و تمکن مالی به شرح زیر است:

پاسپورت، عکس، ترجمه شناسنامه و کارت ملی و در صورت متاهل بودنتان ارائه ترجمه سند ازدواج و مدارک انجام بایومتریک در یکی از مراکز VAC کانادا، اجازه  خروج برای فرزندان زیر ۱۸ سال ، نامه هدف از سفر و سوابق سفر 

دانشجویان و دانش آموزان برای اخذ این ویزا باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند. همچنین افراد شاغل ترجمه مدارک شغلی، نامه مرخصی، فیش های حقوقی ۳ ماه اخیر  و یا سوابق بیمه را باید ارائه دهند.

اگر کارفرما هستید مدارکی مانند جواز کسب یا لیست پرداخت حقوق پرسنل، صورت حساب های مالیاتی شرکت باید ارائه دهید.

 متقاضیان باید هزینه های پردازش درخواست و هزینه های بیومتریک را بپردازید. متقاضیانی که در ده سال گذشته انگشت نگاری انجام داده اند نیازی به انجام بیومتریک ندارند و از هزینه بایومتریک معاف می شوند. این هزینه ها قابل استرداد نیست.

متقاضیان باید نامه مهر شده برای اثبات تمکن مالی و پرینت گردش مالی در طی ۶ ماه گذشته را ارائه دهند. تمکن مالی مدرکی است که  با آن می توانید اثبات کنید  توانایی تامین هزینه های سفر و اقامت خود و اعضای خانواده تان را در کانادا دارید. میزان تمکن مالی به شرایط هر فرد و مدت زمان اقامت او در کانادا بستگی دارد بنابراین برای همه افراد رقم یکسانی تعیین نشده است. به طور کلی برای ۶ ماه اقامت در کانادا متقاضیان باید حداقل ۱۲ هزار دلار همراه داشته باشند اما میزان دقیق آن با توجه به شرایط هر فرد تعیین می شود.

 اسناد مربوط به دارایی های فرد شامل سند ملک مسکونی یا تجاری از جمله مدارک مالی است که می تواند نشان دهنده پیوند قوی شما با کشور تان باشد.

دعوتنامه جز مدارک ضروری برای دریافت ویزا نیست. اما داشتن دعوتنامه شانس شما را برای دریافت ویزا بالا می برد و مدارک شما را قوی تر می کند. دعوتنامه می تواند از یکی از اعضای نزدیک خانواده مانند والدین، خواهر و برادر، همسر، فرزند و غیره، یک دوست نزدیک یا مثلا شریک تجاری باشد. ارائه کننده دعوتنامه باید مقیم دائم یا شهروند کانادا و یا با یک ویزای معتبر کاری یا تحصیلی در کانادا باشد.  میزبان باید شرایط مالی مناسبی داشته باشد. بنابراین میزان درآمد یا وضعیت اقتصادی فرد دعوت کننده اهمیت دارد.

افرادی که امکان دریافت دعوت نامه ندارند، بهتر است برای شرکت در یک  رویداد خاص مانند یک کنفرانس حرفه ای یا کنگره درخواست کنید. همچنین برای افرادی که دعوتنامه ندارند  مدارکی مانند رزور هتل یا محل اقامت، برنامه دقیق از سفر، تمکن مالی کافی ارائه دهید.

 این مدارک  به شما کمک می کند نشان دهید که واقعاً می خواهید بعد از اتمام سفر به کشور خود بازگردید.

 هنگام پر کردن اپلیکیشن درخواست ویزای کانادا باید فرم های مختلفی را تکمیل کنید. فرم های ویزای کانادا عبارتند از:

فرم IMM 5257e، فرم اطلاعات شخصی

فرم IMM 5707e، فرم اطلاعات خانواده

فرمe IMM 5476، اگر از نماینده یا وکیل برای پروسه‌ی درخواست خود کمک می‌گیرید.

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

نحوه گرفتن ویزای توریستی کانادا یکی از پرسش هایی است که بیشتر افرادی که قصد ورود به کانادا را دارند با آن رو به رو می شوند. اطلاع از مراحل ویزای توریستی کانادا کمک می کند تا بدون اشتباه برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا به صورت زیر است:

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا با آماده سازی مدارک آغاز می شود. قبل از شروع پروسه ویزای توریستی کانادا لازم است تمام مدارک از جمله  مدارک شناسایی ،ازدواج، مدارک مالی و شغلی و…که در قسمت قبل به تفصیل به آن ها پرداختیم را آماده کنید.  در قدم بعدی با تکمیل فرم ها و پرداخت هزینه از طریق وبسایت اداره مهاجرت کانادا https://www.canada.ca/ درخواست ویزای توریستی خود را ثبت کنید.

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است:

(۱ ثبت نام و ساخت اکانت در وبسایت اداره مهاجرت کانادا

 https://www.canada.ca/

پس از ثبت نام وساخت اکانت شخصی ابتدا نوع ویزای درخواستی را مشخص کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید.

برای ساخت اکانت در  وبسایت اداره مهاجرت کانادا  باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد وارد قسمت (Immigration and citizenship)  شوید.

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

سپس با ورود به قسمت ( My application) و طی کردن مراحل به ترتیب زیر حساب کاربری خود را ایجاد کنید:

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا 

https://clegc-gckey.gc.ca/j/eng/l?ReqID=s20b25951d6268c8d0213c7d93deb3fdbe8788ec99

 بعد از ورود میتوانید درخواست ویزای توریستی کانادا را ثبت کنید. در این قسمت باید به سوالات متنوعی پاسخ دهید، مدارک مورد نیاز را آپلود کنید و فرم های مورد نیاز را تکمیل ، امضا و بارگزاری کنید.  

بعد از اینکه درخواست خود را ثبت کردید، حدود ۵ روز طول می‌کشد که این درخواست در حساب کاربریتان نمایان شود. سپس در طول چند هفته‌ سفارت کانادا درخواست شما را بررسی می‌کند.

 و پس از تایید درخواست باید هزینه ویزا و بایومتریک را پرداخت کنید و برای انگشت نگاری از یکی دفاتر وک کانادا در کشور های همسایه ایران وقت بگیرید.

پرداخت هزینه بعد از بارگذاری کلیه مدارک،  تکمیل فرم های درخواست ویزا و ثبت درخواست ضروری است. متقاضیان در این مرحله باید هزینه ویزا و همچنین هزینه انگشت نگاری (بایو متریک) را بپردازند. متقاضیان ویزای توریستی کانادا باید ۱۰۰ دلار بابت ویزا و ۸۵ دلار هزینه بایومتریک بپردازند. 

پس از پایان ثبت درخواست باید منتظر ایمیلی از طرف اداره مهاجرت کانادا باشید که با آن می توانید  به یکی از مراکز پردازش ویزا( VAC)  کانادا برای انجام امور بایومتریک ازجمله انگشت نگاری و ثبت عکس دیجیتال مراجعه کنید. برای   رزرو وقت بایو متریک باید از طریق وبسایت https://www.vfsglobal.com/en/individuals/index.html اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا 2

لازم به ذکر است در سه صورت نیازی به ارائه اطلاعات بایومتریک ندارید:

  • اگر زیر۱۴سال هستید.
  • اگر بیشتر از ۷۹ سال سن دارید.
  • افرادی که در ده سال گذشته ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده اند. این فرایند هر ۱۰ سال انجام می‌شود اگر از اخرین باری که بایومتریک ارسال کرده‌اید ۱۰ سال نگذشته است نیازی به تکرار این فرایند نیست مگر برای پروسه های مهاجرتی و درخواست ویزای دائمی کانادا.

در وبسایت اداره مهاجرت با ورود به قسمت check status tool biometrics  می توانید چک کنید که آیا اطلاعات بیومتریک شما هنوز معتبر است یا خیر.

در جدول زیر مراحل و مدارک مورد نیاز برای انجام بایو متریک را مشاهده می کنید:

مرحله اول: پرداخت هزینه ها

هنگام ارسال درخواست خود باید هزینه بایومتریک (۸۵ دلار) را پرداخت کنید.

مرحله دوم : دریافت نامه دستور العمل بایومتریک

بعد از پرداخت هزینه های  بیومتریک، نامه ای دریافت می کنید که ثبت درخواست و پرداخت هزینه  شما را تایید  می کند و به شما اطلاع می دهد که برای انجام بایومتریک کجا می توانید مراجعه کنید. هنگام مراجعه باید  این نامه و پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

مرحله سوم : مراجعه به یک مرکز رسمی جمع آوری بایو متریک

شخصا و به صورت حضوری باید برای بایومتریک مراجعه کنید. به محض دریافت نامه دستورالعمل بایومتریک،  قرار ملاقات خود را رزرو کنید.

پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزای کانادا یعنی ارسال پاسپورت به سفارت کانادا برای درج لیبل ویزا در آن. در صورتی که ویزای توریستی کانادا پس از انگشت نگاری برای شما صادر شود، باید پاسپورت خود را  سفارت کانادا در یکی از کشور های همسایه ایران  تحویل بدهید.

بعد از انجام انگشت نگاری در یکی از دفاتر وک کانادا، در صورتی که درخواست ویزای شما تایید شده باشد، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. قدم بعدی ارسال پاسپورت خود برای مهر شدن  ویز و پرداخت هزینه پردازش است.

سفارت آدرسی که باید پاسپورت خود را به آن  ارسال کنید به شما ایمیل می‌کند. پیکاپ پاسپورت می تواند توسط شخص شما و یا به نمایندگی از شما انجام شود. پس از دریافت ویزا  می توانید برای سفر به کانادا اقدام کنید.

آموزش کامل نحوه ساخت اکانت در وبسایت اداره مهاجرت کاناد، نحوه پاسخ گویی به سوالات وبسایت و نحوه تکمیل فرم های درخواست ویزای توریستی کانادا وبارگذاری آن ها در قسمتهای مربوطه را می توانید در ویدیو آموزش کامل و جامع ویزای توریستی کانادا مشاهده کنید:

وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا را باید از یکی ازکشور های همسایه ایران گرفت. به دلیل اینکه سفارت کانادا در ایران وجود ندارد وقت سفارت را از یکی از مراکز درخواست ویزای کانادا تحت عنوان دفتر وک( VAC) در یکی از کشور های همسایه مانند ترکیه بگیرید.

گرفتن وقت سفارت کانادا در واقع برای انجام بایو متریک و انگشت نگاری است. هزینه انگشت نگاری برای هر نفر ۸۵ دلار است. پس از پر کردن اپلیکیشن درخواست ویزا و ارسال درخواست  نامه بایو متریک را دریافت می کنید. با دریافت این ویزا باید وقت انگشت نگاری بگیرید.

برای رزرو وقت بایومتریک در یکی از دفاتر وک کانادا باید به وبسایت  VFS Global  مراجعه کنید.

https://www.vfsglobal.com/en/individuals/index.html

گرفتن وقت سفارت کانادا

در  قسمت I’m applying from نام کشور مبدا که قصد دارید بایو متریک خود را در آن جا انجام دهید  و در قسمت I’m going to  کانادا را وارد کنید  و با کلیک روی گزینه Take me to the website   وارد وبسایت می شوید.

وقت سفارت کانادا

از قسمت  Book now وارد قسمت Online   شوید و یک حساب کاربری در وبسایت بسازید.

گرفتن وقت سفارت کانادا

بعد ازساخت  حساب کاربری لینک فعال سازی اکانت به شما ایمیل می شود. با ورود به حساب کاربری خود  در قسمت  Schedule Appointmentوقت مد نظر خود را رزرو کنید و در تایم مقرر برای بایو متریک حاضر شوید. هنگام مراجعه به دفتر وک کانادا نامه بایومتریک که بعد از ارسال درخواست ویزا دریافت کردید را به همراه نامه رزرو وقت و پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

بعد از انجام بایو متریک نتیجه رد یا تایید ویزای ویزیتوری کانادا  به شما اعلام می شود و در صورت تایید درخواست ویزا می توانید برای سفر توریستی به کانادا حاضر شوید.

 

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا ۱۸۵ دلار است که شامل:

  • هزینه درخواست ‌ ویزا : ۱۰۰ دلار کانادا
  • هزینه‌ی بایومتریک (انگشت نگاری ویزای کانادا) : ۸۵ دلار کانادا

 

 هزینه ویزای توریستی  کانادا

هزینه ویزا برای هر نفر

۱۰۰ دلار

هزینه ویزا برای خانواده ۵ نفره

۵۰۰ دلار

هزینه بایومتریک برا ی هر نفر

۸۵ دلار

هزینه بایو متریک برا یخانواده دو نفری  یا بیشتر

۱۷۰ دلار

هزینه پردازش پاسپورت

۴۵ دلار

هزینه تمدید ویزا برای هر نفر

۱۰۰ دلار

به دلیل اینکه در ایران سفارت کانادا وجود ندارد باید برخی از هزینه های اضافی  مانند سفر به یکی از کشورهای همسایه برای انجام بایومتریک و مراجعه به سفات برای پیکاپ پاسپورت در نظر بگیرید. همچنین برای همه افراد تحت تکفل مانند همسر و فرزندان خردسال شما که شما را در سفر همراهی می کنند باید هزینه درخواست ویزا و بایو متریک جداگانه پرداخت شود. اعضای خانواده می توانند همزمان درخواست دهند و درخواست آن ها خانوادگی بررسی می شود.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

پردازش ویزای شما معمولا چند هفته طول می‌کشد و این مدت براساس نوع ویزای درخواستی  و کشور مبداء متفاوت است.  مدت زمان پردازش ویزا از روزی که سفارت درخواست کامل شما را دریافت می کند تا روزی که تصمیم می گیرد، ادامه دارد.  شما می توانید در وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا با انتخاب نوع ویزا مدت زمان رسیدگی به ویزا را به صورت حدودی مشاهده کنید.  

برای این کار می توانید از طریق این لینک https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/check-processing-times.html وارد وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا شوید.

صدور ویزای توریستی کانادا چقدر طول می کشد؟

در این قسمت با وارد کردن :

  • نوع ویزا Temporary residence(Visiting)
  • محل درخواست ویزا Visitor visa ( from outside Canada)
  • و کشور مبداء Iran

و کلیک کردن روی گزینه Get processing time  در هر زمان از بروزرسانی مدت زمان ویزای توریستی کانادا آگاه شوید. این مدت زمان بدون احتساب زمان لازم برای بیو متریک است. لازم به ذکر است بسته به حجم کاری سفارت مدت زمان رسیدگی به درخواست های متقاضیان متغیر است و محاسبه مدت زمان صدور ویزا حدودی است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید طبق آخرین بروزرسانی مدت زمان ویزای توریستی کانادا در وبسایت اداره مهاجرت مدت زمان ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان حدود ۱۱۶ روز تخمین زده می شود. 

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

 درخواست ویزای توریستی کانادا برای والدین کانادا

ویزای توریستی کانادا برای والدین با توجه به شرایط فرزند یا نوه آن ها در کانادا به دو نوع تقسیم می شود. اگر فرزند یا نوه شما در کانادا اقامت دائم یا شهروندی دارد می توانید برای سو پر ویزای کانادا  اقدام کنید که با آن می توان تا ۵ سال متوالی در کانادا ماند. در غیر اینصورت باید برای ویزای ویزیتوری کانادا مانند سایر افراد اقدام کنید.

والدین که فرزند و یا نوه آن ها شهروند یا مقیم دائم کاناداست  می توانند سوپر ویزای کانادا را دریافت کنند. این ویزا به صورت مولتیپل ۱۰ ساله صادر می شود و دارندگان سوپر ویزا می توانند چندین بار تا ۱۰ سال وارد کانادا شوند.سوپر ویزا همچنین به  والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج سال متوالی بدون نیاز به  تمدید ویزا در کانادا بمانند.

از دیگر  مزایای سوپر ویزا کانادا می توان به عدم محدودیت در صدور سوپر ویزا اشاره کرد، متقاضیان این ویزا در تمام طول سال می توانند برای ویزا درخواست دهند.

برای والدینی که فرزند آن ها اقامت دائم یا شهروندی کانادا را ندارد ویزای توریستی  صادر می شود که دارندگان آن  تا حداکثر ۶ ماه می توانند در کانادا بمانند. بنابراین والدین ، پدر بزرگ یا مادربزرگ فردی که با ویزای موقت تحصیلی یا کاری در کاناداست و هنوز اقامت دائم کانادا را دریافت نکرده است،  نمی توانند برای دریافت سوپر ویزا اقدام کنند.

ویزای توریستی کانادا برای زایمان

ویزای توریستی کانادا برای زایمان برای افرادی است که باردار هستند و با هدف زایمان به کانادا می روند. ویزای توریستی کانادا برای زایمان تفاوتی با دیگر ویزای توریستی کانادا ندارد و موقت است و معمولاً برای ۶ ماه اعتبار دارد . کانادا ورود این افراد را صرفاً به دلیل باردار بودن ممنوع نمی کند و افیسر بارداری را به علاوه سایر شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا در نظر می گیرد.

برای دریافت این ویزا مواردی مانند تمکن مالی برای پرداخت هزینه ها و قصد بازگشت پس از پایان اعتبار ویزا مهم است. متقاضیان باید اثبات کنند توانایی پرداخت هزینه های  زایمان در کانادا را دارند زیرا  باید هزینه های بیمارستان را کامل بپردازند و از مزایای پزشکی و اجتماعی که به شهروندان کانادایی داده می شود، بهره مند نمی شوند. همچنین اجازه اقامت دائم در کانادا را ندارند و بعد از پایان اعتبار ویزا باید به کشور خود بازگردند.

پس از زایمان، کودک به طور خودکار شهروند کانادا می شود و حتی اگر والدین مقیم دائم یا شهروند کانادا نباشند. همچنین والدین این کودک به واسطه تولد فرزندشان نم یتوانند اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دریافت کنند و بعد از اتمام اعتبار ویزا باید به کشور خود بازگردند.

ویزای اهدای عضو کانادا

ویزای اهدای عضو کانادا یک ویزای ویزای موقت است که  به این معنا که به افراد داوطلب اهدای عضو این اجازه را می‌دهد که برای مدت کوتاهی معمولا ۶ ماه یا کمتر به کانادا برود. فردی که این ویزا را می‌گیرد اجازه ندارد برای اقامت دائم یا شهروندی یا مزایایی مثل تامین اجتماعی یا بیمه‌ی درمانی درخواست ده

فرد اهدا کننده فقط اجازه دارد تا بهبودی کامل در بیمارستان بماند و به کشور خود بازگردد. داشتن شرایط کلی دریافت ویزای  توریستی کانادا یکی از معیارهای واجد شرایط بودن  دریافت ویزای اهدای  عضو کاناداست. به طور کلی، هنگامی که برای هر نوع ویزای موقت کانادا درخواست می دهید، باید به دولت کانادا  اثبات کنید که اقامت شما  در این کشور موقتی است و باید هزینه ویزا را بپردازید. همچنین هزینه های پزشکی و درمانی  در این مورد توسط بیمه درمانی خصوصی گیرنده عضو یا موسسه مسئول پیوند پرداخت  می شود.

اخذ ویزای توریستی کانادا برای اعضای خانواده

اخذ ویزای توریستی کانادا برای اعضای خانواده از طریق ارسال دعوتنامه است. اگر در کانادا مقیم دائم هستید، کارت شهروندی دارید و یا با هر نوع ویزای دیگری در کانادا اقامت دارید، می توانید برای اخذ ویزا توریستی کاانادا برای  اعضای خانواده خود دعوتنامه ارسال کنید.

شانس دریافت ویزی توریستی کانادا برای اعضای درجه یک مانند، همسر، پدرو مادر، فرزندان، بیشتر از ارسال دعوتنامه برای سایر اعضای خانواده و خویشاوندان است.

اعضای خانواده شما باید شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا شامل: مدارک شغلی، دارایی، تمکن مالی یا اسپانسرشیب شماو …را داشته باشند.

همچنین  اخذ ویزای توریستی کانادا برای اعضای خانواده از طریق تکمیل فرم های درخواست جداگانه است. همه اعضای خان.اده می توانند برای گرفتن وقت بایو متریک از دفاتر وک کانادا در یکی از کشور های همسایه به اتفاق یکدیگر اقدام کنند و از یک رسید پرداخت برای کل مبلغ استفاده کنند. با این حال هر یک از متقاضیان باید تمام شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا را داشته باشند و شرایط اعضا مستقلا مورد بررسی قرار میگیرید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه اقامت در کانادا  با توجه به ترجیحات هر فرد و محل سکونت او متفاوت است . مطابق آمارها در سال ۲۰۲۴ هزینه‌ی ماهیانه‌ی زندگی در کانادا بر مبنای هر شهر متفاوت است، این گونه تخمین زده می شود :

متوسط هزینه‌ی ماهیانه برای یک نفر حدود ۲۳۲۵ دلار کانادا است. (اجاره‌ی خانه نیز در نظر گرفته شده) و حداقل مبلغ مورد نیاز یک گردشگر در کانادا به مدت یک ماه ۲۳۶۳ دلار کانادا می‌باشد. در ادامه به  رتبه بندی شهرهای های مختلف کانادا از نظر گران قیمت بودن و همچنین میزان هزینه های ضروری برای زندگی در کانادا می پردازیم.

گران قیمت ترین شهرهای کانادا در سال ۲۰۲۴

 

اسامی شهرها به فارسی

اسامی شهر ها به لاتین

رتبه

تورنتو

Toronto

اول

ونکوور

Vancouver

دوم

کلگری

Calgary

سوم

ویکتوریا

Victoria

چهارم

اتاوا

Ottawa

پنجم

مونترال

Montreal

ششم

وایت هورس

Whitehorse

هفتم

ادمونتون

Edmonton

هشتم

انتاریو

Ontario

نهم

کلونا

Kelowna

دهم

بری

Barrie

یازدهم

اوشاوا

Oshawa

دوازدهم

وینیپگ

Winnipeg

سیزدهم

گوئلف

Guelph

چهاردهم

بریتیش کلمبیا

British Columbia

پانزدهم

کینگستون

Kingston

شانزدهم

ویندزور

Windsor

هفدهم

کبک

Quebec

هجدهم

پرنس ادوارد

Prince Edward

نوزدهم

کملوپس

Kamloops

بیستم

مونکتون

Moncton

بیست و یکم

سودبری

Greater Sudbury

بیست و دوم

ابوتسفورد

Abbotsford

بیست و سه

شربروک

sherbrooke

بیست وچهار

 

 

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

تمدید ویزای توریستی کانادا

تمدید ویزای توریستی کانادا برای افرادی است که قصد دارند بیشتر از مدت زمان ویزا در کانادا بمانند. اگر با ویزای توریسی در کانادا هستید و قصد دارید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید باید ۳۰ روز قبل از تاریخ انقضای ویزای توریستی خود اقدام کنید و فرم IMM 5708 را پرکنید چرا که اگر تاریخ ویزای توریستی‌ منقضی شود، باید کانادا را ترک کنید. پس از بررسی درخواست شما اگر واجد شرایط باشید، visa recorder دریافت خواهید کرد.

ویزا ریکوردر (visa recorder) مدرکی است که به شما اجازه‌ی اقامت طولانی‌تری می‌دهد و تاریخ انقضای جدیدی تعریف می‌کند و شما ملزم می شوید در این تاریخ جدید کشور را ترک کنید. اگر پس از دریافت visa recorder زودتر از تاریخ انقضا قصد خروج و ورود مجدد داشته باشید باید برای دریافت اجازه ورود مجددا اقدام کنید چرا که این مدرک، ورود مجدد شما را تضمین نمی کند.

هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا ۱۰۰ دلار است و مدت زمان پروسه تمدید بر اساس آخرین اپدیت اعلام شده توسط اداره مهاجرت کانادا ۱۰۲ روز است.

متقاضیان تمدید ویزا باید دلایل تمدید و تمکن مالی برای اثبات این که می توانند از پس هزینه‌های اقامت خود برآیند را ارائه دهند.  همچنین باید اثات کنند که اقامت آن ها در کانادا موقت است و پایان اعتبار ویزا به کشور خود بر می گردند.

مراحل تمدید ویزای توریستی کانادا

هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا

هزینه های لازم برای تمدید ویزای توریستی کانادا حدود ۱۰۰ دلار برای هر نفر است. توجه داشته باشید که این هزینه در صورت رد درخواست شما برگشت داده نمی شود.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا معمولا نقص یا ناکافی بودم مدارک و عدم اثبات بازگشت به مبدا بعد از اتمام اعتبار ویزاست. رد شدن ویزای توریستی  کانادا ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که مهم ترین آن ها عبارتند از :

متقاضیان باید بودجه کافی برای تامین  تمام هزینه های سفر و اقامت خود و یا خانواده خود در کانادا داشته باشند.  میزان تمکن مالی  باید با شرایط شغلی ، مالی و  مدت اقامت شما در کانادا تناسب داشته باشد. اما به طور کلی شما باید حداقل ۱۵۰ دلار کانادا در روز برای اقامت خود در کانادا در نظر بگیرید.

 وضعیت شغلی با ثبات یکی از مواردی است که برای تایید دردیافت ویزا ضروری  است. شغل شما یکی از مهم ترین پیوندهای  شما با کشور محل  خودتان است و می تواند  نشان دهد که پس از پایان سفر به کشور خود برمی گردید.

به دلیل موقت بودن ویزای توریستی کانادا متقاضیان باید مدارکی مبنی بر  ارتباط و پیوند قوی با کشور خود و بازگشت به کشور مبدا بعد از سفر  نشان دهند. این مدارک اثبات می کنند که شما پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود بر می گردید.

 

هنگام درخواست برای ویزای توریستی کانادا، توضیح اینکه چرا درخواست ویزای توریستی دارید و چه مدت می خواهید در کانادا بمانید ضروری است. هنگام درخواست ویزا باید افیسر را متقاعد کنید که اهداف واقعی برای سفر دارید. اگر توضیحات کافی در مورد دلایل سفر به کانادا وجود نداشته باشد، شانس دریافت ویزای شما کاهش می یابد.

نداشتن سابقه سفر یکی از مواردی است که ممکن است موجب ریجکت ویزای توریستی کانادا شود.  متقاضیانی که سابقه سفر ضعیف دارند شانس پایینتری برای دریافت ویزا دارند.

یکی از موارد مهم هنگام درخواست ویزا، تکمیل فرم ها به صورت دقیق و کامل است. اگر عمدا اطلاعات غلط یا ناقص و یا اطلاعات متناقض با درخواست های قبلی خود ارائه دهید، درخواست ویزای شما رد می شود.

یکی از مدارک مهمی که برای ویزای توریستی کانادا باید ارائه دهید گواهی عدم سو پیشینه کیفری است.

دعوتنامه باید اطلاعات متقاضی و فرد دعوت کننده را به صورت دقیق و کامل بیان کند. اگر مدارک دعوت کننده ناقص باشه و یا توانایی مالی کافی نداشته باشد، درخواست ویزای شما ریجکت می شود.

 برای برخی از ویزاهای کانادا از جمله سوپر ویزا متقاضیان باید نتیجه معاینه پزشکی ارائه دهند. بیماری های واگیردار که موجب به خطر افتادن سلامت عمومی می شود و یا بیماری های که ممکن است هزینه های گزاف برای دولت کانادا به همراه  داشته باشد می تواند باعث ریجکت ویزای شما شود.  

نمودار زیر تعاد ویزاهای توریستی پذیرفته شده و رد شده را  نشان می دهد.

تعداد ویزاهای موقت تعیین شده و رد شده کانادا

رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا

رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا فرصتی است که می توانید ایرادات اساسی در مدارک خود را برطرف کنید و یا در صورتی که افیس بی دلیل ویزای شما را رد کرده است و در حق شما اجحافی صورت گرفته برای رفع ریجکتی از طریق کورت اقدام کنید. افیسر اختیار تام در رد یا تایید درخواست ویزا دارد. بنابراین ارائه هیچ مدرکی و انجام هیچ کاری نمی تواند تضمین کند که شما ویزای کانادا را دریافت می کنید.  

بنابراین حتی اگر مدارک شما برای درخواست ویزای توریستی کانادا کامل باید، در نهایت این افیسر است که حرف آخر را می زند. اما این به این معنی نیست که اگر درخواست ویزای شما ریجکت شد دیگر شانسی برای دریافت ویزا ندارید.بعد از ریجکت شدن می توانید اقدامات زیر را برای رفع ریجکتی انجام دهید:

متقاضیان می توانند بعد از ریجکتی درخواست خود را مجددا ارسال کنند. قبل از درخواست مجدد، نوت افیسر را از اداره مهاجرت کانادا دریافت کنید که از دلایل ریجکت پرونده خود مطلع شوید و با توجه به نواقص پرونده قبلی بتوانید درخواست مجدد خود را قوی تر سابمیت کنید.

اگر دلایل منطقی و موجهی دارید که می توانید  اثبات کنید درخواست ویزای شما به ناحق ریجکت شده است و یا ریجکت شما به دلیل خطای افیسر بوده است می توانید اعتراض کنید.  اعتراض خود را هم می توانید به اداره مهاجرت کانادا (بخش تجدید نظر IAD-) اعلام کنید و یا از تصمیم اداره مهاجرت کانادا در دادگاه شکایت کنید.

که معمولا بردن پرونده به کورت نتیجه بخش تر است. در صورتی که ریجکت شده اید بعد از دریافت نوت افیسر و اطلاع از دلایل ریجکتی ویزا به مدت ۳۰ روز فرصت اعتراض در دادگاه دارید.

افزایش شانس ویزای توریستی کانادا

افزایش شانس ویزای توریستی کانادا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مهم ترین شرط اخذ ویزای توریستی کانادا که توسط افیسر مورد بررسی قرار می گیرد این است که آیا متقاضیان پس از سفر به کانادا به کشور خود باز می گردند یا خیر؟ بنابراین، اگر متقاضیان نتوانند افیسر را متقاعد کنند که در پایان اقامت مجاز خود از کانادا خارج می شوند، به احتمال زیاد درخواست ویزای توریستی شما رد می شود.

افزایش شانس ویزای توریستی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از :

باید در قدم اول مستندات و مدارک خود را به صورت دقیق و کامل آماده کنید. تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا از جمله پاسپورت معتبر، تمکن مالی کافی، مدارک شغلی و همه مدارکی که اثبات می کند به کشور خود برمی گردید را تهیه کنید.

 

در قدم بعدی شما ملزم هستید فرم درخواست ویزا را به طور دقیق تکمیل کنید. در فرم ها اطلاعات واقعی و صحیح ارائه دهید.

 هنگامی که برای ویزای کانادا درخواست می کنید،  اطلاعات واقعی در مورد هدف شما از سفر و برنامه دقیق سفر مانند مدت اقامت، فعالیت هایی که قصد دارید در آن شرکت کنید ارائه دهید.  هم چنین هدف خود از سفر را واضح و مختصر بیان کنید. توضیح دهید که چرا می خواهید از کانادا دیدن کنید، در مدت زمان اقامت خود در کانادا قصد دارید چه کاری انجام دهید و چرا پس از سفر به کشور خود باز برمی گردید.

کانادا از شما می خواهد که مدارک کافی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت در کانادا را دارید. اثبات تمکن مالی با صورت حساب بانکی یا اخذ دعوتنامه از شخصی در کانادا از جمله مدارک مهم ویزای توریستی کاناداست.

  داشتن سابقه سفر اگر چه جز مدارک ضروری اخذ ویزا نیست اما سابقه سفر به حوزه شنگن یا سایر کشور ها می تواند شانس دریافت ویزای توریستی کانادا را بیشتر کند.  

سابقه سفر نشان می‌دهد که شما به قوانین و مقررات کشورهایی که قبلاً سفر کرده‌اید، پایبند بوده‌اید و پایان اعتبار ویزا به کشور باز گشته اید.  این عامل می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیم گیری در مورد درخواست ویزای کانادا شما تأثیر بگذارد.

اگر چه داشتن دعوتنامه جز موارد ضروری دریافت ویزا نیست اما درخواست شما را قوی تر می کند و شانس ویزای توریستی کانادا را افزایش می دهد. اگرامکان دریافت دعوتنامه دارید، دعوتنامه باید توسط فردی که شما را به کانادا دعوت می کند، نوشته شود. این نامه باید در فرمت خاصی تنظیم شود که در برگیرنده اطلاعات دقیق از فرد دعوت کننده و شما، رابطه شما با دعوت کننده دلیل سفر به کانادا و … باشد. .

یک از مهم ترین و رایج ترین مواردی که می تواند باعث افزایش شانس ویزای توریستی کانادا شود، نشان دادن روابط قوی با کشور مبدا است. به طور کلی ارائه هر مدرکی که اثبات کند پایان اعتبار ویزا  به کشور خود بر میگردید، ضروری است.

مواردی مانند سند مالکیت، جواز کسب،  گواهی شغلی یا اشتغال به تحصیل که نشان دهد در تاریخ معینی شما ملزم هستید به محل کار یا تحصیل بر گردید و یا  اقدام نکردن همزمان هه اعضای خانواده در بالابردن شانس ویزای توریستی کانادا موثر است.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا داشتن بودجه کافی است که به سفر اختصاص می دهید و باید برای تامین هزینه های سفر و اقامت شما کافی باشد. برای گرفتن ویزای توریستی کانادا شما باید ثابت کنید که از تمکن مالی برخوردارید و میتوانید در طول مدت اقامت خود هزینه‌های خود را پرداخت کنید. برای اینکار باید مدارک کافی ارائه کنید.

برای اثبات تمکن مالی باید صورت حساب بانکی مربوط به ۶ ماه اخیر  و همچنین فیش حقوقی ۳ ماه اخیر و  گواهی اشتغال که حقوق و شغل شما در کشور خود را به تفصیل شرح می‌دهد را ارائه دهید. اگر شخص دیگری هزینه سفر شما به کانادا را پرداخت می کند، آن شخص باید نامه ای و همچنین مدرکی ارائه دهد که نشان دهد بودجه کافی  برای تامین هزینه های  اقامت شما دارد.

مبلغ  مشخصی برای  تمکن مالی ویزای توریستی کانادا مشخص نشده و با توجه با فاکتور های متفاوتی از جمله مدت زمان اقامت داشتن یا نداشتن دعوتنامه ، مدارک شغلی یا سن متقاضی و … مشخص می شود. اما به طور کلی حداقل مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی یک نفر، حدود ۱۳۷۵۷ دلار کانادا می‌باشد. این مبلغ برای ۶ ماه اقامت شما  در کانادا در نظر گرفته شده است. مبلغ گفته شده در صورت حضور همسر یا فرزندان افزایش پیدا می‌کند. در جدول زیر میزان تمکن مالی مورد نیاز با توجه به تعداد اعضای خانواده را در سال ۲۰۲۴ مشاهده می کنید :

 

تعداد اعضای خانواده

تمکن مالی

۱

۱۳۷۵۷ دلار
۲۱۷۱۲۷ دلار
۳۲۱۰۵۵ دلار
۴۲۵۵۶۴ دلار
۵۲۸۹۹۴ دلار
۶۳۲۷۰۰ دلار
۷۳۶۴۰۷ دلار
به ازای هر فرد اضافی۳۷۰۶ دلار

توجه داشته باشید که این حداقل تمکن مالی است و توصیه می کنیم متقاضیان  ایرانی  تمکن مالی بیشتری ارائه دهند.  اگر متقاضی مدرکی مبنی بر توانایی مالی کافی  برای سفر خود نشان ندهد، درخواست ویزا او رد می شود. بنابراین، ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی بسیار مهم است . در صورتی که تمکن مالی شما برای سفر به کانادا کفایت نمی کند، می توانید با ارائه مدارکی نشان دهید که در طول سفر از حمایت مالی کافی برخوردار خواهید بود و به عبارت بهتر شخصی در کانادا اسپانسر مالی شماست. اینجا جایی است که داشتن  دعوت نامه اهمیت پیدا می کند. اگر به ملاقات شخصی می روید، می توانید  از او بخواهید که در دعوت نامه ای که برای شما میفرستد حمایت مالی خود را برای سفر شما اعلام کند و یا  اگر اسپانسری دارید، دریافت یک سند کتبی از آنها که نشان دهنده حمایت مالی است نیز می توانید مفید باشد.

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه برای افرادی است که می توانند یک دعوتنامه رسمی از اعضا خانواده یا خویشاوندان و دوستان و یا یک ایونت داشته باشند. ارائه دعوتنامه اگر چه برای ویزای توریستی کانادا ضروری نیست اما شانس ویزای شما را افزایش می دهد.

دعوت نامه توسط شخصی که از شما دعوت می کند تا از آنها در کانادا دیدن کنید، نوشته می شود. در این نامه،  دعوت کننده تأیید می کند که در تمام مدتی که در کانادا هستید، میزبان شما خواهد بود

برای اینکه دعوتنامه معتبر  باشد، باید مدارک  فرد دعوت کننده شامل  مدارک شهروندی، اقامت دائم یا داشتن یک  ویزای تحصیلی یا کاری  و مدارکی نشان دهد محل اقامت  و شرایط مالی یا شغلی  فرد دعوت کننده باید ارائه دهید. ممکن از نیاز باشد دعوتنامه دارای مهر رسمی یا تاییدات دفاتر رسمی در کانادا برسد.

همچنین دعوتنامه باید دارای اطلاعات کامل متقاضی و فرد دعوت کننده  به شرح زیر باشد:

اطلاعات متقاضیاطلاعات میزبان
نام و نام خانوادگینام و نام خانوادگی
تاریخ تولدتاریخ تولد
شماره تلفن و آدرس شماره تلفن و آدرس در کانادا
نسبت و ارتباط متقاضی با میزبانشغل
مدت زمان  اقامت متقاضی در کاناداوضعیت دعوت کننده در کانادا (مقیم دائم یا شهروندی، دانشجویی یا کاری در کانادا
هدف از سفر و دلیل دعوت آن ها به کاناداجزئیات مربوط به همسر و افراد تحت تکفل
آدرس محل اقامت در کانادااثبات توانایی مالی
تاریخ انقضای ویزاسند مربوط به مالکیت یا اجاره مسکن
تمکن مالی کپی شناسنامه و پاسپورت

 

 ارائه دعوت نامه تضمینی برای تایید درخواست ویزای توریستی شما نیست. همانطور که قبلا اشاره کردیم افیسری که درخواست شما را بررسی می کند چندین عامل را در نظر می گیرد تا تصمیم بگیرد که آیا واجد الشرایط دریافت ویزا هستید  یا خیر

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه هم امکان پذیر است. برای دریافت ویزاهای توریستی کانادا  داشتن دعوت نامه جز مدارک ضروری نیست. دعوتنامه تنها شانس دریافت ویزا را بیشتر می کند. به همین دلیل اگر بدون دعوتنامه اقدام می کنید باید نامه هدف از سفر  که در آن هدف از بازدید، مدت اقامت و برنامه های خود را برای دوره اقامت در کانادا را توضیح می دهید با جزییات و با دقت تنظیم کنید.

سایر مدارک ویزای توریستی نیز مانند سابقه سفر، بلیط رفت و برگشت، جزییات مربوط به رزرو هتل یا محل اقامت خود در کانادا و تمکن مالی که نشان دهد در طول سفر توانایی مالی برای حمایت از خود در زمان اقامت در کانادا دارید، از اهمیت بالایی برخوردار است.  

همچنین مهم است که نشان دهید  وابسته به کشور خودتان هستید. مدارک شغلی ، دارایی ها یا روابط خانوادگی شما می توانند دلایل محکمی برای اثبات بازگشت شما به کشور خودتان باشند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

تبدیل ویزا ی توریستی کانادا به کاری امکان پذیر است.  در خصوص ویزای توریستی کانادا و اجازه کار می توان گفت ویزای توریستی یک ویزا ی موقت است که برای اهداف گردشگری و بازدید از کانادا صادر می شود دارنده ویزای توریستی می تواند به نقاط مختلف کشور کانادا سفر کند اما اجازه کار ندارد.  برای اینکه اجازه کار در کانادا داشته باشید باید ویزای خود را به ورک پرمیت یا همان اجازه کار در کانادا تبدیل کنید. همچنین برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری باید از یک کار فرما پیشنهاد کار دریافت کنید. بنابراین قبل از هر چیز توانایی ها و  مهارت های خود را برای پیدا کردن شغل در کانادا ارزیابی کنید.

بر اساس سیاست عمومی جدید کانادا، ایرانیانی که با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شوند، می توانند به صورت رایگان  برای دریافت اپن ورک پرمیت کانادا ( مجوز کار باز ) درخواست دهند. با دریافت این موجوز کار می توانید در هر موقعیت شغلی و با هر کارفرمایی که مایل هستید کار کنید. تبدیل ویزای توریستی کانادا به ورک پرمیت تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ تمدید شده است.

در ویدیو زیر آموزش صفر تا صد نحوه تبدیل ویزای توریستی کانادا به اپن ورک پرمیت را می توانید مشاهده کنید:

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا یک ویزای موقت است و امکان تبدیل مستقیم آن به اقامت دائم (PR) نیست. هنگام درخواست ویزای توریستی باید افیسر متقاعد شود که پس از سفر کانادا را ترک می کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی دارید باید بعد از دریافت ویزا آن را به ویزای تحصیلی یا کاری تبدیل کنید. با داشتن سابقه تحصیل یا کار در کانادا می توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. برای این موضوع ابتدا باید یک یاز پروسه های اقامت دائم کانادا را انتخاب کنید. کانادا روش های اقامت دائم متعددی برای متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد.

 این روش ها شامل دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری کانادا برنامه فدرال اسکیل ورکر که بر اساس امتیاز شما بر مبنای سن، مدرک تحصیلی،سابقه کار و سطح زبان و سایر عوامل به شما اقامت دائم کانادا را اعطا می کند و یا  اگر حداقل یک سال تجربه کار در کانادا داشته باشید می توانند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی( CEC) درخواست اقامت دائم بدهید.

همچنین هر یک از استان های کانادا برنامه های مشخصی برای معرفی افرادی که در آن استان سابقه کار یا تحصیل دارند برای اخذ اقامت دائم کانادا در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت دائم از طریق هر یک از روشها باید ثبات مالی که نشان دهنده توانایی شما برا ی حمایت مالی  از خود و اعضای خانواده تان  در کانادا باشد، ارائه دهید.

پناهندگی با ویزای توریستی کانادا

پناهندگی با ویزای توریستی کانادا خلاف مقررات ویزای موقت کاناداست. یکی از مهم ترین شروط اخذ ویزای توریستی کانادا این است که  باید به افیسراداره مهاجرت اثبات کنید که در زمان معین شده به کشور خود برمی‌گردید.

از طرفی دیگر این روش بسیار پر مخاطره و پر ریسک است. اگر به صورت بعد از اتمام اعتبار ویزا به صورت غیر قانونی در کانادا بمانید قطعا مقامات مهاجرتی با شما برخورد می کنند.

از سوی دیگر برای درخواست پناهندگی کانادا شما باید دلایل و شواهد قوی و محکمی داشته باشید. هیچ  تضمینی در پذیرش درخواست شما از سوی کانادا نیست و  بسیای از درخواست ها به دلیل نداشتن شواهد و  دلایل کافی رد می شوند.

همچنین رسیدگی به درخواست پناهندگی طولانی است و ممکن است مدت ها طول بکشد تا نتیجه درخواست را دریافت کنید.  به همین دلیل شرکت مهاجرتی رویال اپلای هیچ نوع خدمات و مشاوره ای در خصوص این روش به شما ارائه نمی دهد.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر بیشتر در خصوص پناهندگی کانادا کلیک کنید.

چه کسایی به ویزای توریستی کانادا نیاز دارند؟

تمام افرادی که می خواهند وارد کانادا شوند و شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند یا به دلایلی معاف از ویزا نیستند، نیاز به دریافت ویزای توریستی  دارند. اگر قصد سفر به کانادا برای دیدار با اقوام یا دوستان، گردشگری و یا بازدید تجاری از کانادا را دارید باید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید. در جدول زیر لیست کشور هایی که برای سفر توریستی به کانادا نیاز به اخذ ویزا دارند را مشاهده می کنید:

چه کسایی به ویزای توریستی کانادا نیاز دارند؟

سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا تضمینی نیست.بعد از ارسال درخواست ویزا این افیسر است که تصمیم می گیرد به شما ویزا بدهد یا خیر. بنابراین وکلا یا موسسات مهاجرتی نیم توانند هیچ تضمینی برای دریافت ویزای توریستی کانادا به شما بدهند.

اعتبار ویزای شما بسته به این که سینگل باشد یامولتیپل متفاوت است. با ویزای توریسیتی سینگل می توانید تنها یک بار وارد کانادا شوید و تا ماکزیمم ۶ ماه در کانادا بمانید . اما با ویزای مولتیپل می توانید هر چند بار که می خواهید به کانادا سفر کنید و هر بار تا ۶ ماه بمانید اعتبار این ویزا ماکزیمم ۱۰ سال است.

مدت زمان اخذ ویزای کانادابه فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد و ممکن است از چند روز تا چند ماه زمان ببرد. بر اساس آخرین به روز رسانی سایت اداره مهاجرت کانادا مدت زمان صدور ویزای توریسیتی کانادا حدود ۱۱۶  روز تخمین زده شده است.

تایید یا رد درخواست ویزا با افیسر است. افیسر بر اساس مدارک شما و دلایلی که برای اثبات برگشت به کشور خود ارائه می دهید، تصمیم می گیرد ویزای شما را رد یا تایید کند. بنابراین شما با پرداخت هزینه بیشتر نمی توانید نتیجه ویزای خود را تضمین کنید.

برای ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا داشتن وکیل الزامی نیست. هر فرد می تواند به تنهایی برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کند.

داشتن ویزای شنگن یا ویزای سایر کشور ها برای ویزای توریستی کانادا الزامی نیست. با این وجود سابقه سفر یکی از مواردی است که پرونده شما را قوی تر می کند و در اقناع افیسر برای برگشت شما بعد از سفر به کشور خودتان موثر است.

 

سخن پایانی

ویزای توریستی  کانادا  معمولا به افرادی  اعطا می شود که هدف آن ها از سفر به این کشور تفریح، گشت و گذار و یا  بازدید از دوستان و اعضای خانواده است بنابراین لازم است اطلاعات صحیحی از  مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت داشته باشید. همانطور که گفتیم ویزای توریستی موقت و مدت دار است و پایان اعتبار ویزا باید به کشور خود برگردید و در نهایت این افیسر است که بر اساس مدارکی که ارائه داده اید، تصمیم می گیرد آیا واجد الشرایط دریافت ویزای توریستی کانادا هستید یا خیر.کارشناسان و وکلای مهاجرتی رویال اپلای آماده پاسخ گویی به سوالات و ارائه اطلاعات صحیح  در خصوص مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام برای دریافت انواع ویزا های موقت کانادا هستند.  

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

116 دیدگاه در “ویزای توریستی کانادا

  1. Avatar فیروز نژاد گفت:

    با سلام مهلت درخواست اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیا تا کی هست ؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام ،برای در خواست ورک پرمیت کانادا باید تا قبل ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ باید وارد خاک کانادا شوید.

  2. Avatar saeid.k گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتتون با دعوتنامه میتونم برای ویزای توریستی اقدام کنم ؟ شانسم بالاست ؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام بله میتوانید اقدام کنید ولی داشتن دعوت نامه تضمینی برای دریافت ویزای توریستی نمیکند .

  3. Avatar نصیری گفت:

    سلام ببخشید هزینه ویزای توریستی مولتی کانادا برای من و همسرم جمعا چقدر میشه؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز برای دریافت از هزینه های تماس بگیرید.

  4. Avatar hajighasemi گفت:

    وقت بخیر
    درخواست ورک پرمیت و پیدا کردر جاب افر در کانادا هم انجام می دین؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله انجام میدیم

  5. Avatar namdar گفت:

    با خانواده اقدام کنیم بهتره یا تنهایی؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز سوال شما خیلی کلی میباشد لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به رزومه تون فرم ارزیابی را تکمیل یا با شماره تماس ۰۲۱۲۲۴۰۷۱۷۱ تماس حاصل فرمایید.

  6. Avatar vahid گفت:

    سلام، شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا برای ایرانی ها تو سال ۲۰۲۴ چی هست؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز با دریافت ویزای توریستی کانادا در سال ۲۰۲۴ بعد از ورود به کانادا میتوانید برای تبدیل ویزای خود به ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

  7. Avatar mahtab گفت:

    هزینه ویزای توریستی کانادا حدودا چقدر هستش؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیزهزینه ویزا +بایومتریک ۱۸۵ دلار است.

  8. Avatar samin گفت:

    ویزای توریستی کانادا ارزون تر هستن یا آمریکا؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز هزینه های ویزای توریستی کانادا کمتر از آمریکا است.

  9. Avatar متینا گفت:

    سلام، وقت بخیر
    چقدر احتمالش هست که با ویزای توریستی کانادا بشه اقامت گرفت؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز مطابق قانون جدید کانادا در سال ۲۰۲۴ با دریافت ویزای توریستی کانادا میتوانید در خواست اوپن ورک پرمیت کانادا را بدهید و با حداقل ۱ سال کار در کانادا برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

  10. Avatar نگار گفت:

    آیا داشتن ویزای توریستی کانادا تو پروسه گرفتن اقامت، مزیتی محسوب میشه؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله مزیت محسوب میشود.

  11. Avatar الهه رضایی گفت:

    سلام
    ببخشید اگه بخوایم الانا برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم به این قانون که کانادا برای ایرانیا گذاشته می رسیم؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله این قانون تا سال ۲۰۲۵ تمدید شد.

  12. Avatar مجید گفت:

    هزینه ویزای مولتی کانادا برای ۳ نفر چقدر حدودا در میاد؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست هزینه های دولتی این پروسه برای هر نفر ۱۸۵ دلار میباشد.

  13. Avatar غزاله گفت:

    سلام اگه کسی ویزای شینگن نداشته باشه یعنی نمی تونه برای ویزای توریستی اقدام کنه؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله میتواند اقدام کنه و شانس پایین تری دارد.

  14. Avatar قاسمی گفت:

    سلام وقت به خیر
    من دعوتنامه از طرف خواهرم دارم که شهروند کانادا هستش. می خوام ببینم نیاز هست که ویزای شینگن هم داشته باشم برای توریستی کانادا یا نه؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز داشتن دعوت نامه یا سابقه سفر شانس شما را بیشتر میکند.

  15. Avatar فائزه مولایی گفت:

    سلام
    ما میخواستیم خانوادگی برای ویزای مولتی کانادا اقدام کنیم ولی میگن که شانس اینکه همه با هم ویزا بشیم خیلی کمه. می خوام ببینم اگه مادر پدرم اقدام کنن بعد از اینکه ویزاشون اومد من اقدام کنم میشه اینکارو انجام داد؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله میتوانید همزمان و هم به صورت جداگانه اقدام کنید.

  16. Avatar naziri گفت:

    من فرزندم که ۱۱ ساله هستش رو در یک مدرسه در کانادا ثبت نام کردم آیا خودم هم میتونم برای تحصیل در کانادا اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز همراه فرزند تون میتوانید ویزای همراه دریافت کنید و بعد ارز ورود به کانادا در خواست استادی پرمیت بدید و ویزای خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید.
      مقاله تحصیل در کانادا

  17. Avatar محمد باقری گفت:

    سلام خسته نباشید
    مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا حداکثر چقدر هستش؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، حداقل مولتی ۱۰ ساله میشود اخذ کرد.

  18. Avatar امید سهیلی فر گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    ویزای توریستی کانادا برای ایرانی ها بیشتر مولتی صادر میشه یا سینگل؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، بسته به اهداف شما از سفر و نوع ویزایی که درخواست دارید صادر می شود.

  19. Avatar مهدویان گفت:

    سلام
    تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری چقدرممکن است زمان بر باشد؟
    اگر قبل از اخذ ویزای کاری اعتبار ویزای توریستی تمام شود، امکان اخذ ویزای کار همچنان وجود دارد؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، تایید درخواست ورک پرمیت شما ممکن است از چند روز تا چند ماه زمان لازم داشته باشد.
      اگر اعتبار ویزای توریستی شما به اتمام برسد امکان اقدام برای تبدیل وجود ندارد.

  20. Avatar مجتبی یزدانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    حداقل تمکن مالی برای این ویزا چقدر باید باشد؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، حداقل برای هر ماه حدود ۲۸۰۰ دلار باید ارائه دهید اما توصیه می شود مبلغ بیشتری ارائه کنید.

  21. Avatar رز گفت:

    سلامروزتون بخیر
    برای دریافت این ویزا حتما باید سفر به حوزه شنگن داشته باشیم؟ من سابقه سفر خوبی به کشورهای اطراف دارم (حداقل سالی ۳ بار) این سابقه کمک می کنه آیا؟
    ممنون

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، الزامی نیست اما داشتن سابقه سفر شانس ویزای شما را بیشتر می کند.

  22. Avatar مروارید گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا شخصی که دعوتنامه می فرسته برای من حتما باید گردش مالی و پرداخت مالیاتشو برای من ارسال کنه؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، بله مدارک مالی شخص دعوت کننده یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای توریستی هست.

  23. Avatar مهدی گفت:

    سلام
    من و همسرم ویزای توریستی کانادارو دریافت کردیم و وارد خاک کانادا شدیم، ورک پرمید خودمونم گرفتیم. اما دختر ۶ سالمون هنوز ایران هست. به نظر شما ما برای دخترمون هم باید درخواست ویزای توریستی بدیم؟
    ممنون از زمانی که می زارید.

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، نیازی به اخذ ویزای توریستی نیست، می توانید اسپانسر فرزندتان برای ورود به کانا شوید.

  24. Avatar مونا گفت:

    سلام
    من سال ۲۰۱۸ آخرین ویزای شنگنمو گرفتم بعد از اون هم ۳ سفر به اطراف ایران داشتم.آیا این سابقه سفر ضعیفی است؟
    تشکر

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، سابقه سفر شما هر چه به روز تر باشد شانس شما برای اخذ ویزا بیشتر می شود.

  25. Avatar احسان گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من متوجه نشدم بیشترین زمانی که برای دریافت زمان از سفارت طول میکشه چقدر هست؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، معمولا وقت سفارت یک هفته ای صادر می شود اما به حجم کار سفارت هم بستگی دارد.

  26. Avatar زهرا گفت:

    سلام
    آیا وجود دعوتنامه الزامی هست؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، خیر اما در صورت وجود بهتر است.

  27. Avatar طلا گفت:

    سلام وقت بخیر
    خواستم تشکر کنم بابت مقاله کاملتون، همیشه موفق باشید

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام به دوست عزیز، ممنون از زمانی که گذاشتید.

  28. Avatar رضا عسکری گفت:

    سلام
    وقت شما بخیر
    من یک ماه پیش ریجکت شدم.. پیشنهاد میکنید چقدر دیگه دوباره اقدام کنم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، چند ماه صبر کنید و بعد از بررسی علل ریجکتی و رفع آن ها مجدد اقدام کنید.

  29. Avatar صابری گفت:

    سلام و عرض ادب
    بخشید اگر ویزامون ریجکت بشه تا چند وقت بعد نمی تونیم اقدام کنیم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، تا چند تا بعد بهتر است صبر کنید و علل ریجکت شدنتان را رفع کرده و مجدد درخواست دهید.

  30. Avatar احسان گفت:

    سلام وقت بخیر
    چه مدت پس از ریجک شدن می تونیم دوباره برای ویزای توریستی اقدم کنیم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر، اول علل ریجکتی خود را بررسی کرده و پس از رفع آن علل مجدد اقدام کنید.

  31. Avatar مهیار گفت:

    سلام روز بخیر
    یکی از اعضای خانواده درجه یک من در کانادا پناهنده شده. آیا من می تونم برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنم؟ شنیدم امکان ریجکتی بالاست، درسته ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر، بله می توانید اقدام کنید اما این موضوع ممکن است تاثیر منفی بر روی پرونده شما داشته باشد.

  32. Avatar رعنا گفت:

    سلام
    من ویزای مولتی ۵ ساله کانادا رو دارم.الان نزدیک به شش ماه هست که داخل خاک کانادا هستم. این درسته که باید از خاک کانادا خارج بشم و دوباره وارد بشم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر، بله درست هست.

  33. Avatar کامران گفت:

    سلام روز بخیر
    مقدار تمکن مالی باید چقدر باشه ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر، تمکن مالی بستگی به سن شما و مدارک شغلی شما دارد اما توصیه می شود برای ۶ ماه کمتر از ۱۳ هزار دلار نباشد.

  34. Avatar زینب گفت:

    سلام وقت بخیر
    این درسته که افراد زیر ۱۴ سال نیازی به انگشت نگاری ندارند؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر،بله

  35. Avatar مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در کانادا دانشجو هستم. آیا می تونم برای خانواده ام دعوتنامه بفرستم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر، بله امکان آن وجود دارد.

  36. Avatar مهرداد شمسایی گفت:

    سلام وقت بخیر
    درخواست ویزای من رد شده است. میتونم دلیل ریجکتی م رو متوجه بشم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله شما می توانید برای نوت آفیسر درخواست بدهید.

  37. Avatar nahid گفت:

    سلام وقت بخیر تمکن مالی باید تو حساب جاری ارائه بدیم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، تمکن مالی باید در حسابی باشد که می توانید از آن برداشت کنید.

  38. Avatar negarin گفت:

    سلام وقت بخیر
    تمکن مالی و باید به دلار دولتی حساب کنم یا آزاد؟ به دلار آزاد حدودا ۱۰ تا ۱۵ تا کمه ولی دولتی درسته

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، تمکن مالی به دلار دولتی محاسبه می شود.

  39. Avatar saeid گفت:

    واسه ویزای توریستی نیاز به دعوتنامه معتبر هست؟ بعضی آژانس ها و وکلا مدعی هستند که دعوتنامه الزامی هست .

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، داشتن دعوتنامه الزامی نیست اما در صورت وجود دعوتنامه شانس ویزا بیشتر است.

  40. Avatar مژگان گفت:

    سلام من ریجکت شدم و الان می خوام ریسابمیت کنم به نظرتون تمکن مالی جدیدارائه بدم؟ آیا مبلغ تمکن و باید افزایش بدم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، برای دریافت اطلاعات دقیق تر با کارشناسان ما در تماس باشید تا علت دقیق ریجکتی شما مشخص شود.

  41. Avatar javaheri گفت:

    وقت بخیر خدمت کارشناسی محترم من می خوام ویزای توریستی اقدام کنم نامه مرخصی و …. و می خواستم اکی کنم به نظر شما بگم چند روزه می خوام برم کانادا و برگردم؟
    به نظرتون سه هفته کم نیست؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، نامه مرخصی شما باید بر مبنای بلیط برگشت و برنامه سفرتان تنظیم شود. ۳ هفته زمان مناسبی هست.

  42. Avatar شادی گفت:

    سلام خسته نباشید من یک هفته است پروندمو برای study permit سابمیت کردم ولی هیچ خبری از کد بایو متریک نیست. این طبیعیه ؟ یا باید کاری بکنم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، طبیعی هست و ممکن است زمان بر باشد.

  43. Avatar براتی گفت:

    سلام من قبلا برا یویزای شینگن انگشت نگاری رفتم آیا برای ویزای کانادا هم باید بایومتریک انجام بدم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، اگر برای ویزای کانادا تا به حال انگشت نگاری انجام نداده اید باید انجام دهید.

  44. Avatar ashahsavari گفت:

    سلام آیا بعد از گرفتن ویزای توریستی کانادا تبدیلش به اپن ورک پرمیت راحته یا باید وکیل بگیریم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، هم خودتون می توانید انجام دهید و هم می توانید وکیل بگیرید.

  45. Avatar سراوی گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید من بدون وکیل برای ویزای کانادا اقدام کردم و ریجکت شدم به نظر شما نوت بگیرم بعد ریسابمیت کنم یا نیازی نیست.
    بنظرم پروندم قوی بود.

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، دوست عزیز بهتر است با یک جلسه مشاوره حضوری شرایط پرونده شما به طور کامل بررسی شود.

  46. Avatar سراوی گفت:

    سلام
    میخ.استم بدونم این تبدیل ورک پرمیت به استادی پرمیت معمولا چقدر زمان میبره؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بستگی دارد، ممکن است چند ماه زمان لازم داشته باشد.

  47. Avatar نور آفرین گفت:

    برای ویزای توریستی کانادا اگر منو خانمم به تنهای اقدام کنیم و فرزند ۴ سالمون و نبریم و اونجا ویزامون و تبدیل به ورک پرمیت کنیم بعدش می تونیم برای فرزندمون هم درخواست ویزا بدیم

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله می توانید.

  48. Avatar شکوری گفت:

    سلام
    مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی و بدون مدرک زبان امکان پذیر هست؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله برای پذیرش توریستی نیازی به مدرک زبان ندارید.

  49. Avatar علیرضا غفاری گفت:

    سلام
    مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بستگی به نوع ویزای شما دارد. ویزای سینگل ۶ ماهه است و ویزای مولتی معمولا ۵ ساله است.

  50. Avatar شیخی گفت:

    سلام
    شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا وایسته به سابقه سفر به اروپا هست؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، داشتن سابقه سفر شینگن می تواند شانس ویزای شما را بیشتر کند اما الزامی نیست.

  51. Avatar جعفری گفت:

    سلام
    دریافت ویزای کانادا توریستی بدون مدرک زبان امکان پذیر هست؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله ویزای توریستی نیازی به مدرک زبان ندارد.

  52. Avatar نجفی گفت:

    سلام
    مدت زمان گرفتن ویزای توریستی کانادا چقدر هست؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، مدت زمان صدور ویزا بسته به حجم کاری سفارت مداوم در حال به روز رسانی است اما به صورت میانگین حدودا بین یک هفته تا ۳ ماه زمان لازم است.

  53. Avatar هدایتی گفت:

    سلام
    تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، میزان تمکن مالی به شرایط متقاضی بستگی دارد اما نباید کمتر از ۱۲ هزار دلار باشد.

  54. Avatar بابایی گفت:

    سلام
    مدت زمان لازم برای ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه کمتر می شود؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، خیر دعوتنامه تاثیری بر زمان لازم برای صدور ویزا ندارد. مدت زمان فقط وابسته به حجم کاری سفارت هست.

  55. Avatar زمانی گفت:

    سلام
    مدت زمان بررسی ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، بستگی به حجم کاری سفارت متغیر است.

  56. Avatar واشقانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    شما خدمات ویزای توریستی کانادا برای والدین رو هم انجام می دهید؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، بله برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  57. Avatar غلامی گفت:

    سلام
    مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، طبق آخرین آپدیت اداره مهاجرت کانادا حدود ۳۸ روز اعلام شده است اما بسته به شرایط ممکن است تغییر کند.

  58. Avatar ابراهیمی گفت:

    سلام
    قیمت ویزای توریستی کانادا حدودا چقدر هست؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، برای دریافت اطلاعات دقیق با ما تماس بگیرید.