رفتار مردم کانادا با ایرانیان

رفتار مردک کانادا با ایرانیان

رفتار مردم کانادا با ایرانیان به نظر شما چگونه است ؟ با ما تا انتها همراه باشید 😀 

شاید مهم ترین فاکتور برای انتخاب هر فردی که می خواهد از کشور خود مهاجرت کند و در یک کشور دیگری زندگی کند، رفتار مردمان آن کشور باشد. حتی اگر شما به بهترین کشور جهان برای زندگی هم مهاجرت کنید، اگر مردمان آن با ملیت های دیگر برخورد و رفتار دوستانه و پسندیده ای نداشته باشند، شما قادر به ماندن در آن کشور نخواهید بود.

واقعیت تلخی که وجود دارد این است که همواره تفاوت هایی بین رفتار و برخورد های مردم یک کشور با یکدیگر و با افراد خارجی وجود داشته و متاسفانه در اکثر کشور های جهان، این تفاوت ها مثبت نمی باشد؛ اما در کشور کانادا این قضیه کاملا متفاوت است.

از هر ۵ نفری در کشور کانادا در حال زندگی است، ۱ نفر مهاجر بوده و این یعنی ۲۰% کل جمعیت این کشور را مهاجران و پناهجویان دیگر کشور ها تشکیل می دهند.

 

 

رفتار مردم کانادا با ایرانیان

 

ایرانیان همواره از گذشته درصد قابل توجهی از جمعیت مهاجرین کشور کانادا را تشکیل می دادند و امروزه نیز بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی و ایرانی الاصل در کشور کانادا در حال زندگی می باشند و این موضوع بدین معناست که مردم کشور کانادا از دیرباز با ایرانیان در ارتباط بوده و در کنار یکدیگر در آرامش کامل زندگی کرده اند.

در این مقاله ما تلاش می کنیم بر اساس تجربیات ایرانیانی که در این کشور زندگی کرده اند و تحقیقاتی که در دانشگاه و جامعه انجام شده، به این نتیجه برسیم که آیا کانادا کشوری مناسب برای زندگی ایرانیان است یا خیر؟ تفاوت های فرهنگ این دو کشور، رسم و رسوم مردم کانادا، آزادی بیان و نبود نژاد پرستی در کشور کانادا از مواردی می باشند که در این مقاله به آن ها پرداخته خواهد شد.

اما سوال اصلی این است:

آیا مردم کانادا با ایرانیان رفتار خوبی دارند؟

مهاجرت به کانادا

 

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم، نیاز به دانستن یک سری اطلاعات پایه داریم. همانطور که گفته شد، بیش از ۲۱% جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل می دهند که آن را در رتبه ۱۴ام در میان دیگر کشور های جهان قرار می دهد. در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۱ هزار ایرانی موفق شدند که اقامت دائم این کشور را اخذ کنند، یعنی رتبه ۸ ام در بین تمامی کشور ها. همینطور اگر به آمار پراکندگی ایرانیان مقیم خارج، که در سال ۱۳۹۹ توسط دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان منتشر گردیده، نگاه کنیم، می بینیم که کشور کانادا در جایگاه دوم کشور ها قرار دارد.

نمودار تحلیل رفتار مردم کانادا با ایرانیان

نظرات تعدادی از افراد در باره رفتار مردم کانادا با ایرانیان

شاید اولین و بهترین راهی که بتوانیم نحوه ی رفتار و برخورد مردمان کانادا با ایرانیان را بررسی کنیم، خواندن افرادی باشد که تجربه برخورد با یکدیگر را داشته اند.

نظر یک ایرانی مقیم کانادا

” به عنوان یک ایرانی که در کشور کانادا در حال زندگی است، می توانم بگویم که کانادایی ها بهترین مردم هستند که تا به حال دیده ام. آن ها به تمام فرهنگ ها و ملیت های دیگر احترام می گذارند و رفتار بسیار دوستانه ای دارند. به خاطر دارم که در اولین هفته من در اینجا وقتی به دنبال یک آدرس بودم، یک خانم کانادایی ایستاد تا مرا راهنمایی کند که برای من بسیار غافلگیر کننده و در عین حال خوش آیند بود. من از اینکه کانادا را برای مهاجرت انتخاب کردم، بسیار راضی هستم.”

نظر یک ایرانی مقیم کانادا

” کشور کانادا مهاجران را از راه های مشخص و نسبتا راحتی می پذیرد. کشوری فوق العاده که دموکراسی و رفاه اجتماعی خوبی داشته و فرصت های بسیاری برای رشد در آن وجود دارد….. بسیار از ایرانیانی که در این کشور برای زندگی می مانند، می توانند از آزادی، ثبات، شایسته سالاری و احساس تعلق لذت ببرند.”

نظر یک کانادایی مقیم کانادا

” تعداد زیادی از ایرانیان برای اقامت کشور کانادا را انتخاب می کنند به طوریکه رتبه ۷ام پر جمعیت ترین اقلیت های شهر تورنتو ایرانیان هستند…. طبق گفته ی ایرانیان، کانادایی ها بسیار مهمان نواز هستند….”

یک کانادایی مقیم کانادا درباره مهاجرت به کانادا

” به عنوان یک معلم که کارش با افرادیست که به تازگی وارد کانادا شده اند، دانش آموزان (دانش جویان) ایرانی زیادی را داشتم. ایرانیان اکثرا پیشینه علمی خوب و میراث فرهنگی غنی داشته و کار با آن ها عمیقا لذت بخش است. از دید کانادایی ها، ایرانیان اشخاصی متمدن و خبره می باشند….”

ما سعی کردیم تمامی پروسه های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا را به صورت ساده و کامل توضیح دهیم .

۴  موردی که باعث می شود مطمئن شویم کانادایی ها رابطه خوبی با مهاجرین و ایرانیان دارند

  • نظر مردمان کانادا در باره مهاجران (نظرسنجی ها)سنجی مهاجرت به کانادا

 

در تحقیق جدیدی، که توسط سازمان Enviornic منتشر شد، دو نتیجه امیدوار کننده حاصل گردید. با وجود اینکه افزایش روز افزون تعداد مهاجران کشور کانادا رفتار این مردم با مهاجران از سال ۱۹۹۰ همواره مثبت و دوستانه بوده است. همینطور هنگامیکه به موضوع رضایت مهاجرین از زندگی در این کشور و به طور کلی برخورد دوستانه جامعه با هموطنان متولد خارجی خود می پردازیم، کانادا در سطح بین المللی بسیار برجسته می باشد. شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که از هر ۱۰ نفر کانادایی، ۴ نفرشان یا مهاجر بوده و یا فرزند مهاجران می باشند.

در این تحقیق، نظر ۶۰ درصد کانادایی ها مخالف این بودند که تعداد مهاجرین این کشور زیاد می باشد.  از طرفی ۸۰% نظرات نیز موافق این موضوع بودند که افراد مهاجر تاثیر مثبت و سازنده ای بر اقتصاد کشور کانادا داشته اند.

عکس رفتار مردم کانادا با ایرانیان در سال 2023

 

  • قوانینی که در این کشور برای رفاه شهروندان و مهاجرین وضع شده است
  • مجموعه قوانین حقوق افراد در محل کار

قوانین حقوق بشر کانادا: این قانون به موجب منع تبعیض افراد در محیط کار و اطمینان از برابری حقوق افراد در محیط های کار وضع شده است.

عدالت استخدامی: طبق این قوانین، سازمان ها و مشاغل تحت نظارت دولت فدرال موظفند تعداد موقعیت های شغلی برابری را برای ۴ گروه تعیین شده ی زنان، مردمان بومی، افراد معلول و افراد از اقلیت های قومی را قرار دهند.

برنامه پیمانکاران فدرال: مشابه قوانین عدالت استخدامی می باشد.

قوانینی که برای نیروی کار خارجی وضع شده اند: طبق این قوانین، کل نیروی کار کانادا، اعم از اشخاص خارجی، از حقوقی چون: دریافت دستمزد برای کارشان، داشتن محیط کاری امن و نگه داشتن پاسپورت یا مجوز کارشان نزد خود برخوردار می باشند.

کانادا

  • حقوق زنان

امروزه زنان بواسطه قوانین حقوق بشر و منشور حقوق و آزادی کشور کانادا، از هر گونه تبعیض جنسیتی دور هستند و حقوقی کاملا برابر با مردان دارند. در نظر سنجی که از ۳۷۰ کارشناس این حوزه به عمل آمد، کشور کانادا رتبه اول را در کیفیت زندگی و کار برای زنان به دست آورد.

  • قوانین و اقدام های ضد تبعیض و نژاد پرستی دولت کانادا

در قانون آزادی تبعیض کانادا که در سال ۱۹۸۵ وضع شد، تبعیض در ۱۱ شکل منع شده است. در کشور کانادا هر گونه تبعیض و تفاوت قائل شدن در قومیت، نژاد، ملیت، جنسیت، سن، تمایلات جنسی و … غیر قانونی بوده و جرم محسوب می شود.

قوانین مهاجرت به کانادا

  • نظر دولت کانادا درباره مهاجران

در وبسایت دولت کانادا، Canada.ca، صفحه ای با هشتگ #ImmigrationMatters وجود داشته که دلایلی را برای اینکه چرا این کشور به مهاجران نیاز داشته و با آن ها رابطه بسیار خوبی دارد، بیان می کند. مطالب زیر برگرفته از وبسایت دولت کانادا می باشد.

  • مهاجرین و پناه جویان به رشد اقتصادی کانادا کمک می کنند و از طرفی موقعیت های شغلی برای مردمان آن به وجود می آورند.

شاید برایتان جالب باشد که از نظر دولت کانادا مهاجرین نه تنها جلوی پیشرفت این کشور نمی شوند، بلکه “با کمک نیروی کار این کشور موجب رونق اقتصادی و بهبود خدمات عمومی کشور مانند سیستم درمانی خواهند شد.”

  • مهاجرین موجب ارتقاء خدمات درمانی و اجتماعی این کشور می شوند.

اکثر مهاجرین جوان بوده و به دنبال کار می باشند، از طرفی طبق آمار سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۶۸۰۰۰ مهاجر در مشاغل مرتبط با سلامت و درمان مشغول به کار می باشند.

 

  • افراد مهاجر پس از مدتی، کاملا با جامعه کانادایی ادغام می شوند.

شاید برای یک مهاجر زندگی در کشور کانادا در بدو ورودش کمی سخت باشد و زمان ببرد تا با اجتماع همرنگ شود اما پس از مدتی حس تعلقشان به این کشور، مانند یک کانادایی می شود. کانادا یکی از بیشترین آمار اخذ و اعطای تابعیت به افراد خارجی، را در میان دیگر کشور ها دارد. حدود ۸۵% تازه افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، در نهایت شهروند این کشور خواهند شد.

                                            

  • تحقیقات انجام شده

هر ساله تعداد زیادی از تحقیقات پیرامون شرایط و رفاه مردم کانادا به خصوص مهاجرین این کشور انجام می شود. نتایج دو مورد از این تحقیقات در اینجا آورده شده است.

  • رضایت از زندگی میان مهاجران تازه وارد ( انجام شده در سال ۲۰۱۴ توسط بخش تحلیل و مدل سازی اجتماعی اداره آمار کانادا)

در این تحقیق تعداد زیادی از مهاجران بر اساس کشوری که از آن مهاجرت کردند را مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجه به این صورت بود که ” اکثر گروه های مهاجر در کانادا، احساس رضایت از زندگی بیشتری را نسبت به زندگی در کشور خود، نشان دادند که این تفاوت در کشور هایی که سطح اقتصاد و رفاه اجتماعی مطلوبی ندارند، بیشتر می باشد.”

یکی از این کشور ها نیز کشور خودمان بود که این وجود اختلاف بیانگر این می باشد که ایرانیان از تصمیم مهاجرت خود به این کشور رضایت کامل دارند. اگر چه شاید همه در این موضوع هم نظر نباشند و اشخاصی نیز وجود داشته باشند که از زندگی در این کشور راضی نباشند اما می توان گفت اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان، زندگی خوبی را در کشور کانادا دارند.

 

جا های دیدنی در کانادا

 

  • رضایت از زندگی مهاجران در کانادا ( انجام شده در سال ۲۰۲۲ و منتشر شده در ژورنال مهاجرت و ادغام بین المللی)

رضایت از زندگی درونی هر شخص اطلاعات بسیار ارزشمندی را درباره رفاه اجتماعی کلی یک جامعه به ما می دهد. از طرفی از آن جائیکه که درصد بزرگی از جمعیت کشور کانادا را مهاجرین تشکیل می دهند، مطالعه میزان رضایت از زندگی آن ها، امری حیاتی است. نتیجه کلی که از این تحقیق حاصل شد، میزان رضایت از زندگی مهاجران بالاتر از افراد بومی این کشور بود به طوریکه ۹۰.۳۹% مهاجران از زندگی در کشور کانادا راضی هستند که این آماری بسیار اطمینان بخش می باشد.                                                                                                 رضایت زندگی در کانادا                

کدام شهر های کانادا بیشترین ایرانی را دارد؟

اگر یک ایرانی بخواهد در یکی از شهر های کشور کانادا زندگی کند، یکی از عواملی که می تواند بر انتخابش تاثیر زیادی داشته باشد، جمعیت ایرانیان آن شهر است.

در برخی از شهر های کانادا مانند تورنتو، ایرانیان زیادی زندگی می کنند و این امر می تواند باعث شود که افراد بتوانند راحت تر با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار کنند. در این بخش شهر هایی که بیشترین تعداد ایرانیان در آن ها ساکن هستند، آورده شده است. آمار زیر مربوط به سال ۲۰۱۶ میلادی بوده و می توان با اطمینان بالایی گفت که امروز تعداد ایرانیان مقیم در این شهر ها، بسیار بیشتر شده است.

اگر علاقه مند هستید که بدانید بهترین شهر های کانادا برای ایرانیان کدامند کلیک کنید ما به صورت کامل به بهترین شهر های آن پرداخته ایم. 

 

تورنتو

تورنتو بزرگترین شهر کشور کانادا و مرکز استان اونتاریو بوده که در جنوب شرقی کانادا واقع می باشد. پر جمعیت ترین شهر کانادا با بیش از ۵.۵ میلیون نفر، تورنتو بوده که بیشترین تعداد ایرانیان، ۹۷۰۰۰ نفر، نیز در آن زندگی می کنند. اگر شما این شهر را برای اقامت انتخاب کنید، قطعا تنها نخواهید بود و به راحتی می توانید به جامعه ایرانیان تورنتو بپیوندید. رستوران ها، سوپر مارکت ها و فروشگاه های ایرانی متعددی در این شهر وجود دارد.

تورنتو

ونکوور

شهر ونکوور واقع در استان بریتیش کلمبیا، یکی از پر تراکم ترین و متنوع ترین شهر های کانادا، از لحاظ اقلیت های قومی می باشد. ۴۶.۲% کانادایی- اروپایی، ۲۷.۷% چینی، ۶% آسیای جنوبی و ۶% فیلیپینی عمده جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. بیش از ۴۶۰۰۰ ایرانی نیز در میان ۲.۶ میلیون نفری که در حال زندگی در این شهر هستند، حضور دارند.

ونکور کانادا

 

مونترال

دومین شهر پرجمعیت کانادا، واقع در استان کبک، با داشتن بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت، شهر مونترال است. از لحاظ جمعیت ایرانیان سومین شهر بوده و در حدود ۲۳۰۰۰ ایرانی در آن جا اقامت دارند.

 

مونترال کانادا

 

 

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در “رفتار مردم کانادا با ایرانیان

  1. Avatar عرفان گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز ممنون