بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

همه ما می دانیم که کشور کانادا یکی از بهترین کشور های جهان برای کار است و اگر می خواهید درآمد بسیار بالایی داشته باشید.

و به جمع افرادی که رضایت شغلی بالایی دارند، بپیوندید، قطعا یکی از بهترین انتخاب هایتان کشور کانادا خواهد بود.

میانگین درآمد در کشور کانادا، طبق آخرین آمار، ۶۸ هزار دلار بوده که این کشور را در جایگاه ۱۰ ام لیست کشور ها قرار می دهد.

اما مشاغلی که ما امروز می خواهیم به آن ها بپردازیم، درآمد های بسیار بالاتری نسبت به این عدد خواهند داشت.

مشاغلی همچون، مهندسی نرم افزار، مهندسی نفت، متخصص بیهوشی و … را مورد بررسی قرار داده و خواهید دید که اگر شما  در این مشاغل مشغول به کار شوید، به راحتی می توانید درآمد های بالای ۱۵۰ هزار دلاری داشته باشید.

همینطور بهترین مشاغل را برای زنان در کشور کانادا بررسی خواهیم کرد و در نهایت ۱۰ شغلی که بدون نیاز به مدرک زبان می توانید در این کشور در آن ها مشغول شوید را معرفی می کنیم.

اگر شما هم به دنبال کار در این کشور بی نظیر هستید، حتما به مقاله کار در کانادا ی ما یک سر بزنید تا با پروسه ی کار در این کشور فوق العاده کاملا آشنا شوید.

بهترین شغل ها برای زنان در کانادا

کشور کانادا همواره یکی از بهترین کشور های جهان برای زنان بوده به طوریکه طبق گزارش وبسایت ILAC، کانادا رتبه اول جهان را از نظر بهترین کشور برای کار و زندگی زنان، به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر، کانادا امتیاز ۹.۳ از ۱۰ را در برابری جنسیتی و ۹.۷ را در حقوق بشر به دست آورد.

این کشور با وضع قوانین و سیاست های قوی با هدف اطمینان از برابری جنسیتی و حمایت از حقوق زنان، به جایگاه کنونی خود رسیده است.

در کانادا کمتر شغلی است که تنها مختص آقایان باشد و کار در اغلب مشاغل برای خانم ها امکان پذیر است. در این قسمت ما می خواهیم ۴ شغلی که درآمد های بالا و شرایط کاری بسیار خوب برای خانم ها در کانادا را دارند، معرفی کنیم.

۱-پرستار رسمی

بهترین شغل ها برای زنان در کانادا

پرستاری از جمله مشاغلی است که در همه جای دنیا معمولا جزء مشاغل پر درآمد و پر تقاضا قرار می گیرد.

در کشور کانادا حدود ۹۱% پرستاران خانم بوده و کمتر از ۱۰% این جامعه را آقایان تشکیل می دهند.

برای اینکه بخواهید به عنوان یک پرستار رسمی در کانادا کار کنید، باید تعدادی پیشنیاز را برآورده کنید.

حداقل داشتن یک لیسانس در رشته ی پرستاری و شرکت در آزمون های مختلف جهت اخذ گواهی پرستاری کانادایی، جهت اشتغال در این حوزه نیاز است.

پرستاری جزء یکی از پر درآمد ترین مشاغل در کانادا به حساب می آید و شما می توانید به راحتی درآمد ۶۰۰۰ دلاری در هر ماه داشته باشید، که کاملا پاسخگوی زندگی یک خانواده ۴ نفره خواهد بود. (وبسایت Talent)

۲-داروساز

بهترین شغل ها برای زنان در کانادا داروسازی

داروسازی شغل دیگری است که بازار کار و شرایط بسیار خوبی برای خانم ها در کشور کانادا دارد. حدود ۶۰% جامعه ی دارو سازی کشور کانادا را خانم ها تشکیل می دهند.

از لحاظ آزادی و انعطاف در ساعات کاری، این افراد یکی از منعطف ترین شرایط را دارند و معمولا رضایت شغلی داروسازان نسبت به دیگر مشاغل بالاتر می باشد.

از طرف دیگر، داروسازی یکی از پر درآمد ترین مشاغل در کشور کانادا بوده و به طور متوسط این افراد می توانند بیش از ۸۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشند. (وبسایت Talent)

۳-مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی در مشاغل پر درامد کانادا

یکی از مهم ترین جایگاه های شغلی در صنایع و شرکت های بزرگ، مدیریت منابع انسانی آن است چرا که این شخص یک پل ارتباطی میان مدیریت و کارکنان آن شرکت است.

تعدادی از وظایف این افراد؛

۱) آموزش و توسعه افراد

۲) مدیریت پاداش، مزایا و تعامل کارکنان

۳) جذب، ایجاد انگیزه و یافتن کارکنان سودمند و شایسته می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بر خلاف ظاهر سخت این شغل، ۸۴% مدیران منابع انسانی، خانم ها هستند که آماری بی نظیر می باشد.

از لحاظ درآمد نیز این افراد جایگاه بسیار خوبی دارند و می توانند ماهانه به طور میانگین ۷۴۳۸ دلار درآمد داشته باشند. (وبسایت Talent)

۴-بهداشت‌کار دهان و دندان

4 3

شغل آخر در لیست بهترین مشاغل در کانادا برای خانم ها، بهداشت کار دهان و دندان است که شباهت بسیار زیادی با دستیار دندانپزشک دارد.

۶ وظیفه ی اصلی یک بهداشت کار دهان و دندان عبارت است از: ارزیابی، تشخیص بهداشت دندان، برنامه ریزی، اجرا، بررسی اثر بخشی و مستند سازی.

آمار بسیار جالبی که در این حوزه وجود دارد، حاکی از آن است که ۹۸% این افراد خانم ها هستند. از طرفی این شغل به عنوان یکی از بهترین مشاغل برای مادران در کانادا معرفی می شود و ۴۳% مرخصی ها در این حرفه، مرخصی های مربوط به زایمان است.

مانند دیگر مشاغل آورده شده در این بررسی، یک بهداشت کار دهان و دندان نیز درآمد بسیار خوبی در کشور کانادا دارد و به راحتی می تواند بیش از ۷۲۰۰ دلار درآمد ماهانه داشته باشد. (وبسایت Talent)

۵ شغل پر درآمد در کانادا

5 4

 

همانطور که گفتیم، درآمد متوسط افراد در کشور کانادا در سال ۲۰۲۳، حدود ۷۰،۰۰۰ دلار ( بعد از کسر مالیات)، بوده که معادل ۵،۷۰۰ دلار در هر ماه می باشد. ما در این قسمت ۵ شغل که افراد درآمد های بیشتری در آن دارند را مورد بررسی قرار دادیم.

ما می خواهیم مشاغلی را به شما معرفی کنیم که افراد به طور متوسط درآمد های بالای ۱۵۰ هزار دلار را دارند. شما احتمالا می توانید برخی از این مشاغل را حدس بزنید اما مطمئن باشید که ۲ تا ی آخر این لیست شما را شگفت زده خواهند کرد.

اگر بخواهیم پر درآمد ترین مشاغل را بررسی کنیم، ۴ مورد اول مربوط به حوزه ی پزشکی و درمان است. برای اینکه بتوانیم گروه های شغلی مختلف را بررسی کنیم و شغل های متنوع تر و گسترده تری را به شما معرفی کنیم، از هر حوزه ۱ تا ۲ شغل را آورده ایم.

مشاغل پر درآمد کانادا در حوزه ی مهندسی

6

مشاغل مهندسی در اکثر استان های کشور کانادا جزء مشاغل پر تقاضا قرار میگیرند و بازار کار برای مهندسین عمران، مکانیک، الکتریک، نرم افزار و مدیریت مهندسی همواره در این کشور مناسب و رو به رشد است.

اگر چه اکثر مشاغل مهندسی جزء مشاغل پر درآمد در کشور کانادا قرار می گیرند، اما اگر بخواهیم بهترین ها را بررسی کنیم، مدیریت مهندسی، مهندسی نفت و مهندسی نرم افزار درآمد های بسیار بالایی نسبت به دیگر رشته ها دارند.

 

 مهندسی نرم افزار

7 1

 

یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار و محبوب این روز ها بدون شک مهندسی و توسعه نرم افزار است.

این افراد با ابزار برنامه نویسی به طراحی، ساخت و توسعه برنامه ها و نرم افزار ها می پردازند.

مشاغل حوزه ی مهندسی نرم افزار در کشور کانادا جزء پر درآمد ترین و پر تقاضا ترین شاخه های مهندسی بوده و در سال ۲۰۲۳ تقاضا برای این مشاغل به طور بی سابقه ای افزایش داشته است.

حقوق پایه یک مهندس نرم افزار در کانادا، حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال بوده که به راحتی می تواند به ۱۵۰ هزار دلار به طور میانگین برسد.

مهندسی نرم افزار در کانادا
بهترین استان هابهترین شهر هانرخ بیکاریمتوسط درآمد مهندس نرم افزارمتوسط درآمد ساعتینسبت مردان به زنانتعداد فرصت های شغلی
انتاریوتورنتو۲.۶۰%$۱۵۰,۳۰۰$۷۷.۰۸۳.۵ به ۱۹۰۰۰ (وبسایت LinkedIn)
بریتیش کلمبیاونکوورمتوسط درآمد افراد کانادا۷۷۴۲ (وبسایت Indeed)
آلبرتااتاوا$۶۸,۰۰۰۷۱۸۶ (وبسایت Glassdoor)

با توجه به اطلاعات جدول بالا می توان گفت که متوسط درآمد یک مهندس نرم افزار در کانادا دو برابر درآمد میانگین افراد در این کشور است. از طرفی حدود ۷۸% جمعیت این مهندسان را آقایان و ۲۲% را خانم ها تشکیل می دهند.

نکته قابل توجه در این جدول، وجود تعداد بسیار زیاد فرصت های شغلی در این حوزه است که بیانگر این است افراد راحت می توانند در زمینه مهندسی نرم افزار کار پیدا کنند.

مهندسی نفت

8 1

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کشور کانادا از کشور خودمان ذخایر نفتی بیشتری دارد و از لحاظ ذخایر نفتی در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است.

بیش از ۱۰% ذخایر نفتی جهان در کشور کانادا قرار گرفته است که این امر موجب شده که حوزه مهندسی نفت، جزء یکی از پول ساز ترین و پر تقاضا ترین مشاغل در این کشور شود.

در جدول زیر یک بررسی کلی از وضعیت مهندسان نفت در کشور کانادا انجام شده و متوسط حقوق، نرخ بیکاری، تفکیک جنسیتی و دیگر موارد مربوطه آورده شده است.

مهندسی نفت در کانادا
بهترین استان هابهترین شهر هانرخ بیکاریمتوسط درآمد مهندس نفتمتوسط درآمد ساعتینسبت مردان به زنانتعداد فرصت های شغلی
کبککلگری$۱۸۲,۹۲۸$۹۳.۸۱۵ به ۱۲۶۰ (وبسایت LinkedIn)
مانیتوبامتوسط درآمد افراد کانادا۸۵ (وبسایت Indeed)
آلبرتا$۶۸,۰۰۰۷۲ (وبسایت Glassdoor)

متوسط درآمد سالانه یک مهندس نفت در کانادا حدود ۲.۵ برابر میانگین حقوق بوده که بیانگر دستمزد بالای این افراد می باشد. از سوی دیگر مردان حدود ۹۰% مشاغل این حوزه را به خود اختصاص داده اند.

اگر چه در اکثر مناطق کانادا موقعیت شغلی برای مهندسین نفت وجود دارد اما ۳ استان کبک، مانیتوبا و آلبرتا بهترین استان های این کشور برای این افراد می باشد.

مشاغل پر درآمد کانادا در حوزه ی مدیریت

مشاغل پر در آمد درکانادا

مشاغل مدیریتی در تمام دنیا جزء پول ساز ترین و پر درآمد ترین مشاغل هستند و کشور کانادا نیز از این امر مستثنی نیست.

اما تمرکز ما بیشتر در این قسمت بر روی مدیران مالی بوده و یکی از زیر عناوین  زیر مجموعه ی آن را بررسی می کنیم.

یکی از مشاغلی دسته ی مدیریت امور مالی که در ایران کمتر شناخته شده است، خزانه دار می باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که درآمد این افراد در کشور کانادا، بسیار بالا بوده، تا حدی که از وکلا و همه ی مهندسان حقوق بالاتری دریافت می کنند.

مشاغلی چون مدیر مالیاتی، مدیر تبلیغات، تحلیلگر مالی و مدیر منابع انسانی از دیگر مشاغل مدیریت هستند که در کشور کانادا بازار بسیار خوب و درآمد های بالا دارند.

نکته ای که نباید از دست بدهید…

شاید باورتان نشود که کانادا یکی از بهترین، سریع ترین و راحت ترین پروسه ها برای اخذ اقامت دائم و شهروندی را از میان تمام کشور های جهان دارد.

این برنامه که تحت عنوان نام Express Entry به وجود آمده، به شما، همسر و تمام فرزندان زیر ۲۲ سالتان شانس دریافت PR کانادا را در کمتر از ۸ ماه می دهد.

اما ارتباط این برنامه با مشاغل مدیریتی در یک جمله چیست؟ اگر شما بتوانید یک جاب آفر مدیریتی را در کانادا دریافت کنید، ۲۰۰ امتیاز به پرونده ی اکسپرس شما اضافه می شود که شما را می تواند به راحتی واجد الشرایط پروسه ی اخذ اقامت دائم کانادا کند.

برای آشنا شدن با این پروسه حتما به مقاله ی اکسپرس اینتری کانادا مراجعه کنید و شانس خود را برای شرکت در این پروسه فوق العاده و اخذ PR کانادا، محاسبه کنید.

۳-خزانه دار

10

یکی از مشاغل کمتر شناخته شده ی لیست امروز ما، خزانه داری است.

این افراد که مسئولیت شان مدیریت و نظارت امور مرتبط با مالیات، بدهی ها، دریافت و پرداخت وجوه، سرمایه گذاری و بانکداری است. معمولا این افراد در سازمان ها و شرکت های بزرگ مشغول به کار هستند.

در کشور کانادا به دلیل وجود شرکت ها و موسسات بزرگ چند ملیتی، وجود خزانه دار و کارشناس خزانه داری یک امر ضروری و حیاتی است. همین امر باعث شده تا این شغل جزء یکی از درآمد زا ترین مشاغل این کشور شود.

خزانه دار در کانادا
بهترین استان هابهترین شهر هانرخ بیکاریمتوسط درآمد خزانه دارمتوسط درآمد ساعتینسبت مردان به زنانتعداد فرصت های شغلی
انتاریوتورنتو$۱۹۴,۲۵۸$۹۹.۶۲۵ به ۱۱۴۷ (وبسایت LinkedIn)
متوسط درآمد افراد کانادا۱۶۵ (وبسایت Indeed)
$۶۸,۰۰۰۳۶ (وبسایت Glassdoor)

درآمد ساعتی یک خزانه دار ارشد به طور متوسط حدود ۱۰۰ دلار در هر ساعت است که عددی بسیار قابل توجه و بالا می باشد. از طرفی این افراد با درآمد نزدیک به ۲۰۰ هزار دلاری خود که ۳ برابر یک فرد معمولی در کانادا است، قطعا می توانند زندگی بسیار خوبی را در این کشور داشته باشند.

بدون شک شهر تورنتو در استان انتاریو، بهترین انتخاب برای انواع رشته های مدیریتی و حسابداری، به خصوص خزانه داری، خواهد بود چرا که تعداد شرکت ها و موسسات داخلی و بین المللی در این شهر بسیار زیاد است.

نسبت مردان به زنانی که در این زمینه مشغول به کار هستند، مشابه مهندسی نفت بوده و از هر ۶ نفر تنها ۱ خانم در این شغل فعالیت می کند.

مشاغل پر درآمد کانادا در حوزه ی پزشکی و درمان

مشاغل پر درآمد کانادا در حوزه ی پزشکی و درمان

در نهایت می خواهیم به مشاغل پر درآمد کشور کانادا در حوزه ی پزشکی بپردازیم.

قطعا همه ما می دانیم که در همه جای جهان پزشکان و متخصصان درآمد های خیلی بالایی دارند و اغلب آن ها زندگی های بسیار خوب و مجللی دارند.

کشور کانادا شاید یکی از بهترین کشور های جهان برای این افراد باشد چرا که ۴ شغل برتر از لحاظ درآمد و حقوق دریافتی مربوط به پزشکان و متخصصان است.

روانشناس، پزشک متخصص و متخصص بیهوشی ۳ عنوان شغلی بسیار پولساز در کشور کانادا هستند اما جایگاه اول مربوط به هیچ کدام نیست.

برای اینکه ببینید بهترین و درآمد زا ترین شغل در کشور کانادا کدام است، تا انتهای این قسمت با ما همراه باشید.

۲- متخصص بیهوشی

12

دکتر و متخصص بیهوشی یکی از مهم ترین افراد حاضر در هر اتاق عمل است.

تخصص این افراد در مدیریت درد، بی هوشی های جراحی، انواع بی حسی و مراقبت های ویژه بوده و معمولا با وضعیت های اورژانسی و انجام احیای قلب و ریه سر و کار دارند.

متخصصان بیهوشی پس از اتمام دوره ۴ ساله آموزش که توسط رویال کالج کانادا تائید شده باشد، می توانند در آزمون صلاحیت این کالج شرکت کنند.

همینطور این افراد باید مجوز خود را از استان یا ناحیه ی مورد نظرشان دریافت کنند.

اما زمانی که شما بتوانید کار خود را به عنوان یک متخصص بیهوشی در کانادا شروع کنید، مطمئن باشید درآمد و زندگی بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

به طوریکه درآمد شما می تواند به راحتی ۴- ۵ برابر متوسط درآمد یک کانادایی باشد.

متخصص بیهوشی در کانادا
بهترین استان هابهترین شهر هانرخ بیکاریمتوسط درآمد متخصص بیهوشیمتوسط درآمد ساعتینسبت مردان به زنانتعداد فرصت های شغلی
بریتیش کلمبیااتاواپایین$۳۰۰,۰۰۰$۱۵۴.۰۰۱.۵ به ۱۶۸۵ (وبسایت LinkedIn)
مانیتوبااستراتفورمتوسط درآمد افراد کانادا۴۹ (وبسایت Indeed)
نیو برانزویکتورنتو$۶۸,۰۰۰۲۷ (وبسایت Glassdoor)

اعداد و ارقام بسیار جالبی در جدول بالا به چشم می خورد. از درآمد بالای ۱۵۰ دلار این افراد در هر ساعت، تا درآمد سالانه ۳۰۰ هزار دلاری متخصصان بیهوشی!!!

از طرفی نسبت مردان به زنان در این حوزه بیانگر این است که از هر ۱۰ متخصص بیهوشی در کانادا، ۴ نفر خانم و ۶ نفر آقا هستند.

بهترین استان های این کشور برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و نیو برانزویک است.

اما طبق گزارشات تقاضا برای این افراد در اغلب استان های کانادا بالا است.

۱- جراح

جراح در مشاغل پر درآمد

بعید است امروزه شخصی وجود داشته باشد که با این شغل آشنا نباشد.

همه می دانیم که در همه جای دنیا جراح ها معمولا بالاترین سطح درآمد را به خود اختصاص می دهند چرا که کار این افراد با جان انسان ها ارتباط مستقیم دارد.

در کشور کانادا جراح ها بالاترین درآمد را از میان دیگر مشاغل دارند و می توانند گاها درآمد های میلیون دلاری داشته باشند.

در میان این افراد، جراحان قلب یکی از بالاترین درآمد ها را از میان دیگر تخصص ها دارند.

طبق آخرین آمار، در کشور کانادا حدود ۱۱ هزار جراح وجود دارد که میانگین درآمد سالانشان ۵۷۳،۵۳۸ دلار می باشد.

درآمدی بسیار بالا که تصورش هم سخت است.

جراح در کانادا
بهترین استان هابهترین شهر هانرخ بیکاریمتوسط درآمد جراحمتوسط درآمد ساعتینسبت مردان به زنانتعداد فرصت های شغلی
آلبرتاتورنتوبسیار پایین$۳۵۷,۰۰۰$۱۸۳.۰۰۲ به ۱۱۰۹ (وبسایت LinkedIn)
ساسکاچوانونکوورمتوسط درآمد افراد کانادا۲۳۲ (وبسایت Indeed)
پرینس ادواردمونترال$۶۸,۰۰۰۱۶۴ (وبسایت Glassdoor)

طبق اعداد جدول بالا، یک جراح در کانادا می تواند به راحتی درآمد ۳۵۰ هزار دلاری در سال داشته باشد که معادل ۵ برابر درآمد یک شخص عادی در این کشور است. این اعداد کل جامعه جراح ها را مورد بررسی قرار داده یعنی از جراح عمومی گرفته تا جراح مغز و اعصاب.

در کانادا از هر ۳ جراح، ۲ نفر مرد بوده و یک نفر خانم می باشد که نشان دهنده ی تفکیک جنسیتی بسیار خوب است. از طرفی فرصت های شغلی برای این افراد در کانادا زیاد است و تنها در وبسایت Indeed، ۲۳۲ فرصت شغلی برای جراحان عمومی وجود دارد.

می توان گفت که کانادا واقعاً یکی از بهترین کشور های جهان برای جراحان است چرا که می توانند یک زندگی فوق العاده را برای خود و خانوادشان مهیا کنند.

مشاغل پر درآمد در کانادا بدون مدرک زبان

مشاغل پر درآمد در کانادا بدون مدرک زبان

مشاغل پر درآمد در کانادا بدون مدرک زبان را ماسعی کردیم در این بخش به صورت کامل به آن بپردازیم.

برای زندگی و کار در یک کشور، منطقی است که افراد بتوانند به زبان مردم آن کشور صحبت کنند.

در اکثر استان های کانادا زبان رسمی، زبان انگلیسی است پس اگر یک ایرانی می خواهد در این کشور کار کند بهتر است با انگلیسی آشنا باشد و بتواند صحبت کند.

اما اگر چه در اغلب مواقع شما برای کار و زندگی در این کشور ضروری است که زبان انگلیسی بلد باشید و بتوانید ارتباط برقرار کنید اما در بعضی از مشاغل این کشور دانستن زبان انگلیسی اجباری نیست و می توانید بدون نیاز به مدرک زبان مشغول به کار شوید.

در این قسمت می خواهیم ۱۰ شغل که افراد خارجی می توانند بدون داشتن مدرک زبان در کانادا کار کنند را بطور خلاصه مورد بررسی معرفی کنیم.

۱۰ شغل پر درآمد در کانادا بدون داشتن مدرک

  • کارگر مزرعه: ۱۹ دلار در ساعت
  • راننده اتوبوس مدرسه: ۴ دلار در ساعت
  • جعبه ساز: ۱۱ دلار در ساعت
  • اپراتور وارد کننده اطلاعات: ۲۶ دلار در ساعت
  • نصاب در آلومینیومی و شیشه: ۸۵ دلار در ساعت
  • دستیار نجار: ۲۹ دلار در ساعت
  • راننده پیک وانت: ۲۹ دلار در ساعت
  • کارگر ساختمانی: ۳۰ دلار در ساعت
  • نقاش ساختمانی: ۲۵- ۴۰ دلار در ساعت
  • خدمه کشتی ماهیگیری: ۳۴ دلار در ساعت

سخن آخر رویال اپلای

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به تعدادی از سوالات شما در باره ی اینکه بهترین و پر درآمد ترین مشاغل در کشور کانادا کدام اند، پاسخ داده باشیم.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری را در خصوص پروسه های مهاجرتی به کشور کانادا و آمریکا کسب کنید، می توانید با کارشناسان و همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *