ویزای توریستی آمریکا

ویزا توریستی آمریکا

اگر شهروند کشوری غیر از آمریکا هستید و قصد دارید برای مدت زمانی کوتاه و به طور موقت با اهداف توریستی و تجاری وارد این کشور شده و از آن بازدید کنید و یا تجارتی در آمریکا داشته باشید در اولین مرحله باید ویزای توریستی امریکا را بگیرید.

ویزای توریستی آمریکا یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی است و دارندگان این ویزا ملزم هستند پایان اعتبار ویزا آمریکا را ترک کنند و به کشور خود باز گردند. این ویزامختص افرادی است که با هدف گردشگری، سپری کردن تعطیلات، دیدار دوستان و خانواده، برخی از درمان‌های پزشکی و شرکت در رویدادها یا مسابقات و همچنین برای شرکت در کنفرانس های کاری و یا مذاکرات تجاری قصد دارند به آمریکا سفر کنند. مطابق آمارهای موجود آمریکا با داشتن ۴۵ میلیون گردشگر بین المللی در سال ۲۰۲۳ رتبه سوم را در بین ده مقصد برتر توریستی در جهان دریافت کرده است و به طور کلی ایالات متحده آمریکا با میانگین حدود ۸۰ میلیون گردشگر در سال، یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است. شهر نیویورک اولین مقصد گردشگری در ایالات متحده است. از دیگر مقاصد توریستی در ایالات متحده می توان به واشنگتن دی سی، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس اشاره کرد.

در ادامه به بررسی  شرایط و الزامات انواع ویزای توریستی امریکا می پردازیم. همچنین در این مقاله راهنمای کاملی از مراحل دریافت ویزای توریستی، مدارک مورد نیاز، هزینه ها و شرایط و نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا را برای متقاضیان ویزای توریستی آمریکا فراهم کرده ایم .

فهرست مطالب

انواع ویزای توریستی آمریکا

انواع ویزای توریستی آمریکا بر مبنای اهداف سفر  به دو نوع ویزای توریستی  , B1 ویزای توریستی B2  و بر اساس مدت زمان اقامت به دو نوع سینگل و مولتی تقسیم می شود.  به طور کلی ویزای توریستی آمریکا(VISITOR VISA)  یک ویزای غیر مهاجرتی و موقت است که بر حسب مدت زمان اقامت، ماهیت واهداف سفر نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است.

انواع ویزای توریستی آمریکا بر اساس اهداف سفر عبارتند از:

ویزای توریستی B1 : برای افرادی است که برای اهداف تجاری کوتاه مدت به آمریکا سفر می کنند.

ویزای توریستیB2 : برای افرادی است که با هدف گردشکری و بازدید از اقوام یا خانواده سفر می کنند.

 ویزای توریستی B1/B2 : برای افرادی است که به ترکیبی از هر دو ویزای B1 و B2 نیاز دارند.

ویزای توریستی آمریکا (B1، B2) با توجه به دفعات مجاز برای ورود و مدت اقامت در   آمریکا  به دو صورت سینگل ( یک بار ورود)  و (مولتیپل) چند بار ورود صادر می شود.

انواع ویزای توریستی آمریکا بر اساس مدت زمان اقامت  عبارتند از:

ویزای یکبار ورود (Single) به شما این امکان را می دهد که در طول مدت اعتبار آن فقط یک بار وارد کشور شوید و اگر می خواهید دوباره به همان کشور سفر کنید، باید برای ویزای جدید اقدام کنید.

ویزای چند بار ورود(Multiple) به شما امکان می دهد چندین بار به یک کشور خارجی بروید. با این وجود، برخی از ویزاهای چند بار ورود وجود دارد که تنها ۲ یا ۳ ورود را امکان پذیر می کند.

  • اعتباری ویزای یک بار ورود آمریکا Single)) تا حداکثر ۶ ماه است .
  • اعتبار ویزای چند بارورود آمریکا (Multiple) می تواند تا ۱۰ سال باشد. اما دارندگان ویزای مولتیپل نمی توانند ده سال پیوسته در آمریکا بمانند بلکه در هر بار ورود تنها مجاز به اقامت تا حداکثر ۶ ماه هستند.

در ادامه به بررسی انواع ویزای توریستی ، اعتبار و مدارک ویزا  را مورد بررسی قرار می دهیم.   

ویزای توریستی B1 آمریکا

ویزای B1 برای بازدید تجاری است و  برای افرادی صادر می‌شود که با اهداف تجاری و اقتصادی موقت و نه کار به صورت دائم به این کشور سفر می‌کنند.این ویزا موقت است و برخلاف ویزای کاری آمریکا، فقط برای سفرهای تجاری محدود  است و دارندگان این ویزا اجازه کار  طولانی مدت در آمریکا ندارند.

ویزای توریستی B1 مختص افرادی است که هدفشان از سفر به آمریکا مواردی از این قبیل می‌باشد:

  • انواع فعالیت‌های اقتصادی
  • دریافت مشاوره با همکاران تجاری در آمریکا
  • شرکت در مذاکرات اقتصادی با هدف بستن قراردادهای تجاری
  • شرکت در نمایشگاه‌ها یا کنفرانس‌های علمی و اقتصادی
  • شرکت در سمینارها و همایش‌ها در زمینه ی علمی، تجاری و صنعتی

بر اساس آمار های رسمی وزارت امور خارجی آمریکا  در سال ۲۰۲۳ ، حدود ۸۴ درصد از ویزاهای توریستی B1 تایید و فقط  حدود ۱۶ درصد از درخواست ها رد شده اند. در زیر تعداد ویزاهای B1 تایید و رد شده در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳  مشاهده می کنید . تمام اطلاعاتی که در این نموداربرای ویزای توریستی B1 مشاهده می کنید از آمار رسمی ویزا است که در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شده است:

تعداد ویزای توریستی B1 رد شده و پذیرفته شده

ویزای توریستی B2 آمریکا

ویزای توریستیB2  آمریکا برای افرادی صادر می‌شود که با اهداف گردشگری، بازدید و یا دیدار با خانواده به این کشور سفر می‌کنند. همچنین اگر در ایالات متحده زندگی یا کار می کنید یا در حال تحصیل هستید، می توانید ازوالدین و اعضای خانواده خود دعوت کنید تا با اخذ این ویزا شما را ملاقات کنند.

ویزای توریستی B2 مختص افرادی است که هدفشان از سفر به آمریکا مواردی از این قبیل می‌باشد:

  •  دیدار با خانواده، اقوام یا دوستان مقیم آمریکا
  • تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آمریکا
  • شرکت در سمینارها یا دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مرتبط با تحصیل یا شغل متقاضی
  • انجام معاینات پزشکی و دریافت خدمات درمانی آمریکا
  • مشارکت در رویدادهای اجتماعی

بر اساس آمار های رسمی وزارت امور خارجی آمریکا  در سال ۲۰۲۳ ، حدود ۶۵ درصد از ویزاهای توریستی B2 تایید و فقط  حدود ۳۲ درصد از درخواست ها رد شده اند.در زیر تعداد ویزاهای B2 تایید و رد شده  را  در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳  مشاهده می کنید.تمام اطلاعاتی که در این نمودار مشاهده می کنید از آمارهای  رسمی ویزا ست که در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شده است:

تعداد ویزای توریستی B2 رد شده و پذیرفته شده

ویزای توریستی B1 , B2 آمریکا

ویزای توریستی B1/B2 آمریکا نوعی ویزای  موقت است که به متقاضیانی که قصد سفر به آمریکا با اهداف تجاری و گردشگری دارند، اعطا می‌شود. در واقع این ویزا تلفیقی از ویزای B-1 و B-2 می‌باشد.

برای مثال، ممکن است برای یک هدف تجاری خاص برای B-1 درخواست داده باشید، اما ویزایی که برای شما صادرشده است عبارت ویزای B1/B2 را دارد. همانطور که قبلا گفتیم هر یک از ویزاهای B-1 و B-2برای اهداف متفاوتی صادر می شوند و محدود به همان اهداف هستند.  به عنوان مثال اگر ویزای B-1 داشته باشید، اجازه ندارید فراتر از فعالیت تجاری خود که به خاطر آن ویزا گرفته اید در ایالات متحده بمانید. بنابراین ویزاهایی که تلفیق این دو نوع ویزاست انعطاف بیشتری دارند. مطابق آمارهای صادر شده توسط سفارت های آمریکا ۹۷ درصد ویزاهای صادر شده توسط سفارت آمریکا  ویزاهای B1/B2 هستند.

نمونه ویزای توریستی آمریکا

بر اساس آمار های رسمی وزارت امور خارجی آمریکا  در سال ۲۰۲۳ ، حدود ۷۶ درصد از ویزاهای توریستی B2 تایید و فقط  حدود ۲۴ درصد از درخواست ها رد شده اند.

در زیر تعداد ویزاهای B1/B2 تایید شده و رد شده در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳  آورده شده است. تمام اطلاعاتی که در این نمودار برای ویزای B1/B2 آمریکا مشاهده می کنید از آمارهای رسمی ویزاست که در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است:

 

تعداد ویزای توریستی B1و b2 رد شده و پذیرفته شده

اعتبار ویزای توریستی آمریکا

اعتبار ویزای توریستی آمریکا بسته به ملیت شما به صورت سینگل ( یک بار ورود )  یا مولتیپل ( چند بار ورود) صادر می شود. تاریخ انقضای ویزا همراه با تاریخ صدور ویزا روی ویزای شما درج  شده است.  بازه زمانی بین  تاریخ صدور و تاریخ انقضا درج شده روی  ویزا، اعتبار ویزای شما نامیده می شود.

منظور از اعتبار ویزا مدت زمانی است که شما مجاز هستید بعد از صدور ویزا به آمریکا سفر کنید. بنابراین تاریخ انقضای درج شده در ویزای شما نشان دهنده مدت زمان اقامت شما در ایالات متحده نیست. ورود و مدت اقامت مجاز درآمریکا توسط افیسر مرزی هنگام ورود به آمریکا تعیین می شود. 

اگر ویزای توریستی امریکا به صورت سینگل ( یک بار ورود باشد) باشد در قسمت Entries عدد ۱ نوشته شده است. مدت زمانی که مجاز به اقامت در آمریکا هستید در مرز ورودی آمریکا توسط افیسر مرزی  تا حداکثر ۶ ماه تعیین می شود. دارندگان این ویزا در طول این مدت تعیین شده، می توانند در سراسر ایالات متحده سفر کنند و به محض اتمام اعتبار ویزا، باید به کشور خود بازگردند.

اگر ویزای توریستی آمریکا مولتیپل باشد، در این قسمت  معمولا یک عدد معین (۲، ۳، و غیره)  که تعداد دفعات ورود شما به آمریکا   یا  «M» مشخص می شود که نشان دهنده امکان ورود نا محدود است. دارندگان ویزای مولتی آمریکا درب هر بار ورود مجاز به اقامت تا حداکثر ۶ ماه هستند. دارندگان این ویزا حق ندارند برای ۱۰ سال کامل در ایالات متحده بمانند، بلکه ممکن است چندین بار در یک بازه زمانی معین وارد این کشور شوند. این بازه زمانی با تاریخی که بر روی پاسپورت شما هنگام ورود به آمریکا توسط افسر مرزی مهر شده است، تعیین می شود و به طور معمول، برای ۶حداکثر ماه است .

انتظار می‌رود پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود بازگردید.اگر دارنده ویزا پایان مدت زمان اقامت مجاز خود طبق چیزی که  توسط افیسر مرزی تعیین شده است،  آمریکا را ترک نکند، ویزای فرد  باطل یا لغو می شود. به همین دلیل در صورتی که قصد دارید مدت زمان بیشتری در آمریکا بمانید باید برای تمدید  ویزای خود اقدام کنید.

اگر می‌خواهید ویزای B1 آمریکا را تمدید کنید، اخذ نامه‌ تأییدیه از کارفرما یا شرکتی که به شما دعوتنامه داده است برای اثبات این که اقامت شما در آمریکا ضروری است، الزامی می‌باشد. دقت داشته باشید که منظور از کارفرما یا شرکت، کارفرما یا شرکتی است که به قصد مذاکره و یا روابط تجاری با آن‌ها وارد آمریکا شده‌اید.

اگرقصد دارید ویزای B2 آمریکا را تمدید کنید و در آمریکا بیشتر بمانید، باید حداقل ۴۲ روز قبل ازانقضای ویزای خود درخواست تمدید دهید. با این حال، شما مجازبه درخواست تمدید ظرف سه ماه پس از ورود به ایالات متحده نیستید. همچنین ملزم هستید دلایل تمدید ویزا را به صورت مکتوب ارائه دهید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

مدارک ویزای توریستی آمریکا را در روز مصاحبه حتما به همراه داشته باشید. به جز هزینه های ویزا سایر مدارک پس از مصاحبه به شما پس داده می شود.  

 برای ثبت درخواست ویزا باید فرم DS-160   فرم درخو.است ویزای موقت) را به صورت آنلاین تکمیل کنید. پس از تکمیل موفقیت آمیز درخواست، یک تاییدیه با بارکد ۱۰ رقمی دریافت خواهید کرد. یک نسخه از این صفحه را پرینت بگیرید، آن را نگه دارید و در روز مصاحبه به همراه داشته باشید. 

این فرم شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات سفر مانند تاریخ ورود و خروج ومحل اسکان ،  اطلاعات خانواده، سوابق سفر، آدرس و تلفن /ف اطلاعات پاسپورت، اطلاعات شغلی و تحصیلی و…. است.

برای تکمیل فرم درخواست ویزا وارد لینک زیر شوید:

https://ceac.state.gov/genniv/

مدارک ویزای توریستی آمریکا

از آنجایی که معیار اصلی برای مصاحبه ویزای توریستی نشان دادن اهداف سفر است، متقاضی باید روابط قوی و تعلق خاطر به کشور خود را نشان دهد به عبارت بهتر باید بتواند افیسر اداره مهاجرت را متقاعد کند که دلایل قوی و واقعی برای سفر به ایالات متحده و دریافت ویزای توریستی دارد.

همچنین اگر از خانواده، دوستان، اقوام  دعوتنامه دارید یا قصد شرکت در یک سمیناریا کنفرانس تجاری/آموزشی را دارد، باید مدارک ایونت و  دعوت نامه را همراه داشته باشید.

مدارک ویزای توریستی آمریکا به طور کلی عبارتند از: 

  • تایید فرم DS-160
  • عکس پرسنلی
  • پارسپورت معتبر( اعتبار حداقل شش ماه بیشتر ازمدت اقامت)
  • مدارک شناسایی
  • مدارک ازدواج
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • نامه وقت مصاحبه
  • مدارک شغلی
  • مدارک مالی

مهم ترین بخش از کل فرآیند دریافت ویزای توریستی، مصاحبه ویزاست. با وجود داشتن تمام مدارک و رعایت تمام معیارها، درخواست ویزا ممکن است رد شود زیرا در نهایت این افیسر اداره مهاجرت است که تصمیم می گیرد که به شما ویزا بدهد یا خیر. متقاضیانی که آمادگی کافی دارند وبا اطمینان و صادقانه پاسخ سوالات افیسر را می دهند و دلایل واقعی برای درخواست ویزا دارند، در دریافت ویزا موفق هستند.

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

مراحل ویزای توریستی آمریکا شامل انتخاب نوع ویزا، ارسال فرم درخواست، گرفتن وقت سفارت، انجام مصاحبه است.

بعد از انتخاب نوع ویزا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. فرم DS-160 را اخذ کرده و به صورت آنلاین آن را پر کنید و پرینت صفحه تائیدیه را آماده کنید چرا که روز مصاحبه به این تائیدیه نیازخواهید داشت. این فرم در بر گیرنده سوالاتی در مورد اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس، اطلاعات پاسپورت و سفر، سفرهای قبلی به ایالات متحده (در صورت وجود)، اطلاعات مربوط به اعضای خانواده و همچنین سوالاتی در مورد تحصیلات و تجربه کاری شما است. برای دریافت فرم مراحل زیر را طی کنید:

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

  • بعد از ورود به وبسایت یک سوال امنیتی انتخاب کنید و پاسخ خود را به خاطر بسپارید زیرا ممکن است در ورودهای بعدی شما به وبسایت به آن نیازداشته باشید.
  • پس از تکمیل دو صفحه اول فرم درخواست، به سوالات در چهار دسته زیرپاسخ دهید: سوال های شخصی، اطلاعات خانواده، اطلاعات شغلی و تحصیلات، اطلاعات گذرنامه، سوالات امنیتی و سوابق سفر به ایالات متحده
  • پس از تکمیل فرم DS-160، صفحه تاییدیه را پرینت کنید و در هنگام مصاحبه در سفارت به همراه داشته باشید.
  • سپس فرم DS-160 شما برای پردازش به سفارت یا کنسولگری مربوطه ارسال می شود.
  • با مراجعه به وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده https://ceac.state.gov/GenNIV/Common/AppError.aspx?app=AA00000000&cul=en-US می توانید وضعیت درخواست DS-160 خود را در هر زمانی بررسی کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا 2

  1. هنگام درخواست ویزای آمریکا برای هر متقاضی یک عکس دیجیتال لازم است. عکس باید دارای شرایط خاص عکس ویزای ایالات متحده باشد. ارتفاع سر یا ناحیه صورت (از بالای سر، از جمله مو، تا پایین چانه اندازه گیری می شود) باید بین ۵۰ تا ۶۹ درصد ارتفاع عکس باشد. ارتفاع چشم (از پایین عکس تا سطح چشم اندازه گیری می شود) باید بین ۵۶ تا ۶۹ درصد ارتفاع عکس باشد.

عکس دیجیتال ویزای توریستی آمریکا

هزینه‌های درخواستی را بپردازید و رسید آن‌ها را نزد خود نگه دارید. هزینه برای یک سال از تاریخ پرداخت است. شما باید ظرف یک سال برای مصاحبه ویزای خود وقت بگیرید.

از سفارت برای مصاحبه نوبت بگیرید. پس از پرداخت هزینه ها، باید برای انجام بایومتریک در یکی از دفاترانگشت نگاری آمریکا( VAC) و برای مصاحبه شخصی با سفارت آمریکا وقت بگیرید.

  1. (متقاضیانی که بین ۱۴ تا ۷۹ سال سن دارند مصاحبه می شوند. در روز مصاحبه، پرونده و مدارک خود را به همراه داشته و آماده پاسخگویی به سوالات مصاحبه کننده باشید. از شما در مورد سوابق، اهداف بازدید، کاری که در آمریکا انجام خواهید داد و اینکه آیا قصد بازگشت دارید سؤال می‌شود. به سوالات به طور دقیق پاسخ دهید و جزئیاتی را در مورد آنچه قصد دارید در ایالات متحده انجام دهید، ارائه دهید.) فقط به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. اطلاعات یا مدارکی بیش از آنچه از شما خواسته شده ارائه ندهید. هدف اصلی مصاحبه تایید تمامی اطلاعات ارائه شده و اطمینان از واجد شرایط بودن شما برای ویزای مورد نظراست.

هنگامی که به ایالات متحده می رسید، پاسپورت و ویزای خود را به یک نماینده اداره کمرگ Customs and Border Protection ))  نشان می دهید، که اطلاعات شما را در یک سیستم الکترونیکی وارد می کند و فرم I-94 به صورت الکترونیکی برای شما صادر می شود همچنین  به پاسپورت شما مهر می زند که نشان می دهد که شما به طور قانونی وارد ایالات متحده شده اید. دسترسی به فرم I-94 با استفاده از پورتال آنلاین Customs and Border Protection  که در زیر لینک آن را مشاهده می کنید، آسان است. برای ورود به سیستم، باید اطلاعات خود را مانند نام و مشخصات گذرنامه  به درستی وارد کنید. به یاد داشته باشید هنگام خروج از ایالات متحده، فرمI-94  خود را باید پرینت بگیرید و تحویل دهید، زیرا به این ترتیب دولت ایالات متحده خروج به موقع شما یعنی قبل ازانقضای اعتبارویزا را پیگیری می کند.

اخذ ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

ویزای توریستی امریکا برای ایرانیان به صورت سینگل ( یک بار ورود) صادر می شود. همانطور که گفتیم دارندگان ویزای توریستی سینگل یا مولتیپل  آمریکا می توانند تا حداکثر ۶ ماه در آمریکا بمانند و مدت زمان مجاز برای ماندن برای هر یک از دارندگان ویزا هنگام ورود به آمریکا توسط افسر مرزی تعیین می شود.  تعیین مدت زمان اعتبار ویزا بر اساس “رفتار متقابل ” کشور مبدا هر فرد تعیین می شود.

از طریق لینک زیر می توانید با توجه به ملیت فرد درخواست دهنده مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا را برای کشور های محتلف جستجو کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید. ایرانیان امکان دریافت ویزای توریستی چند بار ورود با اعتبار ده ساله ندارند و ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان به صورت سینگل صادر می شود.

بعد از دریافت ویزای توریستی آمریکا تا ۳ ماه فرصت دارید وارد خاک آمریکا شوید و در مرز ورودی اعتباری ویزای شما توسط افیسر مرزی تعیین می شود. لازم به ذکر است اعتبار ویزای سینگل حداکثر ۶ ماه است.

بعد از پایان اعتبار ویزا باید به کشور خود باز گردید. افرادی که قصد دارند برای مئدت زمان بیشتری در آمریکا بمانند باید قبل از انقضای ویزا درخواست تمدید ویزا دهند.

https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/Visa-Reciprocity-and-Civil-Documents-by-Country.html

ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

 

سفارت آمریکا برای دریافت ویزای توریستی این کشور شرایطی را وضع نموده است. در صورتی که متقاضی این شرایط را فراهم نماید در دریافت ویزای توریستی آمریکا موفقیت بیشتری کسب خواهد نمود  ایرانیانی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا را دارند باید دلایل قوی برای بازگشت خود به ایران ارائه دهند تا بتوانند ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنند.همانطور که می‌دانید سفارت آمریکا در ایران دایر نیست؛ بنابراین ایرانیانی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا را دارند می‌توانند به هر یک از سفارتخانه‌های فعال در کشورهای همسایه درخواست خود را ارائه دهند.

در جدول زیر درصد ویزاهای توریستی رد شده برای ایرانیان را در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ مشاهده می کنید:

درصد ویزاهای توریستی های رد شده برای ایرانیان در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲

درصد ویزاهای توریستی های رد شده برای ایرانیان در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲
درصد
سال
۵۴.۰۹
۲۰۲۲
۶۶.۸۱
۲۰۲۱
۸۵.۸۸
۲۰۲۰
۸۶.۵۸
۲۰۱۹
۸۷.۶۶
۲۰۱۸
۵۸.۶۶
۲۰۱۷
۴۵.۰۲
۲۰۱۶
۳۸.۵۵
۲۰۱۵
۴۱.۰۸
۲۰۱۴
۴۸.۰۲
۲۰۱۳

سفارت های آمریکا برای ایرانیان

 سفارت های آمریکا برای ایرانیان در کشور های همسایه ایران است. ایرانیان برای انتخاب سفارت مد نظر خود و گرفتن وقت سفارت باید از طریق وبسایت ustraveldocs.com اقدام کنند. در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد بنابراین  ایرانیان می توانند از طریق هر یک سفارت های آمریکا اقدام کنند.  این وبسایت نزدیکترین سفارت های آمریکا به ایران را به ایرانیان پیشنهاد می دهد.

سفارت های پیشنهادی به ایرانیان عبارتند از :

  •  سفارت آمریکا در آنکارا https://tr.usembassy.gov/embassy-consulates/ankara/
  • سفارت آمریکا در دبی https://ae.usembassy.gov/
  • سفارت آمریکا در  ایروان https://am.usembassy.gov/

 

قیمت ویزای توریستی آمریکا

قیمت ویزای توریستی آمریکا ۱۸۵ دلار است. قبل از برنامه ریزی برای مصاحبه ویزای توریستی آمریکا باید هزینه ویزا پرداخت شود.هزینه اخذ ویزای توریستی آمریکا قبلا  ۱۶۰ دلار بود و از ۳۰ می ۲۰۲۳، هزینه درخواست ویزای B1/B2 از ۱۶۰ دلار به ۱۸۵ دلار افزایش یافت که در صورت رد درخواست یا پذیرش آن این هزینه عودت داده نمی‌شود.

بسته به نوع ویزای درخواستی ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری را نیز متحمل شوید.هزینه درخواست ویزا غیر قابل استرداد است وهمچنین نمی توانید آن را به شخص دیگری انتقال دهید

.پس از پرداخت هزینه درخواست، رسید دریافت می کنید. این رسید به مدت یک سال از تاریخ پرداخت معتبر است و شما باید در این بازه زمانی یک سال وقت مصاحبه خود را در سفارت رزرو کنید. اگر ظرف یک سال پس از پرداخت، برای مصاحبه وقت نگیرید، رسید شما منقضی می شود.

قیمت ویزای توریستی آمریکا
نوع ویزاهزینه ویزاهزینه تمدید ویزا
ویزای توریستی B1۱۸۵ دلار۳۷۰ دلار
ویزای توریستی B2۱۸۵ دلار۳۷۰دلار

مدت زمان ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان ویزای توریستی آمریکا به حجم کاری سفارت آمریکا و کشور مبدا شما بستگی دارد. به طور کلی پاسخ قطعی به مدت زمان بررسی درخواست ویزا آسان نیست، زیرا سفارت درخواست هر متقاضی را به صورت موردی و به ترتیب دریافت آنها در نظر می گیرد.   بنابراین مدت زمان  پردازش تخمینی است. اگر قصد دریافت ویزای توریستی امریکا را دارید، توصیه می کنیم که زودتر از تاریخ سفر  که مد نظر شماست درخواست دهید.

ویزای توریستی آمریکا نوعی ویزای غیر مهاجرتی است که نسبت به ویزاهای دائم آمریکا مدت زمان پردازش کمتری دارد. به طور کلی زمان استاندارد انتظار برای ویزای توریستی آمریکا معمولا حدود دو ماه پس از ارسال درخواست وانجام مصاحبه در سفارت است. در برخی موارد، بسته به حجم درخواست هایی که سفارت رسیدگی می کند، این فرآیند می تواند تا چندین ماه  طول بکشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که پردازش پس از انجام مصاحبه ویزا شروع می شود، بنابراین در این مرحله است که روزشماری آغاز می شود. قبل از انجام مصاحبه مدت زمالن انتظار برای گرفتن وقت سفارت آمریکا را هم باید در نظر بگیرید.

با توجه به سفارتی که انتخاب می کنید مدت زمان انتظار برای گرفتن وقتمصاحبه متفاوت است . به عنوان مثال وقت سفارت آمریکا  در کشور های همسایه ایران از جمله آنکارا در حال حاضر حدود ۴۶۴ روز ،  دبی ۳۴۵  روز، ایروان ۱۲۷ روز طول می کشد.

ریجکت ویزای توریستی آمریکا

ریجکت ویزای توریستی آمریکا معمولا به این دلیل است که متقاضی  نتوانسته روابط قوی با کشور خود را ثابت کند و افیسر متقاعد نشده که متقاضی قصد ندارد  به طور دائم در آمریکا بماند. در بیشتر مواردی که ویزای توریستی ریجکت می شود، سفارت دلیل رد درخواست را به متقاضی اعلام می کند.

اگر ویزای شما رد شود، می توانید در آینده مجددا درخواست ویزا  دهید و  در مصاحبه دیگری شرکت کنید. اگر درخواست قبلی شما به دلیل عدم وجود روابط قوی با کشور خود رد شده باشد ، باید مدارک جدیدی ارائه دهید که  به سفارت آمریکا  ثابت کنید که شرایط شما تغییر کرده است.

نتیجه درخواست ویزای توریستی آمریکا هرگز تضمینی نیست، با کمک و مشورت وکلای مهاجرتی می توانید درخواست خود را قوی ثبت کنید و از اشتباهات رایج جلو گیری کنید اما درنظر داشته باشید که این افیسر است که تصمیم می گیرد درخواست ویزای شما را رد یا تایید کند.

در ادامه به بررسی برخی از مهمترین دلایل ریجکت ویزای توریستی آمریکا می پردازیم.

دلایل ریجکت ویزای توریستی آمریکا عبارتند از :

در صورتی که برای ویزای توریستی آمریکا مدارک یا اطلاعات غلط یا غیر واقعی ارائه دهید بدون تردید درخواست ویزای شما از سوی افیسر سفارت رد خواهد شد. هنگام آماده شدن برای فرآیند ویزا بسیار دقت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارکی که برای یک درخواست موفق نیاز دارید را تهیه کرده اید. شرایط ممکن است بسته به نوع ویزایی که درخواست می دهید، متفاوت باشد بنابراین شما ممکن است واجد شرایط یک نوع ویزا باشید و نوع دیگر نه. همچنین ازارائه دادن اطلاعات اضافی خودداری کنید؛ مجموعه ای از سوالات از شما پرسیده می شود. پاسخ های شما باید کاملاً سنجیده، مختصر و ساده باشد. همچنین نباید داوطلبانه اطلاعاتی را که از شما خواسته نشده را ارائه دهید.

داشتن سابقه سفرخوب بدون ریجکتی در کنار رعایت شرایط عمومی ویزا، از جمله  فاکتورهای مهمی است که افیسر هنگام تصمیم گیری برای اعطای ویزا در نظر می گیرد. رد شدن درخواست های قبلی به این معنی نیست که هرگز ویزا نخواهید گرفت، اما افیسری که درخواست شما را بررسی می‌کند، می‌داند که قبلاً رد شده‌اید، و این ممکن است شانس شما را برای دریافت ویزا کم کند. 

یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای آمریکا داشتن سابقه سفر قوی و مناسب است. بنابراین در صورتی که سابقه سفر متقاضی ضعیف باشد یا مدارک مالی متقاضی با سوابق سفرش مطابقت نداشته باشد احتمال ریجکت افزایش می یابد.ویزای توریستی امریکا یک ویزای غیر مهاجرتی برای افرادی است که می خواهند موقتا به آمریکا سفر کنند. نداشتن سابقه سفر ممکن است لزوماً روی درخواست ویزای توریستی تأثیری نداشته باشد، اما می تواند عاملی باشد که توسط افیسر هنگام بررسی درخواست مورد توجه قرار گیرد زیرا هنگامی که سابقه سفرزیادی دارید، شانس  شما درگرفتن ویزا بیشتر است. سابقه نشان دهنده وابستگی شما به کشور خودتان است.همچنین افیسرانتظار دارد شواهد دیگری مبنی بر ارتباط قوی متقاضی با کشور خود مانند شغل، دارایی یا خانواده ببیند تا مطمئن شود که قصد مهاجرت دائمی به ایالات متحده را ندارد و پایان اعتبار ویزای توریستی به کشور خود باز می گردد. 

 

متقاضیانی که به همراه خانواده برای ویزای توریستی اقدام می‌نمایند؛ نسبت به افرادی که به صورت انفرادی اقدام می‌کنند از شانس پایین‌تری برخوردار هستند. در صورتی که جهت دریافت ویزای آمریکا اقدام نموده‌اید لیکن درخواست شما ریجکت شده است؛ می‌توانید دوباره درخواست خود را ارائه دهید هرچند شانس شما برای دریافت ویزای آمریکا کاهش می‌یابد.

نکته اصلی این است که بتوانید افیسر را متقاعد کنید که هدف یا قصد واقعی شما بازدید از آمریکاست. در نظر داشته باشید ویزای توریستی خانوادگی وجود ندارد ممکن است والدین از سوی فرزندان خردسال درخواست دهند و فرزندان خردسال( زیر ۱۴ سال ) مصاحبه نمی شوند اما به طور کلی هرعضو خانواده باید پاسپورت داشته باشد و جداگانه مصاحبه شود و ویزای خود را بر اساس صلاحدید افیسردریافت کند .

به عنوان مثال اگر زن و شوهری برای ویزای توریستی اقدام کنند، ممکن است یکی از آن ها تایید و دیگری رد شود.اعضای خانواده ممکن است برای راحتی کار، برای مصاحبه ویزا را در یک روز وقت بگیرند اما با آنها به عنوان یک فرد مستقل رفتار می شود و همه باید در  مصاحبه شرکت کنند.

توانایی مالی در پرداخت هزینه‌های اقامت در آمریکا برای سفارت این کشور بسیار حائز اهمیت است. اگر متقاضی نتواند تمکن مالی خود را به سفارت آمریکا اثبات نماید؛ ویزای شخص ریجکت خواهد شد.

تمکن مالی یعنی پول نقدی که متقاضی همراه خود به آمریکا می برد تا بتواند هزینه های سفر  را پرداخت کند. برای بازدید از هر کشوری، باید مبالغ کافی در حساب بانکی خود داشته باشید. میزان تمکن مالی  بستگی به رزومه شغلی و مالی فرد دارد و باید موردی تعیین شود .

 سفارت هر کشوری مقدارمشخصی را به عنوان هزینه اقامت شما در یک کشور خاص تعیین کرده است و نداشتن تمکن مالی مورد نیازممکن است باعث رد شدن درخواست ویزا شود. به عنوان مثال، برای دریافت ویزا برای اقامت ۱۵ روزه در ایالات متحده، باید حدودا ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار موجودی بانکی داشته باشید. اگر صورت حساب بانکی شما نشان دهد که موجودی کمتر از ۵۰۰۰ دلار است و برای اقامت ۲۰ روزه درخواست داده اید، ویزای شما رد می شود.

شانس ویزای توریستی آمریکا

 

شانس ویزای توریستی آمریکا را می توان با ارائه مدارکی که نشان دهد که متقاضی پایان اعتبار ویزا قصد دارد به کشور خود بازگردد و قصد مهاجرت دائمی به آمریکا ندارد،  افزایش میابد. مواردی که می توانید شانس ویزای توریستی آمریکا را بالا ببرید عبارتند از :

  • دارایی های مالی  و اسناد مالکیت: افرادی که ملک، دارایی های مالی یا صورت حساب های بانکی دارند که در کشورشان واقع شده است، می تواند نشان دهنده ارتباط قوی با کشورتان باشد.
  • روابط خانوادگی: متاهل بودن با اثبات شناسنامه همسر یا ارائه مدارک افراد تحت تکفل می تواند پیوند شما با کشورتان را اثبات کند.
  • مدارک شغلی یا گواهی اشتغال به تحصیل: گواهی شغلی از کارفرما که نشان دهد در حال حاضر شاغل ودارای مرخصی هستید و باید در تاریخ مقرر به محل کار خود باز گردید. همچنین مدارک مربوط به بیزینس زمانی که کارفرما هستید. یا ارائه گواهی اشتغال به تحصیل  زمانی که در کشور خود دانشجو هستید.
  • سابقه سفر: اگر  قبلا سابقه سفر به خارج از کشور داشته اید و پایان مدت اقامت مجاز خود به کشور خود بازگشته اید، سوابق سفر شما می تواند افیسر را اقناع کند که بیشتر از مدت اعتبار ویزای خود در آمریکا نمی مانید و پس از پایان سفر به کشور خود باز گردید. 

مجموع شرایط و مدارکی که به سفارت ارائه می دهید می تواند در بالابردن شانس دریافت ویزای توریستی موثر باشد.

تمدید ویزای توریستی آمریکا

تمدید ویزای توریستی آمریکا قبل از اتمام اعتبار ویزا امکان پذیر است. ویزای توریستی ویزای غیر مهاجرتی است و دارندگان این ویزا می توانند برای مدت محدود و تحت شرایط خاصی در آمریکا بمانند. همانطور که قبلا گفتیم ویزای توریستی آمریکا اگر به صورت مولتی صادر شود  به مدت ده سال اعتبار دارد، اما شما فقط می توانید شش ماه متوالی در آمریکا بمانید .

اکر ویزای توریستی آمریکا به صورت سینگل صادر شود اعتبار آن حداکثر ۶ ماه است. هنگامی که با ویزای توریستی وارد ایالات متحده می شوید، مدت زمانی که می توانید در آمریکا بمانید در مرز ورودی توسط افیسر تعیین می شود . مدت زمان اقامت مجاز شما در فرم I-94 درج می شود. تمدید ویزا یعنی درخواست ماندن بیش از تاریخ درج شده در فرم. I-94

اول از همه به خاطر داشته باشید که باید حداقل ۴۲ روز زودتر از تاریخ انقضای درج شده در فرم  I-94 درخواست خود را ثبت کنید. افراد نمی‌توانند تا ۳ ماه پس از ورود به آمریکا درخواست تمدید ویزا را ارائه دهند.

در حالی که درخواست در حال بررسی است، می توانید در ایالات متحده بمانید. اگر اداره مهاجرت درخواست شما را رد کند، باید فوراً ایالات متحده را ترک کنید. ویزای توریستی ممکن است  برای مدت ۱ تا ۶ ماه تمدید شود.

مدارک تمدید ویزای توریستی آمریکا

برای تمدید ویزای توریستی پاسپورت خود به علاوه مدارک زیر را نیاز است:

  • فرم :I-539 این فرم را به اداره مهاجرت آمریکا ارسال کنید. هنگامی که فرم I-539 را ارسال کردید، بررسی درخواست شما و اعلام نتیجه تایید یا رد درخواست ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد.

دانلود فرم I-539

تکمیل فرم I-539

بیانیه‌ای کتبی: این بیانیه  باید دلایل شما را برای درخواست تمدید وهمچنین برنامه شما را برای خروج از آمریکا پس از پایان دوره تمدید شده توضیح دهد. به عنوان مثال ممکن است نامه ای از یک پزشک یا مرکز پزشکی ارائه دهید که در آن شرایط پزشکی و اینکه چرا باید برای درمان در آمریکا بمانید، توضیح دهد. تصویر زیر نمونه بیانیه ای کتبی برای درخواست تمدید ویزای توریستی است.

 

در خواست تمدید ویزای توریستی آمریکا

تمکن مالی: مدارک مالی که ارتباط قوی شما را با کشور خودتان اثبات کند مانند اسناد ملکی، حساب های بانکی و مدارک شغلی و همچنین مدارکی که توانایی مالی شما را برای پرداخت هزینه های مدت زمان تمدید اثبات کند.   

هزینه تمدید ویزا: هزینه تمدید ویزا ۳۷۰ دلار است وهمچنین پرداخت هزینه خدمات بایومتریک که ۸۵ دلار است، ضروری است.

فرم : I-94  که سوابق ورود و خروج شما به آمریکا را نشان می دهد.

دانلود فرم l- 94

 

 

مدارکی که نشان می دهد از زمان ورودتان به آمریکا با ویزای توریستی از شرایط ویزا تخطی نکرده اید.

در صورتی که درخواست تمدید ویزای شما تایید شد، اقدامات زیررا باید انجام دهید:

  • USCIS یک فرم I-94 جدید را برای شما ارسال می کند که تاریخ خروج جدید شما را نشان می دهد.
  • با نزدیک شدن به تاریخ خروج جدید، مطابق قوانین آماده خروج از آمریکا باشید.

در صورتی که درخواست تمدید ویزای شما رد شد، اقدامات زیر را باید انجام دهید:

  • باید فوراً ایالات متحده را ترک کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به اخراج و مشکلات مهاجرتی برای شما درآینده شود.
  • نامه ای که دلایل رد شدن درخواست شما را توضیح می دهد را می توانید دریافت کنید.

ویزای توریستی آمریکا با دعوتنامه

 ویزای توریستی آمریکا با دعوتنامه برای افرادی است که مایل به دیدار خانواده، اقوام یا دوستان خود  در آمریکا هستند. داشتن دعوتنامه اگر چه تضمین دریافت ویزای توریستی نیست . همچنین ارائه آن برای دریافت ویزای توریستی ضروری نیست اما می تواند در دریافت ویزا مفید باشد.

دعوتنامه ویزای توریستی آمریکا  نامه ی رسمی  است که توسط یک شهروند یا مقیم آمریکا برای دوستان یا اعضای خانواده نوشته می شود. این نامه می تواند هدف شما از سفر به آمریکا را توجیه کند. میزبان باید در دعوتنامه ای که به شما می دهد ارتباط خود با متقاضی ویزا و همچنین توانایی حمایت از متقاضی در طول مدت اقامت خود در آمریکا را بیان کند.

دعوتنامه باید در برگیرنده مشخصات میزبان در آمریکا  به شرح زیر باشد:

  • مشخصات فردی
  • آدرس
  •  اطلاعات تماس و ایمیل
  •  مدارک  اقامت در آمریکا
  •  اطلاعات پاسپورت یا گرین کارت
  • اثبات توانایی مالی  (اگر قرار است متقاضی را از نظر مالی حمایت کند)
  • امضا میزبان
  • مدارک ثبت نام دانشگاه یا اشتغال به تحصیل برای افراد دانشجو

 

همچنین در برگیرنده اطلاعات متقاضی ویزا به شرح زیر باشد:

  • مشخصات فردی
  •  آدرس
  •   اطلاعات تماس
  •  رابطه متقاضی با میزبان در آمریکا
  •  هدف از سفر
  •  مدت اقامت
  • جزییات محل اقامت
  • ذکر اینکه آیا متقاضی  تحت حمایت مالی میزبان هست یا خیر
ویزای توریستی آمریکا با دعوت نامه

 ویزای توریستی آمریکا برای همسر و فرزندان

ویزای توریستی آمریکا برای همسر و فرزندان نیاز به درخواست ویزای جداگانه دارد. صرف اخذ ویزای توریستی امریکا به این معنی نیست که فرد می تواند همسر و فرزندان خود را با خود به آمریکا ببرد. 

 به عنوان مثال اگر شما ویزای توریستی آمریکا را دریافت کرده اید، همسر و فرزندان  شما باید برای اخذ ویزا مجزا اقدام کرده و  مدارک و شرایط لازم را داشته باشند.

بنابراین هر یک از اعضای خانواده ملزم هستند جداگانه برای ویزا درخواست دهند و فرآیند و مراحل مربوطه را مانند سایر ویزای غیر مهاجرتی است که متقاضی ملزم به تکمیل فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه ویزا و شرکت در مصاحبه است ، را طی کنند و در روز مصاحبه  باید از نظر افیسر  واجد شرایط دریافت ویزا باشد. متقاضی باید مدارکی که  ثابت کند روابط قوی با کشورخود دارد و پس از سفر به کشور خود برمی گردد را ارائه دهد. متقاضی زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال نیازی به شرکت در مصاحبه ندارند.

تبدیل ویزای توریستی آمریکا به اقامت دائم

تبدیل ویزا توریستی آمریکا به اقامت دائم با اهداف سفر توریستی در تضاد است. همانطور که قبلا گفتیم ویزای توریستی آمریکا یک ویزای غیر مهاجرتی و موقت است و برای اهداف  توریستی،  گردشگری، شرکت در کفرانس ها یا دوره های تجاری کوتاه مدت صادر می شود.

دارندگان انواع ویزای توریستی آمریکا ( B1، B2) می توانند تا حداکثر ۱۸۰ روز در آمریکا بمانند و ملزم هستند پایان اعتبار ویزا کشور را ترک کنند. همچنین دارندگان ویزای توریستی با محدودیت های مواجه هستند شامل عدم اجازه تحصیل، کار و اقامت دائم در آمریکا.

   در نظر داشته باشید آمریکا دارای انواع روش های دریافت اقامت موقت و دائم می باشد که می توانید با آگاهی از شرایط و الزامات این روش ها و متناسب با اهداف خود برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنید . بنابراین اگر قصد تحصیل یا کار در آمریکا دارید باید برای اخذ ویزای تحصیلی یا کاری آمریکا اقدام کنید و همچنین اگر قصد اقامت دائمی درآمریکا و دریافت گرین کارت این کشو را دارید به شما توصیه می کنیم با مشورت و راهنمایی وکلا و کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای شرایط خود را برای اقدام از طریق پروسه های متنوع دریافت گرین کارت آمریکا از جمله ویزای EB-1، EB-2، EB-3و EB-5 مورد ارزیابی قرار دهید.

شهروندان کدام کشورها نیاز به اخذ ویزای توریستی آمریکا ندارند؟

شهروندان برخی از کشورها از اخذ ویزای توریستی آمریکا معافند. این کشورها عضو برنامه لغو روادید ایالات متحده آمریکا ( لینک بشه به مقاله کشورهای بدون ویزا قسمت برنامه لغو روادید ) که با داشتن پاسپورت این کشورها بدون نیاز به ویزا می توانید به آمریکا رفت و آمد کنید.  به جز این ۴۰ کشور باقی کشورها از جمله ایران برای اقامت موقت در آمریکا و بازدید از این کشور نیاز به دریافت ویزای آمریکا دارند.

لیست این کشور ها  را در جدول زیر مشاهده می کنید.

کشورهای معاف از دریافت ویزای توریستی آمریکا
اتریش
اتریش
بلژیک
بلژیک
چک
چک
کرواسی
کرواسی
دانمارک
دانمارک
استونی
استونی
فرانسه
فرانسه
فنلاند
فنلاند
ردیف ۱
آلمان
آلمان
یونان
یونان
مجارستان
مجارستان
ایسلند
ایسلند
ایتالیا
ایتالیا
لتونی
لتونی
لیختن اشتاین
لیختن اشتاین
لیتوانی
لیتوانی
ردیف ۲
لوکزامبورگ
لوکزامبورگ
مالت
مالت
هلند
هلند
نروژ
نروژ
لهستان
لهستان
پرتغال
پرتغال
اسلواکی
اسلواکی
اسلوونی
اسلوونی
ردیف ۳
سوئد
سوئد
اسپانیا
اسپانیا
سوئیس
سوئیس
سنگاپور
سنگاپور
آندورا
آندورا
استرالیا
استرالیا
شیلی
شیلی
نیوزلند
نیوزلند
ردیف ۴
سن مارینو
سن مارینو
ایرلند
ایرلند
بریتانیا
بریتانیا
کره جنوبی
کره جنوبی
ژاپن
ژاپن
تایوان
تایوان
بروننی
بروننی
موناکو
موناکو
ردیف ۵

سوالات متداول ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا به طورخاص برای اهداف گردشگری و توریستی است و اجازه کاربه صورت رسمی یا تحصیل طولانی مدت در ایالات متحده نمی دهد. طبق قوانین وزارت خارجه آمریکا، افراد با اخذ ویزای توریستی اجازه موارد زیر را ندارید:

  • تحصیل
  • کار
  • شرکت در هر نوع فعالیت با قصد کسب درآمد
  • استخدام در یک شرکت
  • اخذ اقامت دائم آمریکا

ویزای توریستی آمریکا تضمینی نیست. زمانی که با تکمیل فرم مربوطه درخواست ویزا را ثبت می کنید، باید از  یکی از سفارت های آمریکا وقت مصاحبه بگیرید. مصاحبه شما با افیسر انجام می شود. در روند مصاحبه با توجه به اطلاعات مندرج در فرم درخواست ویزا و مدارکی که ارائه می دهید و همچنین با توجه به پاسخ های شما به سوالات مصاحبه، افیسر تصمیم می گیردکه شما واجد شرایط دریافت ویزا هستید یا خیر؟

ویزای توریستی امریکا بدون دعوتنامه هم صادر می شود و داشتن دعوتنامه جز مدارک ضروری برای دریافت ویزا نیست.

بنابراین اگر قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا را دارید و دعوتنامه ندارید، دلسرد نباشید. اگر شرایط دریافت ویزای توریستی را  داشته باشید می توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید چه دعوتنامه داشته باشید یا نداشته باشید.

به طور کلی برای  افزایش شانس خود در دریافت ویزای توریستی آمریکا باید نشان دهید که ارتباط قوی با کشور خود دارید و بعد ا لاتمام سفر به کشور مبدا باز می گردید. به افیسر  نشان دهید که دلایل مهمی  برای بازگشت به کشورتان دارید مانند خانواده، شغل یا دارایی های مالی . برای اثبات این وارد اسناد مالکیت، صورت حساب های مالی، گواهی شغلی یا تحصیلی و یا مدرکی دال بر روابط خانوادگی را می توانید ارائه دهید.

  • صفحه تایید فرم درخواست ویزای آمریکا  DS-160
  • یک قطعه عکس  که در۶ ماه اخیر گرفته اید.
  • یک برنامه و زمان بندی دقیق و مشخص برای سفر
  • پاسپورت متقاضی و در صورت وجود ارائه تمامی پاسپورت‌های قدیمی متقاضی که مهر ویزاهای قبلی آمریکا یا ویزای کشورهای دیگر در آن درج شده باشد .
  • بلیط هواپیما و ووچر هتل
  • دعوتنامه در صورت وجود
  • برگه تأییدیه وقت سفارت
  • تمکن مالی و گردش حساب ۳ تا ۶ ماه اخیر
  • متقاضی باید یک انگیزه نامه که در آن هدف و قصدش از سفر به آمریکا مشخص شده را ارائه دهد.
  • مدارک مالی متقاضی یا حامی مالی متقاضی برای اثبات میزان درآمد سالیانه
  • گواهی اشتغال به تحصیل در صورتی که متقاضی در کشور مبدا به تجصیل مشغول است.
  • مدارکی مبنی بر داشتن وابستگی‌های خانوادگی مانند داشتن همسر، فرزند و …
  • مدارک شغلی برای اثبات وابستگی‌های شغلی و یا داشتن کسب و کار در کشور متقاضی
  • مدارک مالیاتی (در صورت وجود)

 مدت زمان جواب سفارت آمریکا به صورت دقیق قابل محاسبه نیست. مدت زمان جواب سفارت به حجم کاذی سفارت و کشوری که از آن اقدام می کنید بستگی دارد. بعد از انجام مصاحبه ویزا ممکن است نتیجه درخواست ویزا را  در همان روز مصاحبه دریافت کنید همچنین ممکن است دریافت پاسخ از سفارت چند روز تا چندین ماه زمان ببرد.

همچنین اگر افیسر تصمیم بگیرد که درخواست شما نیاز به بررسی بیشتری دارد، وارد پروسه کلیرنس می شوید. در این صورت  دریافت پاسخ از کلیرنس مدت زمان مشخصی ندارد  و  مدت زمان جواب ویزا طولانی تر خواهد شد.

 

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

115 دیدگاه در “ویزای توریستی آمریکا

  1. Avatar elham faghfouri گفت:

    خسته نباشید . داشتن خانواده یا اقوام در آمریکا به ویزا شدنمون کمک میکنه ؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز نه لزوما

  2. Avatar سعید میرزاده گفت:

    با سلام و تشکر از مقالتون
    بنده می خواستم برای ویزای توریستی آمریکا اقدام کنم دندانپزشک هستم و سفر خارجی هم زیاد انجام دادم و شینگن و مولتیپل کانادا رو هم دارم. خواستم ببینم شانسم چقدر هست ؟ چون نمی خوام به هیچ عنوان ریجکت بشم.
    ممنونم

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، رزومه شما برای اقدام خوب هست اما تضمینی در دریافت ویزا نیست.

  3. Avatar مینا کریمیان گفت:

    ممنون از مقاله مفصلتون
    کسی که ۲۳ سالشه و مجرده و شاغل نیست به نظرتون میتونه ویزای توریستی آمریکا بگیره ؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز،لطفا رزومه خود را ارسال کنید تا فاکتور های دیگر را برسی کنیم.

  4. Avatar minoo گفت:

    سلام
    هزینه ویزای توریستی که اقدام کنید برای دو نفر چه قدره ؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاع از هزینه پروسه تماس بگیرید.

  5. Avatar Emile گفت:

    سلام
    من ویزای ده ساله B1 B2 دارم البته با پاس فرانسه. مرز ورودم رو تگزاس زدم. حتما بایستی ازونجا وارد شم یا امکان ورود از منطقه دیگه ای هست؟
    ممنون پیشاپیش از پاسختون

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز ورودتون حتما باید از تگزاس باشد.

  6. Avatar معصومه اسدپور گفت:

    سلام اولین ویزای من رو سفارت ۲۰ روزه داده ممکنه؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، متوجه پرسش شما نشدم.

  7. Avatar صالحی گفت:

    سلام
    من از طریق دعوتنامه از طرف عموم ممکنه بتونم اقامت یا ویزای توریستی بگیرم؟

  8. Avatar اسماعیلی گفت:

    سلام
    وققتون بخیر
    آیا نمره زبان در گرفتن ویزای استارت اپ تاثیر دارد؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله باید حداقل آیلتس ۵ رو داشته باشید.

  9. Avatar محسن گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید یک سوال تحصیلی دارم
    برای ورود به رشته داندانپزشکی، باید ابتدا لیسانس دوباره از دانشگاه های امریکا بگیرم؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله و در آزمون ورودی شرکت کنید.

  10. Avatar گودرزی گفت:

    باسلام
    برای گرفتن ویزای تحصیلی، اخذ پذیرش از کالج راحتتر است یا لیسانس؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بستگی به رزومه شما دارد.

  11. Avatar صالحی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    میتونم برای گرفتن وقت سفارت به صورت VIP از شما کمک بگیرم؟ و لطفا هزینه این پروسه رو بفرمایید.
    ممنون

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله، برای اطلاع از هزینه ها با ما تماس بگیرید.

  12. Avatar جعفرزاده گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    امکان داره بفرمایید در مصاحبه ویزای توریستی آفیسر بیشتر در چه مواردی سوال می پرسد؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، آفیسر احتمالا بیشتر در مورد هدف شما از سفر سوال خواهد پرسید.

  13. Avatar افشار گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    تبدیل ویزای توریستی امریکا به ویزای تحصیلی بعد از ورود ممکن است؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر امکان پذیر نیست.

  14. Avatar رحیم زاده گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    ویزای توریستی امریکا را می تونیم تمدید کنیم؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله قبل از پایان اعتبار ویزا می توانید برای تمدید ویزا در خواست دهید.

  15. Avatar کیان قاسمی گفت:

    درود بر شما
    برای گرفتن ویزای توریستی امریکا بهتره خانوادگی اقدام کنیم یا تنها؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، توصیه میشه که تنها اقدام کنید تا شانس ویزاتون بالاتر باشد.

  16. Avatar mina گفت:

    سلام وقت بخیر چند روز قبل از مصاحبه می تونیم فرم ds رو سابمیت کنیم ؟؟ مثلا ۴ روز مونده به مصاحبه سامبیت کنیم خوبه ؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، شما اول باید فرم ds رو سابمیت بکنید بعد وقت بگیرید.

  17. Avatar حسین زاده گفت:

    خسته نباشید من برای پدر و مادرم فرم دی اس رو پر کردم و و برای هر کدومشون آدرس ایمیل های خودم را دادم اشکالی داره ؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر مشکلی ندارد.

  18. Avatar رحیم گفت:

    ممنونم از توضیحات آیا با ویزای توریستی آمریکا میشه پناهندگی آمریکا گرفت من اتباع افغانستان هستم

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، ما خدماتی در زمینه پناهندگی نداریم و این روش رو هم به شما توصیه نمی کنیم.

  19. Avatar علی گفت:

    خسته نباشید هزینه ویزای توریستی آمریکا برا ییه خانواده ۴ نفره چه قدره ؟ ما سابقه سفر شینگن هم داریم

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، برای اطلاع از هزینه ها با ما تماس بگیرید.

  20. Avatar ahmadi گفت:

    با ویزای توریستی آمریکا اجازه کار داریم ؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر

  21. Avatar kalale گفت:

    سلام من اگر بخوام ویزای توریستی برای کنفرانس بگیرم شاید هم برم برگردم بعدش
    با این شرایط فذکر میکنید وضعم چه طوره؟
    من دو تا مغزه دارم و دو تا واحد آپارتمان تو اصفهان
    حدود ۱۰ هزتار دلار تمکن مالی و حدود ۱۵ تا مقاله با سایتشن حدود ۲۰۰ تا
    انجام بدم یا ریجکت میشم؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بهتر است برای اطلاع دقیق از شرایط با کار شناسان ما تماس بگیرید.

  22. Avatar شادی گفت:

    سلام
    من ۱۶ می ۲۰۲۳ توریستی آمریکا از ارمنستان اقدام کردکم به نظرتون وضعیت کلیرنس تا چه دت ممکنه طول بکشه ؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، کلیرنس مدت زمان مشخصی ندارد و ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد.

  23. Avatar سعیدی گفت:

    سلام وقت بخیر شما وقت سفارت آمریکا می گیرین ؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله

  24. Avatar احسان عسکری گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    میخواستم بدونم سن در اخذ ویزای توریستی امریکا میتونه تاثیر داشته باشه؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله سن در کنار فاکتورهای دیگه می تواند مهم باشد.

  25. Avatar سرور گفت:

    ببخشید من یکم گیج شدم لطفا راهنمایی کنید
    ما الان اولین کاری که میکنیم سابمیت کردن ds160 درسته؟
    بعدش چجوری باید وقت سفارت بگیریم؟
    ساله قبل لاتاری ثبت نام کردیم آیا تاثیری داره؟
    ما برای تعطیلات تابستون میخوایم به امریکا سفر کنیم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله ابتدا باید فرم ds رو سابمیت می کنید و بعد وقت سفارت می گیرید. نحوه گرفتن وقت سفارت را در مقاله کامل توضیح داده شده . ثبت نام لاتاری شما تاثیری در این پروسه ندارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

  26. Avatar محمد گفت:

    سلام
    وقتی ویزای توریستی مادر درجا اوکی میشه ولی پدر میره کلیرنس، تا چقدر مادر میتونه صبر کنه که شاید ویزای همسرش هم اوکی بشه و با هم بیان؟ میخوام بدونم محدودیت زمانی داره که مادرم ویزاش رو پیکاپ کنه یا میتونه فعلا صبر کنه. توی مصاحبه خود آفیسر پرسیده بود میخوای
    الان بگیری ویزا رو یا صبر میکنی تا همسرت کلییر بشه. الان ۱۳ ماه شده. از March 2023
    نرماله این مدت یا زیاد طول کشیده؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، پروسه کلیرنس بازه زمانی مشخصی ندارد و ممکن است از چند ماه تا چند سال زمان لازم باشد.

  27. Avatar azod گفت:

    سلام من در آمریکا دانشجو هستم ولی چند ماه دیگه دفاعمه و مشغول به کار میشم آیا می تونم برای ارسال دعوتنامه برای پدر و مادرم از شما کمک بگیریم؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  28. Avatar Asadi گفت:

    سلام دوستان،
    برای پر کردن فرم ds برای مادرم که ۱۰ سال پیش بازنشست شدن، گزینه بازنشستگی رو زدم، ولی متوجه نمیشم توی قسمت بعدی که اطلاعات ۵سال اخر کار رو میخواد چیزی باید بزنم یا نه.

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، سوابق کاری قبل از بازنشستگی را باید پر کنید.

  29. Avatar agahi گفت:

    سلام , خسته نباشید
    اطلاع دارید کدوم سفارت برای ویزای توریستی بهتره از این لحاظ که زودتر بشه وقت گرفت؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، برای دریافت اطلاعات دقیق با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

  30. Avatar Arash Dashti گفت:

    سلام وقت بخیر
    سابقه سفر برای گرفتن ویزای توریستی امریکا الزامی است؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، سابقه سفر الزامی نیست اما شانس ویزا رو بالا می برد.

  31. Avatar دریا عباسی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    لطفا هزینه ویزای توریستی برای چهار نفر رو بفرمایید؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، برای اطلاع از هزینه ها با ما تماس بگیرید.

  32. Avatar arezoo گفت:

    وقت بخیر! برای کسی که دعوت نامه نداره امکان دریافت ویزای توریستی هست؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله دعوت نامه جزو مدارک ضروری نیست اما داشتنش مفید هست.

  33. Avatar mahroo گفت:

    بنده هم از هرکی سوال کردم میگن اگر فامیل درجه یک داشته باشی احتمال ویزا هست، در غیر اینصورت امکان نداره! آیا این درسته؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، داشتن دعوت نامه شانس ویزای شما را بالا می برد

  34. Avatar roshanak گفت:

    ممنون‌میشم راهنمایی کنید که بلیت برگشت بهتره چند روز بعد از مصاحبه برای ویزای توریستی امریکا تو ایروان، باشه؟ مادرم چهار جون، وقت مصاحبه داره.

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، برای پاسخ دقیق و کامل با ما تماس بگیرید.

  35. Avatar sun گفت:

    ممنون میشم این سوالم رو پاسخ بدید :
    من توی فرم،  مدت اقامت رو یک ماه زدم
    الان تصمیم دارم اگر ویزا اکی شد حداقل سه ماه بمونم .
    باید تو مصاحبه اگر پرسیدند  چی بگم همون یک‌ ماه  یا …؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، باید همان مدتی رو ذکر بفرمایید که داخل فرم نوشتید.

  36. Avatar Sara گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس محترم
    ، وقتی که پدر و مادر با هم مصاحبه میشن و مادر ویزای درجا میشه اما میگه می خواد منتظر همسرش باشه تا کلیر بشه، ولی اگر بعدا نظرش عوض بشه می تونه پاسپورتشو بفرسته واسه گرفتن ویزاش؟ یا باید حتما منتظر همسر بمونه؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله می توانند بفرستند.

  37. Avatar abasi گفت:

    مراحل اپلای برای ویزای توریستی آمریکا از استارتش که ثبت نام و گرفتن وقت مصاحبه هست رو میشه بگین لطفا؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، ابتدا فرم ds رو پر بکنید و سپس وقت سفارت بگیرید.

  38. Avatar maryam گفت:

    وقت بخیر آیا برای ویزای توریستی نیاز به مدرک ترجمه سو پیشینه هم می باشیم ؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، بله نیاز هست.

  39. Avatar مظفری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    برای دریافت ویزای B1 حتما باید دعوتنامه حقوقی داشته باشیم؟
    و اگر شما این نوع ویزا رو انجام میدید ممنون میشم هزینه ش رو بفرمایید؟

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

  40. Avatar tarlan گفت:

    سلام برای مادر و پدر تمکن یدونه باید نشون داده بشه؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. Avatar zahra banijamali گفت:

      سلام دوست عزیز، یک عدد کافی هست.

  41. Avatar احمد مظفری گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    شما وقت سفارت بطور VIP هم می گیرید؟
    اگر انجام میدید لطفا هزینه رو بفرمایید؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، بله وقت vip اخذ می شود. برای اطلاع از هزینه ها با ما تماس بگیرید.

  42. Avatar حامد گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    میتونم همزمان با ویزای تحصیلی، برای ویزای توریستی هم اقدام کنم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، امکان پذیر هست اما ما این کار را توصیه نمی کنیم .

  43. Avatar مسعود اقدامی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من برای دریافت وقت مشاوره حضوری از چه طریق باید اقدام کنم؟
    ممنون

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، با مجموعه تماس بگیرید.

  44. Avatar مهران برخورداری گفت:

    با سلام
    چطور میتونم نوع مولتیپل ویزای توریستی رو دریافت کنم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، با پاسپورت ایرانی فقط امکان اخذ ویزای سینگل وجود دارد.

  45. Avatar فرهاد گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    لطفا بفرمایید برای پدرمادرم، حداقل چقدر باید تمکن داشته باشند؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، مبلغ تمکن مالی وابسته به مدت زمانی مورد نظر برای ویزا و شرایط سنی و شغلی فرد دارد.

  46. Avatar محمودی گفت:

    سلام
    شما کدوم سفارت رو پیشنهاد می کنید؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز،با ما تماس بگیرید.

  47. Avatar اصغر خانی گفت:

    سلام و وقتتون بخیر
    ببخشید برای روز مصاحبه دختر چهار ساله م رو هم لازم هست ببرم؟
    آیا محدودیت سنی داره؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، فرزندان زیر ۱۴ سال نیازی به مصاحبه ندارند.

  48. Avatar حامد سعیدی گفت:

    با سلام
    برای سابقه سفر، ویزای شینگن ده سال پیش هم در نظر می گیرند؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، سابقه سفر خوب هست اما اگر جدید باشد تاثیر چشمگیری می تواند داشته باشد.

  49. Avatar Farshad گفت:

    سلام
    صدور ویزا معمولا چقدر زمان میبره؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بستگی دارد در مواردی در همان روز نتیجه به شما اعلام می شود و در مواردی ماه ها ممکن است که زمان نیاز باشد.

  50. Avatar Moein گفت:

    سلام
    برای مصاحبه زبان بلد نیستم، چه پیشنهادی دارید؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، برای مصاحبه ویزای توریستی نیازی نیست زبان بلد باشید.

  51. Avatar تارا گفت:

    سلام
    ببخشید یه سئال از خدمتتون دارم.
    من به اتفاق همسرم و دو دخترمون درخواست ویزا دادیم و همسرم بعنوان اسپانسر هستند.
    اگر ایشون به ویزا ندن، ممکنه ما هم ریجکت بشیم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، دقیقا مشخص نیست ممکن است شما هم ریجکت شده یا ویزا شوید.

  52. Avatar الهام گفت:

    سلام
    اگه بطور خانوادگی اقدام کنیم، همه اعضای خانواده مون باید تمکن مالی ارائه دهند؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر نیاز نیست. یک نفر می تواند اسپانسر سایر افراد خانواده شود.

  53. Avatar کمالی گفت:

    ویزای توریستی امریکا چند ماهه است?

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیر، زمان ویزای توریستی آمریکا بسته به اهداف و مدت زمان سفر شما، بازه زمانی مختلفی را از ۶ ماه تا ۱۰ سال در بر می گیرد.

  54. Avatar سمیه کریمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    مراحل ویزای توریستی امریکا برای والدین به چه صورت است؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر، برای دریافت اطلاعات دقیق تر بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  55. Avatar محمد احدی گفت:

    وجود دعوت نامه برای ویزای توریستی آمریکا ضروری است؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر ضروری نیست.

  56. Avatar میرزایی گفت:

    سلام
    تمکن مالی ویزای توریستی امریکا چقدر است؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، مبلغ تمکن مالی برای ویزای توریستی آمریکا بستگی به مدت زمان مورد نظر شما برای اقامت، سن، شغل و … دارد. بنابراین مقدار مشخصی نمی توان برای آن در نظر گرفت و بسته به شرایط هر فرد متغیر است.

  57. Avatar کیانی گفت:

    مدت زمان صدور ویزای آمریکا چقدر است؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، مدت زمان صدور ویزا ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد.

  58. Avatar بهره مند گفت:

    سلام
    ویزای ۱۰ ساله امریکا برای ایرانی ها هم صادر می شود؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر این ویزا برای ایرانیان صادر نمی شود.